Aviseringar
Rensa alla

Självmord


Ämnesstartare

Tjena 
jag hoppas att alla mår bra 
nu börjar jag 
är det vänligt när man har självmordstankar 
jag var på spåret igår och ville begå självmord men jag ångrar mig efter några minuter o sen gick jag hem 
jag vet inte varför ångra jag mig 
men hur ska jag bli av med självmordstankar 


   
Citera

Det låter som att du mår väldigt dåligt. För att bli av med självmordstankar så kan du försöka att prata med någon hemma eller i ex skolan. Du kan få hjälp. <3


   
SvaraCitera

åhh gud, jag trodde att jag var den enda i världen med samma problem!
Jag har valt att få hjälp av en psykolog eftersom mina vänner tyckte att det var en bra ide, och jag förslår samma sak för dig. Annars kan du prata med en nära släkting eller vän som du litar på.
Det är normalt att man ångrar sig. Hoppas detta svar hjälper!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök hjälp för nästa gång kanske du inte hinner ångra dig Äre så du vill sluta som ett trasigt fkn lik på ett spår? Mannen ställ dig upp se inte problem se utmaningar som du ska krossa för tar du livet av dig så e du ingen krigare du har gett upp helt då lyssna världen går vidare utan dig no offence men d finns 9 miljarder människor ett liv glöms snabbt hela um skulle kunna dö och inget skulle märkas vill du inte hellre att folk kommer ihåg dig som en krigare en tuff jävel som tog sig igenom all skit som alldrig gnällde som aldrig slutade pusha lr vill du att folk kommer ihåg dig som den som gav upp den svaga som inte pallade 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

P S Y K O L O G 
*dabs*


   
SvaraCitera
spket

Loco99:
Sök hjälp för nästa gång kanske du inte hinner ångra dig Äre så du vill sluta som ett trasigt fkn lik på ett spår? Mannen ställ dig upp se inte problem se utmaningar som du ska krossa för tar du livet av dig så e du ingen krigare du har gett upp helt då lyssna världen går vidare utan dig no offence men d finns 9 miljarder människor ett liv glöms snabbt hela um skulle kunna dö och inget skulle märkas vill du inte hellre att folk kommer ihåg dig som en krigare en tuff jävel som tog sig igenom all skit som alldrig gnällde som aldrig slutade pusha lr vill du att folk kommer ihåg dig som den som gav upp den svaga som inte pallade 

Tror dock inte den texten hjälpte jättemycket, trots att du delvis har rätt i det du säger.


   
SvaraCitera

Loco99:
Sök hjälp för nästa gång kanske du inte hinner ångra dig Äre så du vill sluta som ett trasigt fkn lik på ett spår? Mannen ställ dig upp se inte problem se utmaningar som du ska krossa för tar du livet av dig så e du ingen krigare du har gett upp helt då lyssna världen går vidare utan dig no offence men d finns 9 miljarder människor ett liv glöms snabbt hela um skulle kunna dö och inget skulle märkas vill du inte hellre att folk kommer ihåg dig som en krigare en tuff jävel som tog sig igenom all skit som alldrig gnällde som aldrig slutade pusha lr vill du att folk kommer ihåg dig som den som gav upp den svaga som inte pallade 

Vi är inte ens 8 miljarder människor på jorden, lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd:

Vi är inte ens 8 miljarder människor på jorden, lol

Ok sorry att jag inte hade EXAKTA siffror men skitsamma du missar poängen vi e fett många så ett liv märks inte då äre bättre att göra så att man märks lr hur? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spket:

Tror dock inte den texten hjälpte jättemycket, trots att du delvis har rätt i det du säger.

Hoppas den hjälpte lite iaf 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Loco99:
Sök hjälp för nästa gång kanske du inte hinner ångra dig Äre så du vill sluta som ett trasigt fkn lik på ett spår? Mannen ställ dig upp se inte problem se utmaningar som du ska krossa för tar du livet av dig så e du ingen krigare du har gett upp helt då lyssna världen går vidare utan dig no offence men d finns 9 miljarder människor ett liv glöms snabbt hela um skulle kunna dö och inget skulle märkas vill du inte hellre att folk kommer ihåg dig som en krigare en tuff jävel som tog sig igenom all skit som alldrig gnällde som aldrig slutade pusha lr vill du att folk kommer ihåg dig som den som gav upp den svaga som inte pallade 

Tack det var snällt av dig och allt du så var rätt  men du vet inte varför jag mår dåligt 


   
SvaraCitera

Varför ta livet av sig? Det är ju bara dumt. Man har allt att förlora, testa på livet, finns inget att förlora! 🙂


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
Varför ta livet av sig? Det är ju bara dumt. Man har allt att förlora, testa på livet, finns inget att förlora! 🙂

men för vissa är det kanske inte det självklaraste 
för vissa är det ju en möjlighet när man tex inte kan klara av något mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymtliv1:

men för vissa är det kanske inte det självklaraste 
för vissa är det ju en möjlighet när man tex inte kan klara av något mer

Perfekt


   
SvaraCitera

anonymtliv1:

men för vissa är det kanske inte det självklaraste 
för vissa är det ju en möjlighet när man tex inte kan klara av något mer

Jo, du klarar det, jag tror på dig! :


   
SvaraCitera