Aviseringar
Rensa alla

Självskadebeteende


Ämnesstartare

Det är så att jag då mår så jävla dåligt, jag har försökt att ta tag i det genom att skära mig själv men det hjälper inte så mycket och de har nu lett till att jag allt oftare får självmordstankar och så.... Asså samtidigt som jag vill ta mitt liv vill jag det inte. Men jag vet inte vad jag ska göra, en psykolog känner jag nu direkt inte kommer att hjälpa. Någon som kan ge tips på vad jag kan göra? Mina kompisar vet redan om att jag mår dåligt och har pratat med dom om det fast det inte hjälper. 


   
Citera

Du får försöka prata med någon, behöver inte vara en psykolog. Känns som att du behöver få ut dina känslor. Självskada sig hjälper inte, tro mig och om man har självmordstankar borde du verkligen fundera på om det är något du verkligen vill. Varför mår du dåligt?


   
SvaraCitera

Självmord är ingen bra utväg! Livet kommer att vända, jag lovar. Det har det gjort för mig och det gör det för alla andra. Jag har en släkting som tog självmord. Jag mådde så fruktansvärt dåligt i ett år efter det. Personen vägrade att prata om problemet och det var därför det blev som det blev. Så snälla, kämpa på även om det är tungt och försök att prata med någon! Hjärta


   
SvaraCitera