Aviseringar
Rensa alla

Självskadebeteende 🙁


Ämnesstartare

Hej alla fina!
jag hade tänkt att skriva lite om en ganska personlig grej som ligger mig långt i hjärtat.. jag skär mig själv. Jag gör det nästan varje dag och gråter. Behöver hjälp


   
Citera

Prata med någon! Helst förälder/närstående, dem kan hjälpa dig allra bäst. Annars till nån vän eller kurator/lärare på din skola. Om du inte vågar prata med någon så kan du alltid skriva anonymt till bris och få hjälp. 
Har själv haft ett slags självskadebeteende och det är så otroligt ovärt. 
Du kan skriva t mig om du vill!! 
Ta hand om dig ❤️


   
SvaraCitera

denna låt hjälpte mig när jag mådde som sämst och då var jag så nära döden som man kunde komma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rainbowlollipop:
Prata med någon! Helst förälder/närstående, dem kan hjälpa dig allra bäst. Annars till nån vän eller kurator/lärare på din skola. Om du inte vågar prata med någon så kan du alltid skriva anonymt till bris och få hjälp. 
Har själv haft ett slags självskadebeteende och det är så otroligt ovärt. 
Du kan skriva t mig om du vill!! 
Ta hand om dig ❤️

Tack för stödet fina du❤️


   
SvaraCitera

Det är en demon du har att göra med, dessa kan slängas ut i Jesu namn, jag har sätt det med egna ögon.
Om du kan hitta en pastor med en levande tro och en levande kyrka så kan han hjälpa dig, du kommer bli förvånad.
Lyssna på detta direkt ur BIBELN (En självmordsbenägen man här som skar sig själv med stenar)

När de kom fram till andra sidan sjön, till trakten av Gerasa, rusade en man fram just som Jesus steg ur båten. Han var besatt av en ond ande och levde bland de klipphålor som man använde som gravar.
3-4 Han var så vild så att det inte ens gick att sätta handbojor på honom. Varenda gång man gjorde det - och det var ofta - så slet han sönder kedjorna och gick därifrån. Ingen vågade komma i närheten av honom.
5 Dag och natt höll han till bland gravhålorna eller irrade omkring uppe bland bergen och skrek och skar sönder sig själv med vassa stenar.
6 Medan Jesus ännu var långt ute på sjön, hade mannen sett honom. Nu kom han rusande och kastade sig ner på marken framför Jesus.
7 Låt mig vara ifred! skrek han så högt han kunde. Du är ju son till den högste Guden. För Guds skull pina mig inte!
8 Jesus hade nämligen befallt den onde anden att lämna mannen.
9 Vad heter du? frågade Jesus, och den onde anden svarade: Legion, för vi är många i den här mannen.
10 Och gång på gång bad de onda andarna: Kör inte bort oss härifrån, utan låt oss stanna här på platsen.
11 Just då gick en stor svinhjord och bökade på berget ovanför sjön.
12 Skicka iväg oss, tiggde då de onda andarna, så att vi kan fara in i de där svinen.
13 Och Jesus lät dem få som de ville. Då lämnade de onda andarna mannen och for in i svinen, och hela hjorden störtade utför bergssluttningen ner i sjön och drunknade.
14 Då flydde de som vaktade svinen och sprang till städerna och byarna i närheten och berättade vad som hade hänt. Människor kom då rusande till platsen för att själva få se det med egna ögon,
15 och en stor folkskara samlades. Men när de såg mannen sitta där, klädd och vid sina sinnens fulla bruk, blev de rädda.
16 De som sett hur mannen hade blivit helad och vad som hände med svinen berättade det för alla,
17 och folket bad sedan Jesus att gå därifrån och lämna dem ifred.
18 Då gick han tillbaka till båten. Mannen, som varit besatt av andarna, frågade då Jesus om han fick följa med.
19 Men Jesus vägrade att ta med honom.Gå hem till dina vänner, sa han, och berätta för dem vilket stort under Gud har gjort med dig, och hur barmhärtig han har varit mot dig.
20 Mannen gick därefter runt i Tiostadsområdet och berättade för alla om det stora under Jesus gjort med honom. Och man häpnade över hans berättelse.

(Svinen sprang ned för berget eftersom att Legion är en självmordsdemon, det är Legion som du har att göra med!)


   
SvaraCitera

Håll kontakten med mig om du litar på att psykologi inte kan hjälpa dig, tro mig dom kommer att ge dig piller för ditt problem, dom anser nämligen att problemet ligger i din hjärna, att du sedan födseln varit skadad alternativt haft en hård uppväxt.
Enda lösningen då är att ge dig piller.
Pröva Jesus innan dess, han jobbar gratis och ska ge dig glädje i överflöd.


   
SvaraCitera

Bibeln säger i Efesierbrevet 6:12 :" Vi strider nämligen inte mot människor av kött och blod. Vi strider mot de onda härskarna i den osynliga världen, dessa mäktiga sataniska varelser, mot mörkrets härskare, som regerar denna gudlösa värld, och mot stora skaror av onda andar i andevärlden.
13 Använd därför allt som hör till Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot fienden när han än anfaller er. Då kan ni också stå som segrare när striden är över."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wtf


   
SvaraCitera

Kontakta någon att prata med. Kuratorn, BUP eller kanske någon läkare. Prova ring hjälplinjen de har öppet 13:00-21:00 (tror jag). Om du behöver ringa och prata med någon omgående 🙂


   
SvaraCitera

Sylveon:
Kontakta någon att prata med. Kuratorn, BUP eller kanske någon läkare. Prova ring hjälplinjen de har öppet 13:00-21:00 (tror jag). Om du behöver ringa och prata med någon omgående 🙂

Det kommer inte hjälpa.


