Aviseringar
Rensa alla

Sjuk ångest


Ämnesstartare

Jag har en sån sjuk ångest, skulle inte bli förvånad om jag fick diagnosen "deprimerad".

Allt känns verkligen hopplöst just nu! Jag har nationella i matte på fredag, 7 prov % 10 inlämningar att göra innan studenten. Det känns verkligen HELT hopplöst. Har ingen motivation och vaknar med ångest 🙁 Hur fan ska jag klara detta?! Första jag gör när jag vaknar är att ha världens klump i magen och känna mig så dålig.... 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

Mina föräldrar förväntar sig även MVG i allt. Jag har en sån jävla press på mig, galet stressad och vill bara gå och dö just nu .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundini:

Hur fan ska jag klara detta?!

En sak i taget.
Bita ihop och beta av.
Det är det enda vettiga tipset jag har.

Lundini:

Första jag gör när jag vaknar är att ha världens klump i magen och känna mig så dålig.... 🙁

Sux!
Vet hur det är.
Bestäm en viss tid du ska plugga varje dag. Och så gör du det under den tiden. Det kan gå dåligt och trögt, men sitt den tiden du bestämt. Då kanske du kommer igång till slut, och gör du inte det så blir du klar förr eller senare i alla fall.
Prata även med någon schysst lärare eller syo som kan hjälpa dig lägga upp en plan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundini:

Mina föräldrar förväntar sig även MVG i allt.

varför håller föräldrar på så där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundini:

Mina föräldrar förväntar sig även MVG i allt

De älskar dig säkert även om du får G eller VG.
Huvudsaken nu är ju att du klarar skolan och slipper en massa rester.
Berätta för dem att de pressar för mycket. Föräldrar tänker oftast inte på att de gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

En sak i taget.
Bita ihop och beta av.
Det är det enda vettiga tipset jag har.

Försöker men jag får ångest! Förstår inte logiken i hur jag ska kunna hinna allting. Från att vara ett mvg barn till att vara sjukt stressad och må dåligt över allt plugg 🙁

Schism:

varför håller föräldrar på så där

Dem vill att jag ska hem framtid ...

krasch:

De älskar dig säkert även om du får G eller VG.
Huvudsaken nu är ju att du klarar skolan och slipper en massa rester.
Berätta för dem att de pressar för mycket. Föräldrar tänker oftast inte på att de gör det.

Har precis smsat min mentor och berättat hur läget är, tänkte höra om hon vill hjälpa mig att lägga upp en plan för varje vecka. Mina föräldrar menar vad dem säger, de vill att jag ska ha toppbetyg och kunna komma in på den bra linjerna. De har sagt flera gånger "Du kommer inte ha en framtid om du har fler g än mvg/vg. Finns ingen chans i dagens läge att du kan få komma in på ekonomi linjen då"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

varför håller föräldrar på så där

för att föräldrar växte upp i ett annat klimat där dom utvecklade tankar som grundade sig på vassa armbågar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundini:

Finns ingen chans i dagens läge att du kan få komma in på ekonomi linjen då"

man kan knåpa ihop kurser o ändå läsa en master i ekonomi!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

för att föräldrar växte upp i ett annat klimat där dom utvecklade tankar som grundade sig på vassa armbågar.

tur(?) att jag i alla fall slapp den aspekten av närstående auktoritet


   
SvaraCitera

Försök att andas lugna puckar och ta en sak i taget. Tänk inte på att du har 7 prov kvar, tänk bara på provet du har närmast.

Jag har själv sjukt mycket att göra och tar också studenten i år. Så jag vet hur det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

tur(?) att jag i alla fall slapp den aspekten av närstående auktoritet

slapp också det. men vet inte om det va så bra... tror jag hade behövt en liten dos av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundini:

Förstår inte logiken i hur jag ska kunna hinna allting

Du kanske inte hinner. Men bättre att du hunnit lite än ingenting alls.

Lundini:

Från att vara ett mvg barn till att vara sjukt stressad och må dåligt över allt plugg 🙁

Det kan hända den bäste. Du är inte dålig bara för det. Alla har upp o nergångar i plugg och arbetsliv.

Lundini:

De har sagt flera gånger "Du kommer inte ha en framtid om du har fler g än mvg/vg. Finns ingen chans i dagens läge att du kan få komma in på ekonomi linjen då"

De har fel.
Vill du gå ekonomilinjen då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Försök att andas lugna puckar och ta en sak i taget. Tänk inte på att du har 7 prov kvar, tänk bara på provet du har närmast.

Jag har själv sjukt mycket att göra och tar också studenten i år. Så jag vet hur det är.

Skönt att höra att jag inte är ensam, men kommer knappast klara allt innan 1 juni. Måste prata med varje individuell lärare och säga hur det ligger till 🙁 uschhh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Det kan hända den bäste. Du är inte dålig bara för det. Alla har upp o nergångar i plugg och arbetsliv.

[love]

krasch:

De har fel.
Vill du gå ekonomilinjen då?

Ingen aning.. funderar på att läsa något annat.
Har ett år att tänka över saken!


   
SvaraCitera

Lundini:

Skönt att höra att jag inte är ensam, men kommer knappast klara allt innan 1 juni. Måste prata med varje individuell lärare och säga hur det ligger till 🙁 uschhh.

När sätts era betyg?
Vad ska du göra efter gymnasiet? Är MVG i allt nödvändigt för det?


   
SvaraCitera