Aviseringar
Rensa alla

Sjuk upplevelse~


Ämnesstartare

Igår när jag skulle lägga mig, fick jag otrolig ångest pga flickvännen o jag har gjort slut, vilket jag vet är bra... men tankarna gick på hur hon gick ut med andra och ja t.o.m att jag tänker ifall dom har sex osv... gör mig sjukt störd vill bara dö tillfälligt så att jag slipper tänka på skiten och hjärtat klappar osv... Sedan efter den attacken fick jag en attack igen och det var då jag kände att vad är det för mening med livet vi ska dö osv osv osv bara att tänka på döden och att jag inte kan stoppa det på något sätt skrämmer mig oerhört vid just sådanna här tillfällen, jag vet inte varför det kommer det bara kommer när jag börjar tänka hur skit och ensam och hur patetiskt ett liv är här på jorden egentligen.

Efter någon timme så sluta jag och somnade, sedan idag på morgonen när jag skulle till min kurs (det här är det sjuka, som jag fick för mig) bussen åker och jag lyssnar åp musik och börja småtänka vad det jag tänkte på igår... sedan sluta jag tänka och lyssna på musik... utanför bussen så får jag se hur ett bränt bananskal ligger i snön då snön har smälts ner... det sjuka med det var att den hade format (i mina ögon ) en symbol som var som en kaststjärna fast ändå inte... jag fick tanken om att det var någon symbol för något... iaf sen sket jag ju idet såklart orka älta på något sådant sjukt, haha... Iaf när jag kommer till min kurs så ska det vara en snubbe som ska prata om olika saker, hans halsband har exakt den symbolen är röd och man ser tydligt hur lik den var just den jag såg utanför bussen...

Efter kursen så frågar jag han vad det är för symbol och han sa att det var någonstans då han köpt den att det var typ en grupp/klubb/kyrkoförening fast dock för vem som helst Katoliker/protestanter osv osv typ att vem som helst kunde gå dit och bara prata och lyssna, fast det var en gemensam religion där alla kan tro vad dem vill fast ändå var det grund och botten kristendom..

Detta kan vara den mest sjukaste inbillningen i mitt hela liv, eller så betyder det något.. jag vet inte.

Någon som kan hjälpa mig? Tack för svar


   
Citera
Ämnesstartare

spännande

tror du d betyder nåt lr är d slump?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gissar: att du är känslig och överanalytisk atm


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

gissar: att du är känslig och överanalytisk atm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bli ej troende om du vill behålla din hjärna icke-bränd är väl allt jag kan säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

bli ej troende om du vill behålla din hjärna icke-bränd är väl allt jag kan säga

Precis så tänker jag, men denna dag vart fucked up... haha, kanske så att jag blivit för fuckedup pga allt på sistone.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

gissar: att du är känslig och överanalytisk atm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med föregående talare.


   
SvaraCitera

Barbienele:

Någon som kan hjälpa mig? Tack för svar

Eller så var det precis vad du behövde ett tecken på att du inte är ensam. Klart att alla hobby ateister i detta forum vill få dig att tro att du överanalyserar. Men fortfrande du reagerade på bananen innan du visste innebörden utav det. Visst det hade kunnat vara överanalyserande om du först fick höra anledningen till smycket och sen såg bananen. Men nu la du märke till bananen först. Gud möter oss på alla olika sätt och jag är övertygad om att detta kanske var sättet du behövde jusst då.


   
SvaraCitera
Misael

Barbienele:

Någon som kan hjälpa mig? Tack för svar

En sann gudstro ligger inte i symboler o.dy. Du överanalyserar. Käkat mycket socker på sistone?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök och du ska finna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tkr man blir extra nojjig under en panikångestattack så de kanske har med de o göra inget övernaturligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

jag tkr man blir extra nojjig under en panikångestattack så de kanske har med de o göra inget övernaturligt.

Haha jo det är ju det logiska.


   
SvaraCitera
nrg89

Ockams rakblad säger att förklaringen som kräver färre antaganden är mer trolig än en annan. Att du skulle ha sett en symbol två gånger efter att någonting betydelsefullt hänt dig, av den enkla anledningen att bananen landade på det sättet och föreläsaren bestämde sig för att bära den symbolen av helt orelaterade anledningar, kräver vansinnigt färre antaganden än att det var något övernaturligt som hände. Fan, att det skulle ha hänt någonting helt naturligt som du helt enkelt inte förstår till 100% än kräver också färre antaganden.

Tyvärr är vetenskap tråkigt på det viset; det är strängerligen förbjudet att peka på något man inte kan förklara och hitta på vilken förklaring man vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade sett det som ett tecken, men sen är jag ju också som jag är [love]


   
SvaraCitera