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:

Det kommer inte hjälpa.

Som om det hjälper att vända sig till en fiktiv karaktär mera än att söka professionell hjälp eller är det här ditt sätt att skämta på? Vad mer för smart har du i rockärmen åh du store och mäktige?


   
SvaraCitera

Marioswish:

Som om det hjälper att vända sig till en fiktiv karaktär mera än att söka professionell hjälp eller är det här ditt sätt att skämta på? Vad mer för smart har du i rockärmen åh du store och mäktige?

Nej du har rätt, att vända sig till en fiktiv karaktär hjälper inte.
Så låt därför de under och den hjälp som tar plats varje dag i Jesu namn, läkta ben, blinda får tillbaka syn, döda väcks till liv, relationer läks, psykoser och diagnoser försvinner över en natt.
Låt dessa under istället vittna på att den som sänt mig och mina bröder och systrar är den levande Guden Yahweh.


   
SvaraCitera

Först och främst hade jag tagit kontakt med någon vuxen som jag verkligen litar på. Det kan vara förälder, lärare, kurator, tränare ect. Sen hade jag bett om hjälp att komma i kontakt med BUP eller kanske ringt till vårdcentralen (som oftast leder dig vidare till BUP iallafall när du är under 18). Där igenom kan du få vägledning för hur du kan hantera självskadebeteendet och gå mer in på djupet i det underliggande problemet. Tänk dock på att det krävs att du har en psykolog/terapeut som du trivs med och som du faktiskt kan prata med. Om den första psykologen/terapeuten inte passar dig så be om att få en ny, för annars lovar jag dig att det inte kommer hjälpa överhuvudtaget tyvärr, så det är väldigt viktigt! 


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:
Det är en demon du har att göra med, dessa kan slängas ut i Jesu namn, jag har sätt det med egna ögon.
Om du kan hitta en pastor med en levande tro och en levande kyrka så kan han hjälpa dig, du kommer bli förvånad.
Lyssna på detta direkt ur BIBELN (En självmordsbenägen man här som skar sig själv med stenar)

När de kom fram till andra sidan sjön, till trakten av Gerasa, rusade en man fram just som Jesus steg ur båten. Han var besatt av en ond ande och levde bland de klipphålor som man använde som gravar.
3-4 Han var så vild så att det inte ens gick att sätta handbojor på honom. Varenda gång man gjorde det - och det var ofta - så slet han sönder kedjorna och gick därifrån. Ingen vågade komma i närheten av honom.
5 Dag och natt höll han till bland gravhålorna eller irrade omkring uppe bland bergen och skrek och skar sönder sig själv med vassa stenar.
6 Medan Jesus ännu var långt ute på sjön, hade mannen sett honom. Nu kom han rusande och kastade sig ner på marken framför Jesus.
7 Låt mig vara ifred! skrek han så högt han kunde. Du är ju son till den högste Guden. För Guds skull pina mig inte!
8 Jesus hade nämligen befallt den onde anden att lämna mannen.
9 Vad heter du? frågade Jesus, och den onde anden svarade: Legion, för vi är många i den här mannen.
10 Och gång på gång bad de onda andarna: Kör inte bort oss härifrån, utan låt oss stanna här på platsen.
11 Just då gick en stor svinhjord och bökade på berget ovanför sjön.
12 Skicka iväg oss, tiggde då de onda andarna, så att vi kan fara in i de där svinen.
13 Och Jesus lät dem få som de ville. Då lämnade de onda andarna mannen och for in i svinen, och hela hjorden störtade utför bergssluttningen ner i sjön och drunknade.
14 Då flydde de som vaktade svinen och sprang till städerna och byarna i närheten och berättade vad som hade hänt. Människor kom då rusande till platsen för att själva få se det med egna ögon,
15 och en stor folkskara samlades. Men när de såg mannen sitta där, klädd och vid sina sinnens fulla bruk, blev de rädda.
16 De som sett hur mannen hade blivit helad och vad som hände med svinen berättade det för alla,
17 och folket bad sedan Jesus att gå därifrån och lämna dem ifred.
18 Då gick han tillbaka till båten. Mannen, som varit besatt av andarna, frågade då Jesus om han fick följa med.
19 Men Jesus vägrade att ta med honom.Gå hem till dina vänner, sa han, och berätta för dem vilket stort under Gud har gjort med dig, och hur barmhärtig han har varit mot dig.
20 Mannen gick därefter runt i Tiostadsområdet och berättade för alla om det stora under Jesus gjort med honom. Och man häpnade över hans berättelse.

(Svinen sprang ned för berget eftersom att Legion är en självmordsdemon, det är Legion som du har att göra med!)

Men stäng käften Joel och panik-predika i kyrkan. Tydligt att kristendomen dör då ni är på ungdomar.se och rekryterar.


   
SvaraCitera

storah01:

Men stäng käften Joel och panik-predika i kyrkan. Tydligt att kristendomen dör då ni är på ungdomar.se och rekryterar.

Ledsen jag kan inte svara på dina kommentarer mer, då skulle jag brutit emot hemsidans regler och bli spärrad 🙁 Du får ta kontakt med mig på en annan hemsida.


   
SvaraCitera