Aviseringar
Rensa alla

Självmord


Ämnesstartare

Jag vet inte riktigt varför ja skriver hit. Ja har stor lust till självmord och detta kan väll ses som ett skrik på hjälp.
Ja vill här ifrån.

jag hittar ingen som man kan prata anonymt med eller någon som man chatta med direkt för hjälp.


   
Citera

Du behöver nog en psykolog mer än något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var kan ja få tag på en?


   
SvaraCitera

Googla "vårdcentral" och staden/området du bor i. Klicka på "kontakta oss"/liknande och ring det nummer som verkar bra.


   
SvaraCitera

Eller så tar man vara på den tid man har istället. Dör gör man ändå vare sig man vill eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack schism.

Det vill jag också men svårt att se och vilja det.


   
SvaraCitera

Ring en jour.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hittar ingen.


   
SvaraCitera

Finns massor.


   
SvaraCitera

va91:

Jag hittar ingen.

Gå till BUP då. Vet dock inte hur bra de egentligen är. Har ingen erfarenhet av dem direkt.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

va91:

jag hittar ingen som man kan prata anonymt med eller någon som man chatta med direkt för hjälp.

Ungdomsmottagningen har kurator (på vissa ställen finns också psykolog). Det är bara att ringa och boka tid. Sen kan nog kuratorn skicka patienter vidare till psykiatrin om det skulle behövas. Det är ju visserligen inte anonymt.
BRIS kan ju vara ett alternativ. Dit kan du ringa, mejla eller chatta anonymt med personalen.


   
SvaraCitera

nej det ska du inte, gör som oss andra och håll ut för det ordnar sig tids nog, gör inte det här, tänk på de runt dig


   
SvaraCitera

Begå inte självmord, lovar att du kommer ångra dej om du gör det[sad][cute][love]


   
SvaraCitera

Du kan alltid lägga till mig på msn om du vill prata: helena.meyer@fryshuset.se


   
SvaraCitera