Aviseringar
Rensa alla

Sjuk, vad kan man hitta på?


Ämnesstartare

Jag blev sjuk igårkväll med feber, ont i halsen, huvudet. 
Jag undrar om det finns några tips på vad man kan göra när man är sjuk och något man kan göra för att bli frisk snabbare?
jag blir ganska dålig när jag har feber. Känner av när jag går från 36,9 (min normaltemperatur) till 37,3. Jag är varm i halsen också(?) så det känns som jag ska spy, men har haft det i en hel dag och inte spytt! 


   
Citera

Vila och ta det lugnt. Kolla på film kanske?  Brukar jag göra när jag är sjuk.


   
SvaraCitera
Haien

Sova är det bästa.


   
SvaraCitera

Späckhuggaren:
Jag blev sjuk igårkväll med feber, ont i halsen, huvudet. 
Jag undrar om det finns några tips på vad man kan göra när man är sjuk och något man kan göra för att bli frisk snabbare?
jag blir ganska dålig när jag har feber. Känner av när jag går från 36,9 (min normaltemperatur) till 37,3. Jag är varm i halsen också(?) så det känns som jag ska spy, men har haft det i en hel dag och inte spytt! 

jag har luftrörskatarr och det känns typ likadant förutom att jag kan hosta 3 timmar i streck (har gjort det), och att det gör ont i halsen när jag andas. Det bästa du kan göra är att prova honungsvatten och om du hostar upp slem så spottar du ut det, svälj inte! Jag svalde alltid mitt slem och det har gjort att jag har varit så här sjuk i 2 veckor!! Håll dig varm, försök att svettas mycket (genom värme, inte rörelse). Sjung inte, prata inte mycket, gör inte grejer som får ditt hjärta att slå snabbt, drick minst 3 liter vatten per dag.. ta en ipren och en alvedon. chilla, ät inte kryddad mat. Kolla på netflix eller youtube. Och ta strepsil, jättebra och den hjälper mot hosta och halsont. Ta små klunkar vatten och svälj försiktigt, då blir halsen inte lika irriterad och gör inte lika ont. Om du har haft feber i 4 dagar så får du åka till akuten. 
Lycka till!


   
SvaraCitera
Kate
 Kate

Det jag gör är att varva ner även om jag har spring i benen och tittar på en film


   
SvaraCitera

Drick färskpressad juice, om du nt har juicemaskin så kan d funka i mixer om den är bra men då mst man sila. Tro mig kroppen mår SÅ bra av det och det är så jävla gott


   
SvaraCitera

Sjung och dansa ute naken, då får du haff och då kan dina kärlekshaff ta hand om dig!!!!


   
SvaraCitera