Aviseringar
Rensa alla

Självmordsbombningsfiasko


honolulu:

Haha, nä jag syftade faktiskt på att det var organiserad terrorism från Sverige 🙂 För att avleda från deras rättsväsendefiasko, fast var väl bara en tanke.

false flag, tänkbart men det är klart det finns inga illasinnade i den svenska regeringen/staten sånt finns bara i utlandet [shake]


   
SvaraCitera

honolulu:

Alltså.. Sluta vara blåögd okej? Finns tillräckligt många konspirationer i denna värld, detta behöver inte vara ett undantag. Tycker faktiskt inte att något är konstigt att säga/tänka i samband med detta.

men asså, tror du på allvar att svenska polisen skulle kunna organisera en sån sak? ^^ och liksom, är det en säpoagent som klätt ut sig till muslim och sen "låssas" vara död?:$ eller har polisen lyckats övertala någon att spränga sig själv men HALVT misslyckas med flit?

och till vilken nytta? liksom inte som att det har hänt något nytt i hela assange-saken som är värt att flytta mediefokuset ifrån, är ju typ en vecka kvar till han ens skulle flyttas till sverige isåfall. så inte så att någon vinner något på att media har något annat att bry sig om just nu i ett par dagar.

och visst svenska polisen kanske inte är de skarpaste i världen men jag hoppas att åtminstone någon där är tillräckligt intelligent för att iaf jämföra fördelar med nackdelar/risker i en sånhär ide som du menar, och då ganska snabbt komma på att det vore en fruktansvärt dum plan :E


   
SvaraCitera

honolulu:

1 av 6, ja? Vad syftar du på?

Att det inte gick som det var planerat. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jag tycker att det känns väldigt sorgligt.


   
SvaraCitera

stereo total:

Jag tycker att det känns väldigt sorgligt.

Ja, stackars honom 🙁 Dö sådär och inte ens få med sig en enda person. [sad]


   
SvaraCitera

farbror gugge:

men asså, tror du på allvar att svenska polisen skulle kunna organisera en sån sak? ^^ och liksom, är det en säpoagent som klätt ut sig till muslim och sen "låssas" vara död?:$ eller har polisen lyckats övertala någon att spränga sig själv men HALVT misslyckas med flit?

Dom lyckades mörda vår statminister 1986, just sayin'


   
SvaraCitera

Kablash__:

Ja, stackars honom 🙁 Dö sådär och inte ens få med sig en enda person. [sad]

Faktiskt.


   
SvaraCitera

min brorsa kom på att snubben kommer ju bli fett mobbad av andra som självmordsbombat.

"hur kom du hit"
"sprängde 20 pers i bagdad, du då?"
"sprängde mig själv"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

men asså, tror du på allvar att svenska polisen skulle kunna organisera en sån sak? ^^

Sverige är inte ensamma i denna värld. Dessutom tror du säkert också att Israel och USA är fridfulla och snälla, dem om några har de mest omfattande konspirationerna. Sånt som att självmordsbombare utger sig att vara muslimer och bombar i islams namn är waaaay more spread än ni ens kan föreställa er. "vadå låsas han va död?? HEHE", nej han var bara en marionett.

Tillräckligt bevis på det är bara att kolla hur mycket självmordsbombare som spränger sig själva och dödar MUSLIMER i Irak. Är de också muslimer? [confused]


   
SvaraCitera

honolulu:

Tillräckligt bevis på det är bara att kolla hur mycket självmordsbombare som spränger sig själva och dödar MUSLIMER i Irak. Är de också muslimer? [confused]

xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

xD

[wink]


   
SvaraCitera

titta på denna bild, det är skadan på väggen efter bomben, av döma på den lilla skadan på rutorna och den stora skadan på fasaden + att det är svarta märken efter bomben så borde han ha stått väldigt nära väggen när bomben sprängdes.

​denna bild ​(och denna) togs inte så långt efter explosionen. han ligger på rygg vilket kanske beror på att han stod med ansiktet mot väggen, tror jag också läste i någon tidning att han hade stora skador på buken av bomben.

jag tror att han tänkte detonera en liten bomb på en sidogata för att skapa kaos och folkvimmel, för att sedan detonera resten av bomberna med spikarna mitt i folkmassan på drottninggatan, det var därför inte alla rörbomberna detonerades, de var inte sammankopplade [cool]

dock så failade han och råkade detonera bomben för tidigt. för vem gör 6 sammankopplade bomber egentligen? då kan man lika bra göra 10.

nej, mina 50 cents går till att han tänkte detonera en förladdning och sedan de resterande 5 bomberna mitt i kaoset när folk springer runt som yra höns och inte fattar vad som händer, men att det inte gick enligt planen.

detta är dock bara en vild spekulation av mig, jag är uttråkad [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk om han inte ens ville döda någon egentligen, med tanke på sättet han läste upp brevet, och det köffein skriver ovan osv.


   
SvaraCitera

han kanske bara var en attention whore


   
SvaraCitera

honolulu:

Tänk om han inte ens ville döda någon egentligen

han ville nog säkert döda med tanke på att han åkte ner till mellanöstern och "utbildade sig", men han kanske ångrade sig i sista stund, han var ju uppvuxen i sverige enligt källor på flashback.

min tes spricker lite med tanke på att vittnen säger att han skrek något på arabiska innan bomben sprängdes...


   
SvaraCitera