Aviseringar
Rensa alla

Självmord


Ämnesstartare

Jag är så sjukt trött på livet, har varit djupt deprimerad i flera år nu och ska snart fylla 16. Har varken vänner eller ett liv längre.. Och det finns så mycket mer som inte fungerar.  Hjälp....


   
Citera

Pratat med psykologer?


   
SvaraCitera

ring efter hjälp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Pratat med psykologer?

Ja många gånger, igår blev jag släppt från att ha varit tvångsinlagd... psykologer funkar inte!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill inte bli hjälpt, bara med att komma bort från jorden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ekin: Ja många gånger, igår blev jag släppt från att ha varit tvångsinlagd... psykologer funkar inte!

Vad exakt funkar inte?
Gör du som dom säger?

Livet är inte alltid en dans på rosor.
Det kommer att vara kämpigt.
Det kommer att göra ont.
I slutändan kommer det bättre dagar, man måste ha tålamod och inse att förändring inte alltid sker över en natt.

Livet är värt att levas.
Du är värd att leva.
Ge det en chans.

Annars finns jag ett PM bort om du vill snacka ut om saker och ting.

Jag har redigerat ditt första inlägg då vi inte ger tips om sådant.


   
SvaraCitera
Dedu
 Dedu

Jag vet hur du känner, inte för att förminska dina problem eller så men undermedvetet vill du nog ha hjälp. Annars hade du inte skrivit här, det är någonting i dig som vill leva. Finns jävligt mycket negativt men många bra saker också, hitta det som får dig att känna harmoni så cheesy som det låter. Varenda liten bra sak som sovmorgon, att komma in i värme efter att ha frusit, äta när man har varit hungrig länge är sånna saker man lever för, sånt som ingen betyder mycket men gör ens dag lite bättre. Idk if this makes sense men jag som också är djupt deprimerad (jagvet att det inte gör saken bättre att säga att du inte är ensam) försöker att se det positiva/det fina i allt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dedu:
Jag vet hur du känner, inte för att förminska dina problem eller så men undermedvetet vill du nog ha hjälp. Annars hade du inte skrivit här, det är någonting i dig som vill leva. Finns jävligt mycket negativt men många bra saker också, hitta det som får dig att känna harmoni så cheesy som det låter. Varenda liten bra sak som sovmorgon, att komma in i värme efter att ha frusit, äta när man har varit hungrig länge är sånna saker man lever för, sånt som ingen betyder mycket men gör ens dag lite bättre. Idk if this makes sense men jag som också är djupt deprimerad (jagvet att det inte gör saken bättre att säga att du inte är ensam) försöker att se det positiva/det fina i allt. 

Jag vet inte, livslusten är nere på 0, har försökt men nu ger jag verkligen upp, behövde bara veta om nån visste hur man gör... men ingen vill ge svar. Och sen vem vet att inte döden inte är bättre :/ alla problem försvinner iallafall ...


   
SvaraCitera
shuna

Det brukar bli bättre när man hamnar i vuxen ålder och kan börja om på ruta 1. Eventuellt innan om du börjar på ny skola (gymnasiet?). Försök skaffa nya vänner där som du mår bättre av?


   
SvaraCitera
Lillen

Hej! Hur mår du? Vill du prata om något fins jag här. Har ingen psykolog utbildning eller något. Men vill du bara ha någon o prata med så kan du prat med mig! 

Har hatt sett mycket jobbigt själv, både med mobbning, inga vänner och deprison.

Men du ska veta det blir alltid bättre! Du är parfäkt presis som du är! Lyssna inte på skitsnack o rykten! Gör det du tyker är kull och bett sig inte om de andra som vill dig ont! 


   
SvaraCitera

hej!
snälla skriv privat med mig 
vill hjälpa dig.


   
SvaraCitera

Om du eller någon annan behöver prata så finns jag alltid här, Det är bara att skicka ett meddelande <3!


   
SvaraCitera

Flytta nån annan stans svär de funkar


   
SvaraCitera

ellisen0009:
Flytta nån annan stans svär de funkar

Så lätt är det inte att flytta. Det är inte som att resa på arslet och gå på toa. 


   
SvaraCitera

Amadeus Från Syd:

Så lätt är det inte att flytta. Det är inte som att resa på arslet och gå på toa. 

sant, men att försöka leva i ingenting är inte heller så enkelt, så bäst för henne att börja fundera ut hur hon ska göra


   
SvaraCitera