Aviseringar
Rensa alla

Sjuka svettningar


Ämnesstartare

Inte jag som har problemet.. utan en som vägrar gå till vårdcentralen med det, börjar bli förbannad på det och kan ju inte precis släpa dit honom, så vad gör man, frågar här för att få en aning om nån haft samma problem/vet vad det kan vara?

Så fort han ska äta, eller om kroppen liksom vet att snart blir det mat, så börjar svetten Rinna i pannan... Samma om det är lite lite varmt, ibland kan han inte ens känna sig varm och det är helt blött i pannan, vad beror detta på!? Han själv tror det är något med hjärtat

Såhär ska det väl inte behöva vara? [shake]

Jag själv däremot har inte problem med detta alls.. så förstår inte skillnaden mellan folk, och sånna problem ska man inte ens behöva ha, eller? låter ju inte ens normalt, hans far är likadan


   
Citera
Ämnesstartare

lemuu:

Jag själv däremot har inte problem med detta alls..

tror dig.[bigsmile][rolleyes][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjortpojken:

tror dig.[bigsmile][rolleyes][love]

faktiskt pojkvännen som jag är orolig för..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

faktiskt pojkvännen som jag är orolig för..

säg det då, få med honom till vårdcentralen. säg att du följer med om han vill och att det inte tar lång tid men att det kan vara bra att få veta vad det är för fel. få honom att fatta bara


   
SvaraCitera
Åtta

Människor svettas olika mycket på olika delar av kroppen. Det är helt naturligt. Troligen är hans problem fullkomligt ofarligt (om än jobbigt). Jag är osäker på huruvida man bör använda Absolut Torr i ansiktet, men om du får med dig honom till vårdcentral så är det ju bara att fråga läkaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag är osäker på huruvida man bör använda Absolut Torr i ansiktet, men om du får med dig honom till vårdcentral så är det ju bara att fråga läkaren.

är hela kroppen det handlar om men syns ju mest i ansiktet.. och varför kommer det då han ska äta just då? då kroppen vet om det? lustigt, men ja, jag försöker få han till läkaren...

hjortpojken:

få honom att fatta bara

har satt ner foten x antal ggr men har inte hjälpt.. ska göra det igen , enda är o inte ge upp [tired]


   
SvaraCitera
Åtta

lemuu:

varför kommer det då han ska äta just då?

För att mat är varm? Jag blir också galet varm när jag äter - men jag börjar inte svettas i ansiktet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

För att mat är varm? Jag blir också galet varm när jag äter - men jag börjar inte svettas i ansiktet.

Innan.. öht [sad] , det är komplicerat helt enkelt, vårdcentralen är det enda


   
SvaraCitera

Finns tabletter som ska hindra överproduktionen.

Men om det har med hjärtat och göra som han ska ha nämnt så är det ingen tvekan: släpa honom i örat till vårdcentralen! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa svettas mer än andra.. Thats it!? [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg att han ska gå till vårdcentralen för din skull, om han nu är nöjd med detta problem och inte vill försöka kolla upp det för sin egen skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om hans pappa har det kanske det är genetiskt. Eller så är han väl fortfarande i puberteten= mkt hormoner?
Eller så kan det vara psykiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vissa svettas mer än andra.. Thats it!? [cool]

[tired] men detta är sjukt , och endast vid måltider , då kroppen vet om det typ för hjärtat börjar arbeta

Trådlös:

Eller så kan det vara psykiskt.

där sa du nåt.

isola:

Säg att han ska gå till vårdcentralen för din skull, om han nu är nöjd med detta problem och inte vill försöka kolla upp det för sin egen skull.

har gjort det.. men inget händer ändå, ska försöka igen

galenolga:

Men om det har med hjärtat och göra som han ska ha nämnt så är det ingen tvekan: släpa honom i örat till vårdcentralen! [no-no]

får göra det! men vill ju inte dra iväg hans far liksom känns lite väl mammigt, men pojken kan jag ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

men detta är sjukt , och endast vid måltider , då kroppen vet om det typ för hjärtat börjar arbeta

Men då är det psykiskt, säg till honom att gå på kbt eller bara på beteendeperspektiv-terapi.
Ironiskt nog gjorde Pavlov ett experiment på hundar gällande mat som blev starten/grunden för behaviorism. Haha. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Men då är det psykiskt, säg till honom att gå på kbt eller bara på beteendeperspektiv-terapi.

han har ju inte tankar om mat-problem precis om de låter så.. o få in honom i terapi , lycka till, men tack för svaret, jag förstår dig


   
SvaraCitera