Aviseringar
Rensa alla

självmordsrisk


Ämnesstartare

soimpolite:

hur skulle det gå till?

Vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orka att du ignorerar mig när jag är icke otrevlig mot dig. *arg*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Nej menar mer anmälningsplikt till soc, bup eller liknande.

båda är redan inblandade

Underlig:

Nej, fara för din hälsa och liknande.

vilka skulle de anmäla det till då? soc? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

båda är redan inblandade

Ah oke, tänkte att det var nåt som du precis börjat prata om eller något liknande. Jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

blir jag inte diagnostiserad med djup depression är det alltså rätt lugnt?

Inte nödvändigtvis, men det beror på hur du uttrycker dig. Jag har djup depression och milda självmordstankar, btw, och är "safe" enligt läkaren - jag brukar förklara att tankarna finns men att de inte är särskilt specifika, samt att hoppet lever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Ah oke, tänkte att det var nåt som du precis börjat prata om eller något liknande. Jag vet inte.

ja så är det på ett sätt. har ju knappast kunnat få soc att förstå någonting. har precis gått med på att gå till psyk och varit där en gång

Mow Skwoz:

Inte nödvändigtvis, men det beror på hur du uttrycker dig. Jag har djup depression och milda självmordstankar, btw, och är "safe" enligt läkaren - jag brukar förklara att tankarna finns men att de inte är särskilt specifika, samt att hoppet lever.

okej, skönt att höra typ. tror jag chansar på att vara ärlig etc. känns lite långt borta att de skulle stänga in mig med våld. hoppas det blir bättre för dig btw

Dekadent:

ignorerar

uppmärksammar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

hoppas det blir bättre för dig btw

Tack och: detsamma. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

uppmärksammar

bitch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Tack och: detsamma. 🙂

🙂

Dekadent:

bitch

:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:S:S:S:S:S::S:S.s:S.:S:S.S::S.sS:S:S:s.s:S.:S.s:S.S.:S.S.S::S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan visst aldrig låta mig vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

berätta inte vilket fall, de kommer bara göra allt för att hindra dig, och det vill du ju inte[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför jag vill att du inte ska ta livet av dig, så att jag kan irritera dig mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Tänkte ang tystnadsplikten osv.

Den bryts om man berättar om allvarliga brott som innefattar andra och självmordsrisk.
Så ja, de begår tjänstefel om de låter dig gå hem om de misstänker att du kommer att ta livet av dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Därför jag vill att du inte ska ta livet av dig, så att jag kan irritera dig mer.

tror mer det är du som är irriterad för att dina eviga försök att irritera mig misslyckas

farbror gugge:

berätta inte vilket fall, de kommer bara göra allt för att hindra dig, och det vill du ju inte

fall?


   
SvaraCitera