Aviseringar
Rensa alla

Sjuk av träning


Ämnesstartare

Hej, undrar om det är någon som har erfarenhet av att bli sjuk av för mycket träning? Hur vanligt är det?


   
Citera

Man blir ju lättare sjuk men sjuk av själva träningen? Överträning, kanske då. Aldrig hänt mig dock.


   
SvaraCitera

Tror inte det är så vanligt, bara hos dom som tränar riktigt seriöst. Jag blir "sjuk" ganska ofta på grund av överträning, det är en väldigt fin linje mellan att träna såpass hårt man kan och få så bra ökningar som möjligt, och att träna för mycket och bli övertränad. Det är svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Man blir ju lättare sjuk men sjuk av själva träningen? Överträning, kanske då.

Mja, misstänker att något sånt har hänt mig. Jag mådde inte jättebra psykiskt i vintras. Jag varken dricker eller tar droger så mitt sätt att slippa tänka på skiten var att alltid ha något att göra, började alltså träna mer.. Fick bra ökningar och så men blev sjuk när jag började lugna ner mig igen. Haft feber senaste veckan och har nu ovanligt hög puls (vilopuls runt 95, var 60 innan). Misstänker överträning..

Majkiie:

Jag blir "sjuk" ganska ofta på grund av överträning

Hur blir du sjuk och hur ofta?


   
SvaraCitera

Individual:

Hur blir du sjuk och hur ofta?

Jag överanstränger psyket för mycket, det kanske händer 3-4 gånger per år. Och då tar det 2-3 veckor innan man kommer tillbaka riktigt i träningen igen.

Eller du kanske menar hur jag känner mig? Jag känner mig..febrig, kan man säga, men ändå inte, jag känner mig förkyld, men jag är inte förkyld, känner mig trött fast jag inte är det.
Jag känner mig sjuk även om jag inte riktigt är sjuk. Men det är samma känsla jag har i kroppen.
Blir ofta deprimerad också och har inte motivation till något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Jag känner mig..febrig, kan man säga, men ändå inte, jag känner mig förkyld, men jag är inte förkyld, känner mig trött fast jag inte är det.

Känner igen det där. Du upplever inga förändringar i pulsen?


   
SvaraCitera

Individual:

Känner igen det där. Du upplever inga förändringar i pulsen?

Har helt klart högre vilopuls. Blir ansträngd och börjar svettas av små saker också, som att, ja, jag vet inte, gå någon km i rask takt eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Har helt klart högre vilopuls. Blir ansträngd och börjar svettas av små saker också, som att, ja, jag vet inte, gå någon km i rask takt eller så.

Ah okej. Samma här, försökte träna med det här ett tag för lite mer än en vecka sen men efter ett set av en grundövning var man helt död och var tvungen att vila minst 4 min innan nästa set.

Tack för din hjälp!


   
SvaraCitera

Individual:

Samma här, försökte träna med det här ett tag för lite mer än en vecka sen men efter ett set av en grundövning var man helt död och var tvungen att vila minst 4 min innan nästa set.

Jo, man borde absolut inte göra det. Man kommer inte göra några ökningar ändå och det kommer bara ta desto längre tid innan man kan träna på riktigt igen ^^

Individual:

Tack för din hjälp!

Varsego [cute]


   
SvaraCitera

Majkiie:

Jag känner mig sjuk även om jag inte riktigt är sjuk. Men det är samma känsla jag har i kroppen.
Blir ofta deprimerad också och har inte motivation till något.

Får sluta me preppet nu majkie 😉


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera