Aviseringar
Rensa alla

SJs tågresor.


Ämnesstartare

Man kanske kan få det att låta som det var ett misstag "Var är min biljett? [surprised]"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Intercity?

De kollar ju ändå biljetten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag åkte till sthlm aktivt, på en 3 ½ timmas resa, väldigt ofta, hade jag ett busskort som jag kunde åka fritt på innan jag lämnade det landskapet jag bodde i. Jag brukade visa upp detta busskort i början av resan och låtsas att jag skulle kliva av inom landskapet. Sedan kollade dem aldrig efter det, förutom en endaste gång, då dem hade biljettkontroll igen (utanför landskapet), då sa jag att jag hade sovit och inte hade en aning om att vi åkt så långt, fick köpa en biljett då, men sur vart hon.

Alltså: Köp en biljett bara några stationer som du visar upp och sitt sedan kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Man kanske kan få det att låta som det var ett misstag "Var är min biljett? "

dom är inte idioter, du får köpa en dyrare biljett på plats eller hoppa av tåget alternativt böter om du ljuger jävligt dåligt. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

dom är inte idioter, du får köpa en dyrare biljett på plats eller hoppa av tåget alternativt böter om du ljuger jävligt dåligt.

Tur att du vet så mycket om ämnet, verkligen, tur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Tur att du vet så mycket om ämnet, verkligen, tur.

Inte lätt när man bara är 16 att förstå såpass avancerade saker som att yrkesfolk inte är så korkade att dom går på den bortförklaringen som att du har tappat den.


   
SvaraCitera

Om du åker på vuxen och går på utan att ha köpt biljett och det kommer någon kontrollant så kostar det typ >300 kr. Du kan ju chansa men risken är stor att det kommer en kontrollant om det är lite folk på tåget.

Alt.

Lounge Act:

Alltså: Köp en biljett bara några stationer som du visar upp och sitt sedan kvar.

Har testat det, fast jag bytte vagn så de inte märkte mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Inte lätt när man bara är 16 att förstå såpass avancerade saker som att yrkesfolk inte är så korkade att dom går på den bortförklaringen som att du har tappat den.

Om jag inte vore inne på nätet 24/7 och argumenterade helt onödiga saker kanske jag skulle vetat det. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

argumenterade helt onödiga saker kanske jag skulle vetat det.

ja,d är ganska onödigt när man själv sitter på ett tåg och blir avkastad halvvägs och får böter och inte har pengar så d räcker till en ny biljett. Smådetaljer,d löser sig alltid om man är lössläppt och desperat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Har testat det, fast jag bytte vagn så de inte märkte mig.

De märker inte även om man sitter i samma vagn.. de memorerar ju inte direkt vart man skulle av. Större chans att de reagerar på ett nytt ansikte i en annan vagn än om du rör dig i samma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ja,d är ganska onödigt när man själv sitter på ett tåg och blir avkastad halvvägs och får böter och inte har pengar så d räcker till en ny biljett. Smådetaljer,d löser sig alltid om man är lössläppt och desperat.

Ja, tji fick man som bröt mot lagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förövrigt så får man böte 800 kr om man åker fast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blö. [smile]


   
SvaraCitera

Lounge Act:

De märker inte även om man sitter i samma vagn.. de memorerar ju inte direkt vart man skulle av. Större chans att de reagerar på ett nytt ansikte i en annan vagn än om du rör dig i samma.

Fast det behöver ju inte vara mycket folk och om det är få så minns de nog ganska bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Fast det behöver ju inte vara mycket folk och om det är få så minns de nog ganska bra.

Njae. Tveksamt.


   
SvaraCitera