Aviseringar
Rensa alla

sjuka skönhetsideal i disney filmer


Ämnesstartare

idag eller igår började de här bilderna cirkulera på twitter 
http://www.thegailygrind.com/2015/07/30/artist-jirka-vaatainen-brings-disney-hunks-to-life-in-real-life-disney-guys-series/
det är "verklighetstrogna" bilder av disney killar.
Det galna är att de ser ganska mycket ut som originalet.
medan samma typer av bilder på disneykvinnor   http://www.cosmopolitan.co.uk/entertainment/a27937/disney-princesses-real-life-drawings/ så är det ganska stor skillnad mellan disneyavbildningen och verkligheten.

diskutera i smågrupper varför är det så här även i filmer för barn?


   
Citera

nej 


   
SvaraCitera

Jag förstår tyvärr inte vad du menar? Rodnar

Är det skönhetsideal bland karaktärerna i Disney¨s filmer? Hos det manliga, men att man ser större skillnad på Disney¨s kvinnliga och verklighetens kvinnliga?


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det här har varit på tapeten ganska länge tycker jag. Men ja, tragiskt.


   
SvaraCitera
Exner

Ser inte så stor skillnad.


   
SvaraCitera

jag tycker det är okej att se ut så.. sluta vara så avundsjuka vissa är mer attraktiva


   
SvaraCitera

Ingen nyhet att disney är ondskefulla ju


   
SvaraCitera

Varför är det såhär även i filmer för barn? Jo, för att det ÄVEN är de vuxna som gör filmerna här. För att de är vana hur samhället "ska" se ut. För att de gör saker som de alltid har varit för att de är lata och rädda för att gå utanför normen. Folk känner igen sig bättre i dessa filmer. Människor tycker att det är väldigt viktigt att känna igen sig. Filmerna får alltså större spridning vilket leder till att filmbolaget kaserar in mer pengar. Osv. 


   
SvaraCitera

Dessa normer är dock inte något enbart disney står bakom.


   
SvaraCitera

Och jo, jag hade själv föredragit att göra mitt inlägg lite mer strukturerat med stycken men sitter med mobilen och av någon anledning så funkar det inte då.


   
SvaraCitera

Den där undersökningen är ganska sexistisk men vem bryr sig om att kvinnor kan vara det.


   
SvaraCitera

Har feminister fortfarande inte lärt sig skillnaden mellan tecknade fantasier och riktiga kvinnor?

Börjar ju bli pinsamt nu.


   
SvaraCitera

vad menar du? är ju "ingen"(ingen betydande) skillnad mellan kvinnornas och männens ideal i term av "svåruppnåelighet" imo

att du spelar i det andra laget kanske får dig att överdriva snubbarnas skönhet och missa damernas? Söt


   
SvaraCitera

8chan:
Har feminister fortfarande inte lärt sig skillnaden mellan tecknade fantasier och riktiga kvinnor?

Börjar ju bli pinsamt nu.

men att posta 584757 trådar om samma röv är motsatsen till pinsamt


   
SvaraCitera

den glad gopnik:

men att posta 584757 trådar om samma röv är motsatsen till pinsamt

Jag tror faktiskt bara jag postat 3-4 om samma röv.

Lär dig räkna. Söt


   
SvaraCitera