Aviseringar
Rensa alla

7 grader på julafton.


Smilen
Ämnesstartare

Ja nu kan vi inte klaga på att det är kyligt i alla fall. 


   
SvaraCitera

S3ON: ge mig 20 minus nuuuuuuuuuuuuuuuu

Nu ska du väl stortrivas... flera minusgrader och snön bara vräker ner. På med ytterkläderna och fram med plogen därför nu ska det snöa varje dag i 10 dagar ända fram till näst-nästkommande veckoslut.  

Var själv ut och skulle starta traktorn nyss men fanskapet startade inte. Arg


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner:

Nu ska du väl stortrivas... flera minusgrader och snön bara vräker ner. På med ytterkläderna och fram med plogen därför nu ska det snöa varje dag i 10 dagar ända fram till näst-nästkommande veckoslut.  

Var själv ut och skulle starta traktorn nyss men fanskapet startade inte. Arg

Glädjetårar. Vintern är ju här. Dock inte snö här än. 


   
SvaraCitera

Smilen: Glädjetårar. Vintern är ju här. Dock inte snö här än.

Var bor du då om du inte har någon snö? Tom Skåne har ju fått snödrivor.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

stoner: snön bara vräker ner

Här kommer det inte komma massa snö, skicka hit snöovädret. Blink

stoner: Var själv ut och skulle starta traktorn nyss men fanskapet startade inte.

Har du ingen motorvärmare på traktorn?


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner:

Var bor du då om du inte har någon snö? Tom Skåne har ju fått snödrivor.  Mycket glad

Göteborg har nästan ingen snö. Censur


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Göteborg den snöfria staden. 


   
SvaraCitera

Ice: Här kommer det inte komma massa snö, skicka hit snöovädret.

Jag önskar att jag kunde. Men vänta du bara... inom 10 dygn kommer hala Sverige ligga under ett tjockt snötäcke. Det är just detta jag har skrivit om i några trådar. Vissa kraxar om temperaturhöjning. Jag varnar istället för att vi går mot en ny istid.

Ice: Har du ingen motorvärmare på traktorn?

Det är en gammal Volvo BM650 från 1971 som jag inte är säker på att det sitter motorvärmare i. Men den startade perfekt förra vintern eller om det var vintern innan. Men i vart fall - nu skulle jag behövt den. Plogen sitter monterad och klar.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner:

Jag önskar att jag kunde. Men vänta du bara... inom 10 dygn kommer hala Sverige ligga under ett tjockt snötäcke. Det är just detta jag har skrivit om i några trådar. Vissa kraxar om temperaturhöjning. Jag varnar istället för att vi går mot en ny istid.

Det är en gammal Volvo BM650 från 1971 som jag inte är säker på att det sitter motorvärmare i. Men den startade perfekt förra vintern eller om det var vintern innan. Men i vart fall - nu skulle jag behövt den. Plogen sitter monterad och klar.

Nästa vecka ser ut att bli 0 gradit eller mer. Så "extremekylan" försvinner ett tag.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner: Det är en gammal Volvo BM650 från 1971 som jag inte är säker på att det sitter motorvärmare i.

Funderat på att köpa en ny traktor? ur mycket kostar en traktor?


   
SvaraCitera

Smilen: Göteborg har nästan ingen snö.

Smilen: Göteborg den snöfria staden.

Det är ganska märkligt att du och jag bor på nästan samma breddgrad men jag bor på Sveriges östra sida och här vräker snön ner i mängder... sk snökanoner. Dvs det blåser frisk nordlig vind samtidigt som det snöar och då uppstår de här snökanonerna som gör att det blir svårt att se utomhus. Många varnar för att risken att gå vilde är uppenbar. Vägverket som plogar större vägar plogar men de är igenblåsta efter en halv timme.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner:

Det är ganska märkligt att du och jag bor på nästan samma breddgrad men jag bor på Sveriges östra sida och här vräker snön ner i mängder... sk snökanoner. Dvs det blåser frisk nordlig vind samtidigt som det snöar och då uppstår de här snökanonerna som gör att det blir svårt att se utomhus. Många varnar för att risken att gå vilde är uppenbar. Vägverket som plogar större vägar plogar men de är igenblåsta efter en halv timme.

Vad surt, så är det inte hos oss. Märkligt. Hur mycket snö har du exakt? Vilse menar du?


   
SvaraCitera

Smilen: Funderat på att köpa en ny traktor? ur mycket kostar en traktor?

Den jag köpte... en Volvo BM650 av årsmodell 1971 var i superfint skick och hade bara gått lite drygt 4.000 timmar skulle bonden som sålde den ha 60.000 kronor för inkl plog. Men vi gjorde en deal... jag jobbade åt honom (utan lön) på hans gård i lite drygt 2 månader så fick jag traktorn istället för att få utan någon lön.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner:

Den jag köpte... en Volvo BM650 av årsmodell 1971 var i superfint skick och hade bara gått lite drygt 4.000 timmar skulle bonden som sålde den ha 60.000 kronor för inkl plog. Men vi gjorde en deal... jag jobbade åt honom (utan lön) på hans gård i lite drygt 2 månader så fick jag traktorn istället för att få utan någon lön.

Inga billigheter då direkt. 


   
SvaraCitera

Smilen: Vad surt, så är det inte hos oss. Märkligt. Hur mycket snö har du exakt? Vilse menar du?

Det började snöa i går (tisdag) eftermiddag och har snöat hela natten från och till så idag har det kommit ca 20 - 25 cm.

Detta med att gå vilse i snöstorm är inget skämt. Läs mer HÄR


   
SvaraCitera