Aviseringar
Rensa alla

Självmordstankar


felicia-a:

Nej, det ger mig inget att gå till psykologer. Det ända jag säger där är " Mm "
För jag har blivit inlagd förut när jag berättade hela sanningen, exakt hur jag mår. Jag skär mig, bränner mig med cigg.

Förstår den känslan men tycker inte att du ska ge upp. Går du på vanlig samtalsterapi? Har du provat DBT eller annan terapiform? Har du någon diagnos? Psykvården är åt helvete, men ge inte upp för det finns folk som kan hjälpa dig.

Hur ser ditt liv annars ut? Vänner, fritid, skola etc?


   
SvaraCitera

felicia-a:

Det kan jag lova med all sannolikhet att dom kommer göra då dom gjort det förut ett x anatal gånger

Jaha, då får jag ursäkta mig som talade i nattmössan, i vilket fall så kanske det är bäst att vara helt ärlig mot dig själv och vården och löpa linan ut, du har ju inte så mycket att förlora om alternativet är att ta livet av dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

deteD:

Förstår den känslan men tycker inte att du ska ge upp. Går du på vanlig samtalsterapi? Har du provat DBT eller annan terapiform? Har du någon diagnos? Psykvården är åt helvete, men ge inte upp för det finns folk som kan hjälpa dig. Hur ser ditt liv annars ut? Vänner, fritid, skola etc?

Jag är bara 17 år, så jag går på bup. Sen går jag även på Habiliteringscenter där jag har psykolog. Går på en beroendeklinik och pratar där. Nej, har inte prövat DBT men har hört mycket bra om det! Eh ja, går inte i skolan. Hoppat av gymnasiet. Har bara pundar vänner, anser inte det som vänner.


   
SvaraCitera

felicia-a:

Jag är bara 17 år, så jag går på bup. Sen går jag även på Habiliteringscenter där jag har psykolog. Går på en beroendeklinik och pratar där. Nej, har inte prövat DBT men har hört mycket bra om det! Eh ja, går inte i skolan. Hoppat av gymnasiet. Har bara pundar vänner, anser inte det som vänner.

BUP borde kunna erbjuda DBT, däremot vet jag inte om de också har brist på platser. Vad går du dit för, om man får fråga? Röker du enbart på eller tar du andra droger? Jobbar du? Kan inte uttala mig om dessa, men säger du så... Var finns din familj i detta?


   
SvaraCitera

Du är värdefull! vill så gärna att du ska få må bra! Kram!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lider verkligen med dig och hoppas innerligt att det ska vända snart!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

"Mörkret fångade min själ och kastade in mig i ett rum av förtvivlan. Väggarna i rummet var gjorde av ångest, taket av ledsenhet och under mina kalla fötter kände jag en gnagande hopplöshet. Måste härifrån, skrek jag ut i min ensamhet, och började leta efter en dörr ut, men till min fasa hittade jag ingen. Kunde inte hålla tillbaka tårarna längre. Väggarna började röra sig, närmare och närmare mig. Ångesten, ledsamheten och hopplösheten höll på att krossa mig. Men då hörde jag en kraftig explosion som fick väggarna, taket och golvet att ge vika. Och plötsligt svävade jag fritt i luften, omgiven av ett starkt ljussken, och jag kände att friden i mitt hjärta återvände. Jag var äntligen fri"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lellesemlan:

Du är värdefull! vill så gärna att du ska få må bra! Kram!

Tusen tack. Kram! [love]


   
SvaraCitera