Aviseringar
Rensa alla

Sjukdomsbloggar


humlao
Ämnesstartare

Har ni några tips på bloggar som handlar om fyskiska sjukdomar eller psykiska. Tycker sådant är mycket mer intressant än kissie och kenza.


   
Citera

ums bloggar.


   
SvaraCitera
humlao
Ämnesstartare

Skriver själv bara om sjukdomar... Dras till sådana bloggar ;p


   
SvaraCitera
humlao
Ämnesstartare

ums?


   
SvaraCitera

Tufft med ätstörningar[cool]


   
SvaraCitera
time
 time

humlao:

ums?

Ja. UM. Du är inloggad här redan. Bara att kika på topplistan.


   
SvaraCitera

Kissie är ett alldeles utmärkt exempel på fysisk och psykisk sjukdom. Men sådant får man väl inte säga högt.. Fast jag är övertygad om att fler än jag resonerar likadant. [tired]


   
SvaraCitera

Kolla min blogg, jag har ätstörningar och fler problem som jag bruka skriva i bloggen men blandar också med min vardag =).

www.emmaekbergakaemma.blogspot.com


   
SvaraCitera

Då kan jag passa på att påminna om att länkar till pro-anasidor inte är tillåtna, vilket då inkluderar ätstörningsbloggar som tipsar och svältdieter, metoder för att kräkas och liknande.


   
SvaraCitera

humlao:

Har ni några tips på bloggar som handlar om fyskiska sjukdomar eller psykiska. Tycker sådant är mycket mer intressant än kissie och kenza.

Det finns en blogg som jag har följt i alla år, faktiskt sedan dess början. Den har berört mig enormt och är väldigt bra skriven -- nästan poetiskt skulle jag vilja säga.

Den handlar om en för mig ganska otäck sjukdom, Guillain-Barrés syndrom. Sjukdomen manifesteras i vad jag tror kan kallas för förlamningar.

Ja... helt fantastisk är den. Den uppdateras mer sällan nu, då tjejen som skriver, mår allt bättre och bättre. Men jag kan sitta flera timmar och läsa igenom hela bloggen, från start till slut.

Här är den förresten [smile]


   
SvaraCitera

Hon dog av hudcancer:
http://mittlivsabina74.blogspot.com/

Börja med att läsa längst bak i arkivet så får du se hur tumörerna växte och hur hennes hälsa försämrades.


   
SvaraCitera
humlao
Ämnesstartare

mediakatt:

Då kan jag passa på att påminna om att länkar till pro-anasidor inte är tillåtna, vilket då inkluderar ätstörningsbloggar som tipsar och svältdieter, metoder för att kräkas och liknande.

Jag menar de som kämpar för att bli friska


   
SvaraCitera

Finns väl några på denna sidor som underhåller sina emobloggar.


   
SvaraCitera

http://antipod.blogg.se/ handlar bland annat om BDD (Body dysmorphic disorder)


   
SvaraCitera

annoyed:

BDD (Body dysmorphic disorder)

låter häftgt


   
SvaraCitera