Aviseringar
Rensa alla

Sjukt blyg!


Ämnesstartare

Tjenare!
Jag är jätte kär i en tjej i min klass, men jag är väldigt blyg och har väldigt svårt att inleda konversationer och prata inför grupp.
Hon är alltid omringad av en massa folk när jag ser henne,vilket gör det svårt för mig.
Även ifall vi möts och hon är själv vågar jag nästan inte säga hej, vad ska jag göra?


   
Citera

Vad är det värsta som kan hända? Detta är ingenting om hundra år.


   
SvaraCitera

Jag antar att du har två alternativ.
1. Prata med henne
2. Glöm henne

Jag röstar ju dock på nr 1. Du får ta mod till dig, prata eller skicka något meddelande till henne. Det är som föregående talare säger " Vad är det värsta som kan hända?"


   
SvaraCitera

skaffa snelugg och se svår ut men titta lite lurigt på henne så kommer hon ba "åååh vilken myyystisk kille :$" och stå sedan ensam och rök när hon går ut från skolan och titta på henne och säg "tja..." och bjud på en cigg sen byt nummer och vänta på att hon skickar ett ligga sms.

alltså funkar varje gång tro mig.


   
SvaraCitera

för att vinna måste man våga förlora


   
SvaraCitera
njsbo

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Den största risken du kan ta är att inte ta någon risk alls"

Är du blyg kan du ju träna på att prata med andra tjejer innan du pratar med den du är kär i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg bara hej och börja snacka om något som anses roligt, brukar funka. [bigcheers]

sen kan man ju vara pinsamt jobbig och säga hej till precis alla i skolan när man ser dem i korridoren, oavsett om de snackar med någon eller inte [cool] <-- bra träning [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gäller att ha mod att vara den man är och inte tappa modet för att man är den man är.[cool]


   
SvaraCitera