Aviseringar
Rensa alla

Självmordstankar


Ämnesstartare

Hej! Jag är en tjej på 17 år som mår mycket dåligt. Någon som har några erfarenheter av självmordstankar, självskadebeteende, ångest och depression?


   
Citera
Ämnesstartare

Men andra ord, någon där ute som man kan prata med?


   
SvaraCitera

Någon av "experterna" kanske?

http://ungdomar.se/qa_experts.php


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Behöver någon att prata med nu innan jag blir tokig och gör mig själv alldeles för illa.


   
SvaraCitera

Jag har tyvärr ingen större erfarenhet (annat än av ångest), men jag tror aldrig det är försent för förändring. Det finns människor som är beredda att älska dig och hjälpa dig precis så mycket som behövs för att du ska klara dig igenom. Livet har så mycket att ge, även om du inte ser det nu så kan det vända! Jag tror och hoppas att någon med mer erfarenhet hittar hit och kan vara till bättre hjälp! Kämpa på!
[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att det är försent för en förändring. Jag har så länge jag kan minnas mått så fruktansvärt dåligt. In och ut på olika psyk akuter och möten hit och dit. Massa mediciner men ingenting tar på mig. Jag är så rädd för att jag snart ger upp. Jag vill inte dö, men jag vill heller inte leva. Trött på att varje natt behöva skada mig själv för att stå ut. Trött på att behöva övedosera. Vill endast vara en 17 åring som mår bra. Men som du säger, jag får väll kämpa på. Men det finns inte mycket ork kvar.


   
SvaraCitera

fl4js:

Jag tror att det är försent för en förändring. Jag har så länge jag kan minnas mått så fruktansvärt dåligt. In och ut på olika psyk akuter och möten hit och dit. Massa mediciner men ingenting tar på mig. Jag är så rädd för att jag snart ger upp. Jag vill inte dö, men jag vill heller inte leva. Trött på att varje natt behöva skada mig själv för att stå ut. Trött på att behöva övedosera. Vill endast vara en 17 åring som mår bra. Men som du säger, jag får väll kämpa på. Men det finns inte mycket ork kvar.

Jag kan inte känna den smärta som du beskriver att du går igenom, men jag tycker själv jag har dåliga perioder i mitt liv när det känns skit så att det är vansinnigt starkt att du kämpar i din situation! Jag kan inte ens jämföra med det lilla jag vet. Du ska inte behöva utsättas för något av vad du går igenom och du ska inte behöva vara ensam i din kamp. Du har all rätt i världen att bara vara just en 17-åring som mår bra. Bara här på forumet kan jag lova att vi är flera som vill hjälpa dig, ännu fler finns det även utanför. Du måste få hjälp i din närhet, inte bara över nätet - jag vet inte var du finns i landet men det finns personer som kan hjälpa dig där du är. Det är inte meningen att du ska gå igenom detta själv. Vill du ha hjälp att kontakta någon? All kärlek och värme från mig så länge!


   
SvaraCitera

Hej!

Nej, du skall inte behöva må så här dåligt..... och det finns folk som vill hjälpa dig. Delvis kanske du behöver få hjälp med att förstå vad som gör att du mår dåligt, och vad du själv kan göra för att må lite bättre? Det löser inte alla problem men brukar vara en god början för att så småningom få det någorlunda bra. Men det är ofta en lång resa och man kan behöva en hel del peppning för att orka stå ut....
Stöd och peppning kan du nog få på nätet, men precis som sagts tidigare i den här tråden behöver du också få hjälp av människor omkring dig IRL. Om du redan har kontakt med BUP, kanske du och din behandlare där tillsammans kan fundera igenom vilka strategier du kan använda dig av när du mår riktigt dåligt? Det finns alltid något man kan göra!
Lycka till!
Karin


   
SvaraCitera