Aviseringar
Rensa alla

självstudier


Ämnesstartare

jag lägger tråden under övriga diskussioner eftersom det är ett väldigt öppet ämne. i alla fall:

vilka självstudier bedriver du för tillfället? koncentrerar du dig på något specifikt ämne? i så fall: vilket?

med självstudier åsyftar jag då studier utanför ens huvudsakliga sysselsättning, även om denna råkar vara självvalda studier i form av universitetsutbildning.


   
Citera
Åtta

Studerar spel-/mjukvaruutveckling samt digital illustration. Dock är det mer "learn by doing" än några traditionella studier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tecknarkonst har väl alltid varit självstudier för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kvinnans kropp[blush]


   
SvaraCitera

Filosofi och litteraturteori [y]
Dold text: Läser böcker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

själv försöker jag läsa in mig på psykoanalys och i viss mån socialpsykologi, vilket för tillfället i praktiken innebär djupdykningar i litteratur av fromm och att skrapa ytligt på jungs verk. den förstnämnda tänker jag definitivt läsa mer av och den sistnämnda ska jag börja på efter att jag har läst klart "det glömda språket". projektet kommer nog att sysselsätta mig i ungefär ett halvår till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lite märkligt formulerad fråga, men jag studerar marknadsföring rätt ingående, oberoende av vedertagna kanaler för studier av detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skogsbruk i brist på sysselsättning och bättre vetande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läser om vetenskap


   
SvaraCitera

Försöker läsa in mig på sjukdomar och mediciner.


   
SvaraCitera

iosib:

socialpsykologi

jag tror att du skulle gilla pierre bourdieu, du borde läsa pierre bourdieu.

för tillfället läser jag mer pierre bourdieu än vad skolan anvisade, pga. otroligt intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Filosofi på grundläggande nivå. Ska försöka mig på musikteori sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag tror att du skulle gilla pierre bourdieu, du borde läsa pierre bourdieu.

skriver till det till min lista. pierre bourdieu.


   
SvaraCitera

iosib:

skriver till det till min lista. pierre bourdieu.

läs "praktiskt förnuft", den är till för att förklara hans teori för en internationell publik.

jag har tänkt tipsa dig sedan du talade om "kulturell borgare" eller något liknande i en tråd, någon gång, men glömt bort. han försöker bredda klassperspektivet och föra in flera olika variablar och förklara hur dessa värdesätts.


   
SvaraCitera