Aviseringar
Rensa alla

Sjukanmäla eller begära ledighet


Ämnesstartare

Så, ni som går gymnasieskolan. Begär ni om ledighet när ni åker utomlands eller sjukanmäler ni er? Har hört att men inte får beviljad ledighet för nöjessemestrar.


   
Citera
Lounge

Fick iaf alltid beviljat för nöjessemestrar. Din skola lär ha ett regelsystem för det, hör dig för!


   
SvaraCitera
sies
 sies

Om du går i gymnasiet bör du ansöka om ledighet i förstahand iallafall. Om du har för mycket frånvaro (giltig eller inte) så kan du få ditt studiebidraget indraget. Iallafall så det funkade för mig när jag gick i gymnasiet. 


   
SvaraCitera

skulle offra studiebidraget för en veckas semester utomlands!! 

Fast hur lång tid tar det innan man kan få studiebidraget igen? Efter ett de blivit indraget?

Räcker det med att man sköter sig en hel månad efter det? elr


   
SvaraCitera
myten

Little Richard:
skulle offra studiebidraget för en veckas semester utomlands!! 

Fast hur lång tid tar det innan man kan få studiebidraget igen? Efter ett de blivit indraget?

Räcker det med att man sköter sig en hel månad efter det? elr

Var en tjej i min klass som åkte "fast" för det där, hon hade 60% frånvaro och hon behövde bara betala tillbaks 60% av den månadens studiebidrag 


   
SvaraCitera

myten:

Var en tjej i min klass som åkte "fast" för det där, hon hade 60% frånvaro och hon behövde bara betala tillbaks 60% av den månadens studiebidrag 

ojdå!
man får hålla det för sig sjlv kanske Rodnar


   
SvaraCitera

Hade aldrig beviljat en elev ledigt för semester. Svenskar går redan för lite i skolan. Finns lov till dessa saker. -.-

Sjukanmäl dig och skit i ditt studiebidrag antar jag.


   
SvaraCitera

Du frågar on ledighet, för om du är ärlig kommer du alltid längst . Om du inte får så kan du inte göra nåt annat än att sjukskriva dig .


   
SvaraCitera
krig
 krig

lurifax69: Du frågar on ledighet, för om du är ärlig kommer du alltid längst

Källa?


   
SvaraCitera

fast frågar man om ledighet
o sedan e sjukanmäld den veckan man bad om ledighet

då fattar man
elr ?


   
SvaraCitera

jobbigt o komma tebax brun


   
SvaraCitera

Little Richard:
fast frågar man om ledighet
o sedan e sjukanmäld den veckan man bad om ledighet

då fattar man
elr ?

Såklart dom fattar, men ska föräldrarna ha betalat helt onödan för att skolan säger nej ? Verkligen inte , alla som inte får ledighet åker vilket som .


   
SvaraCitera

Först frågar man ju ledighet, om man inte får det sjukanmäler man sig (iaf så jag gör)


   
SvaraCitera
Berit

Little Richard:
skulle offra studiebidraget för en veckas semester utomlands!! 

Fast hur lång tid tar det innan man kan få studiebidraget igen? Efter ett de blivit indraget?

Räcker det med att man sköter sig en hel månad efter det? elr

den månaden msn har frånvaron blir man utan

och beroende på vilken linje man går kan det bli så att man inte får gå vidare med för mycket frånvaro


   
SvaraCitera