Aviseringar
Rensa alla

självmordstankar


Ämnesstartare

är jag ensam om mina självmordstankar eller är det fler som har dem och vill prata om det??
även ångest och självskadebeteende och hur man gör för att sluta med att skära sig. tips och råd på vad man kan göra stället[tard]


   
Citera

Motionera och sov ordentligt på ordentliga tider.


   
SvaraCitera

självskadebeteende(om man inte räknar överdrivet spelande till det...) har jag aldrig haft precis men självmordstankar, inte vågat utföra dock för jag är rädd att det kommer att göra ont.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laike:

tips och råd på vad man kan göra stället

Jag antar att du redan har vart hos olika psykologer och annat och om de inte funkat så vet jag inte om att hitta en lösning på ett internetforum är rätt.


   
SvaraCitera

Myksa:

Motionera och sov ordentligt på ordentliga tider.

[tard]


   
SvaraCitera

passaro:

[tard]

Sömn är grunden till en bra hälsa. Många ungdomar som mår dåligt gör det delvis på grund av deras usla sovtider.


   
SvaraCitera

ta djupa andetag och lugna ner dig och tänk på att du inte får skära dig.


   
SvaraCitera

Myksa:

Sömn är grunden till en bra hälsa. Många ungdomar som mår dåligt gör det delvis på grund av deras usla sovtider.

mina usla sovtider är orsakat av ångest som omöjliggör det att sova, har man ångest är det rätt svårt att få någon ordentlig ordning på när man sover


   
SvaraCitera

Kajin:

mina usla sovtider är orsakat av ångest som omöjliggör det att sova, har man ångest är det rätt svårt att få någon ordentlig ordning på när man sover

Ond spiral alltså. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för tipsen jag tipsar vidare till en annan tjej oxå på bdb.
men behöver ju själv råden oxå.
vill klara det här året utan skärsår och tänker inte ge upp. och ja jag har varit hos psykologer det hjälper inte, det bryter inte mönstret liksom.
behöver något som jag kan bryta mönstrert med och ta till när ångesten kommer och jag vill skära. har provat gummiband men det bet inte på mej.
alla tips är välkommna


   
SvaraCitera

har du provat att ringa till någon linje ex jourhavande kompis/kurator? letat i frågor och svar här om självdestruktivitet?
jag tror absolut på det som myksa säger. många av mina jämnåriga sover för lite tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du ska helt enkelt inte få tanken på att gå in på självmordsguiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PixPoxy:

du ska helt enkelt inte få tanken på att gå in på självmordsguiden

har faktiskt varit inne på den tidigare mendå när jag var ute efter att ta livet av mej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laike:

har faktiskt varit inne på den tidigare mendå när jag var ute efter att ta livet av mej

så du vill inte dö längre, skänt


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera