Aviseringar
Rensa alla

Självmord...


Ämnesstartare

Misty:

För att jag saknar henne...

Jaha, det var ju en bra anledning till att skära sig och ta livet av sig. Var aldrig beroende av någon annan än dig själv.


   
SvaraCitera

Misty:

Jag skär mig och mår dåligt typ hela tiden

Skaffa en hobby, och till det räknas inte att sitta framför UM hela dagarna.


   
SvaraCitera

Självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem :>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keysersoze:

Det kallas tonår, det är inte mycket mer än så.

??
Jag tänkte på själmord skärde mig pga att folk mobbade mig.Är fortfarande så men på bättrings väg.


   
SvaraCitera

Du mår alltså dåligt på grund av att du inte kan vara med kompisen? Bor ni långt ifrån varandra/har svårt att träffas?

Skära sig lämnar bara efter sig fula märken och kanske t.o.m ärr, försök att hitta något att göra när du mår dåligt. Träna, lyssna på musik, skriv, ut och gå etc istället. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är bara 13 ju [sad]


   
SvaraCitera

Om du skär dig för att du saknar en person så måste du verkligen jobba på självförtroendet. Den viktigaste personen i ditt liv är du, inte hon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Puck:

Jag tänkte på själmord skärde mig pga att folk mobbade mig.Är fortfarande så men på bättrings väg.

Det är bra att det är på bättringsväg, för ingen ska ju behöva må så, men detta låter faktiskt bara som dom vanliga tonårsproblemen, jag var inte heller särskilt populär, häftig eller snygg för 7 år sen. och då fanns det ingen särskild anledning att tycka om mig, för jag var inte den trevligaste heller, men det kommer nog gå över.

Det kanske låter som att jag inte tar dig på allvar men det är just din ålder och det faktum att du postar såna här saker på ett forum istället för att gå till en kurator eller dyl. och berätta om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keysersoze:

vanliga tonårsproblemen

Dem mobbar mig för att jag sticker ut.
Dem skriker efter mig pga av mina kläder och mitt udda smink.
Jag är 300 personers hatobjekt bara för att jag är mig sälv.


   
SvaraCitera

Oppression:

Självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem :>

FET WORD PÅ DEN!


   
SvaraCitera

Be om hjälp av dina föräldrar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Puck:

skärde

Skar*

Ont: Du är bara 13, kom tillbaka när du är 22.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att det är skrämmande hur jäkla dumma folk kan vara. Vadå, kom tillbaka när du är 22? Som om det vore värre och mer på riktigt bara för att man är äldre. Och ja, tonåren. Men det finns inget normalt i att må så pass dåligt att man skär sig.

"Jag hade det värre än dig, lyssna på mig för att jag är äldre och mer erfaren"
Bläääääääääöerjkerjkfkosefklkldrl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keysersoze:

Det kallas tonår, det är inte mycket mer än så.

det blir 1000000 gånger värre när du nått 20 årsåldern vad gäller psykisk smärta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

livet handlar om att " leva i stunden". så att supa och bli hög är garanterad "lycka" iaf. kärlek kommer inte med garantier. men visst är det mycket härligare att ha någon. men aa, typ sup och ha sex med folk och försök ha så kul du kan hela tiden. det är OK att skära sig om man mår bra av det. lyckas du ta livet av dig så vinner du spelet och slipper lida i 50-60 år till liksom. finns ingen mening med livet ju så moralkärringar sm tycker det är fel att ta droger och allt vad dom säger har fel. men du är 13 så du är ju bara en bebis...


   
SvaraCitera