Aviseringar
Rensa alla

Självmordsbenägen; vad kan göras? [smile]


Ämnesstartare

Hur gör jag och andra för att orka leva?

Detta är alltså en tråd till både mig samt alla andra självmordsbenägna.


   
Citera
Ämnesstartare

Ge tips och råd. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man lugnar nog ned sig lite med åren
skaffa en hobby


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fokusera på allt som är bra i livet. Och framtiden. Fastän allt känns/är, eller antagligen både känns och är, skit nu så betyder inte det att det inte kommer att bli bra sedan. Håll ut! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack fina Isola för det inlägget. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

man lugnar nog ned sig lite med åren
skaffa en hobby

det kom inte ur intet utan är resultatet av en lång kamp mot strömmen(har ju mått helt otroligt dåligt i tonåren och det är förbi, tycker om min stil, kropp, sociala mognad osv.) och eftersom mitt liv utvecklas i misslyckanden och kaos och min förälder anser att jag är korkad, aldrig kan bli gift, aldrig kan lära mig matte osv osv så har det blivit så att det känns som att insidan smälter bort av instängd sorg.

det är ett bra tips, håller jag med om. speciellt för de som bor i städer med föreningar(inte jag).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man gör't


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

aldrig kan bli gift,

Så korkat. Man "blir" ju inte gift längre tack och lov, utan gifter sig. Och måste man ens gifta sig? Klart att det finns hur många kvinnor/män som helst som vill ha dig.
Känner fö öv igen det där med matten. Men som tur är så värderas vi ju inte utifrån sådant trams, och om vi av någon nu skulle göra det så är den personen inte värd att umgås med i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men som tur är så värderas vi ju inte utifrån sådant trams, och om vi av någon nu skulle göra det så är den personen inte värd att umgås med i alla fall.

IQ värderas utifrån detta och det är viktigt för mig. det är det som förklarar hela mitt sätt att vara, att jag ser klarhet och alternativa lösningar på saker som inte andra gör(hade jag fel?), umgås med överintelligenta där inte hela gänget accepterade mig(hade de rätt?)

Medan jag vill hävda angående matten att det var min skola som gjorde fel i grundskolan när de lät en ledsen tjej utan motivation rätta alla sina mattehäften och aldrig gav prov säger förälder 1(matte är jätteviktigt för denne) att det inte är sant; att jag inte kan lära mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

eftersom mitt liv utvecklas i misslyckanden och kaos

menar du utvecklades eller utvecklas? om sistnämnda, är det int ba något du säger?

och nog är väl vad du själv gör och åstadkommer av större vikt än andras åsikter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du lagt till mig på facebook? *m** r***y


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

menar du utvecklades eller utvecklas? om sistnämnda, är det int ba något du säger?

utvecklas pågående i nutid.
nej, jag är kvar medan nu ett år har gått och jag ändå inte lyckats komma in på en utbildning som jag vill läsa(sökte förvisso inte förra våren men mina vänner som inte har studerat i år har istället tjänat pengar, jobbat i Paris eller åstadkommit diverse saker)...
medan jag har sökt jobb. har nu ett timvik där jag är ny och har gjort många fel pga. att hemtjänstjobbet är svårt om man är ny och är på cykel och ej har ett hundraprocentligt lokalsinne och att jag inte är hundraprocentigt socialt kompetent(säger inte knäppa saker men har inte det där superflytet i konversationer.) vilket leder till att en undersjuksköterska har börjat att reta och mobba min med sin vän(bakom min rygg)för att hon tycker att hon är jättebra och jag värdelös.

ingen är nåbar via mobilen heller, av de jag känner.

frukt:

och nog är väl vad du själv gör och åstadkommer av större vikt än andras åsikter

det verkar ha flytit samman eftersom att vissa saker är sanna.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

utvecklas pågående i nutid.

okej det kanske var en typiskt dum grej att säga/fråga av mig

ceka92:

nej, jag är kvar medan nu ett år har gått och jag ändå inte lyckats komma in på en utbildning som jag vill läsa(sökte förvisso inte förra våren men mina vänner som inte har studerat i år har istället tjänat pengar, jobbat i Paris eller åstadkommit diverse saker)...

okej, vilken press, det är väl inte så bra att i överdrift basera sin självkänsla på statusåstadkommelser och ytliga saker, vad bra att du har ett jobb öht iaf!

du har fortf. åår kvar

är det en eftertraktad utbildning?

ceka92:

ej har ett hundraprocentligt lokalsinne och att jag inte är hundraprocentigt socialt kompetent

okej men gör vad som krävs för att hjälpa lokalsinnet, jag kollar alltid kartor i förväg och ritar ibland provisoriska i anteckningsbok om jag måste hitta något

det här med social kompetens i yrkeslivet/övrigt kommer med tiden, det gjorde det för mig känns det som iaf, annars kan man alltid försöka o bara le och se dum och söt ut, det funkar för mig tror jag

ceka92:

det verkar ha flytit samman eftersom att vissa saker är sanna.

okej men bättre att åstadkomma saker man själv vill än att ty sig efter vad folk säger och tycker om en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

okej men bättre att åstadkomma saker man själv vill än att ty sig efter vad folk säger och tycker om en

jag verkar vara oförmögen till detta pga IQ-tankar, min förälder och att jag känner mig misslyckad.

frukt:

vad bra att du har ett jobb öht iaf!

det var en vecka sedan de ringde mig, och då för att jobba 4 timmar utspridda under dagen. medan de tidigare anställda får jobba häcken av sig,


   
SvaraCitera