Aviseringar
Rensa alla

Sjukt deprimerad


Ämnesstartare

Hej 

Är inne i en jävligt jobbig fas i mitt liv nu. Skolan har nyss startat, ångest över att vi har 02or i skolan, ångest över att jag blir äldre och äldre, ångest över att jag är ensam, ångest över att jag har crush på någon men att jag inte vågar prata med henne, ångest över att en kompis gått bort, ångest över att min pappa är sjuk, ångest över skolan, ångest över att jag blir behandlad som en orten snubbe även om jag verkligen inte är sådan, men tack vare min etnicitet får jag hatblickar och ingen uppmärksamhet, även när jag är född i Sverige och har bott här hela mitt liv. Att min favorit artist XXXtentacion är död gör det heller inte bättre


   
Citera
Ämnesstartare

kevindabxd:
Hej 

Är inne i en jävligt jobbig fas i mitt liv nu. Skolan har nyss startat, ångest över att vi har 02or i skolan, ångest över att jag blir äldre och äldre, ångest över att jag är ensam, ångest över att jag har crush på någon men att jag inte vågar prata med henne, ångest över att en kompis gått bort, ångest över att min pappa är sjuk, ångest över skolan, ångest över att jag blir behandlad som en orten snubbe även om jag verkligen inte är sådan, men tack vare min etnicitet får jag hatblickar och ingen uppmärksamhet, även när jag är född i Sverige och har bott här hela mitt liv. Att min favorit artist XXXtentacion är död gör det heller inte bättre

Du, jag är 02:a (sorry), men du borde lyssna på vad jag har att säga (skriva?). Jag hade en depression i 2,5 år och gick till psykologer osv, tills det ba gick över... de va som en dröm (no joke). Det jag menar är att "det kommer bli bättre" är högst troligt!

Keep it together man!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

O den där tjejen, om hon är nåt att ha så måste du ju göra nåt åt saken innan nån annan tar chansen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindabxd:
Hej 

Är inne i en jävligt jobbig fas i mitt liv nu. Skolan har nyss startat, ångest över att vi har 02or i skolan, ångest över att jag blir äldre och äldre, ångest över att jag är ensam, ångest över att jag har crush på någon men att jag inte vågar prata med henne, ångest över att en kompis gått bort, ångest över att min pappa är sjuk, ångest över skolan, ångest över att jag blir behandlad som en orten snubbe även om jag verkligen inte är sådan, men tack vare min etnicitet får jag hatblickar och ingen uppmärksamhet, även när jag är född i Sverige och har bott här hela mitt liv. Att min favorit artist XXXtentacion är död gör det heller inte bättre

vad är det för snubbe du pratar om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalixtus02:
O den där tjejen, om hon är nåt att ha så måste du ju göra nåt åt saken innan nån annan tar chansen!

Har ett sjukt dåligt självförtroende. Hända samma sak förra året då jag hade en crush på en tjej och redan då var mitt självförtroende uselt men till slut prata jag med henne men hon verkar inte vara ett dugg intresserad. Nu har jag ett väldigt uselt självförtroende efter den händelsen och har ett sjukt socialfobi, hatar alla människor 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

vad är det för snubbe du pratar om?

Folk verkar hata mig jag ser det i deras blickar och beteende på grund av att jag har en annan bakgrund än svensk (även om jag är född i Sverige). Dem ser mig som en utlänning som inte bryr sig om någonting och begår brott. Jag är verkligen inte sådan, men det är deras första intryck 


   
SvaraCitera

🙁 <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindabxd:

Folk verkar hata mig jag ser det i deras blickar och beteende på grund av att jag har en annan bakgrund än svensk (även om jag är född i Sverige). Dem ser mig som en utlänning som inte bryr sig om någonting och begår brott. Jag är verkligen inte sådan, men det är deras första intryck 

vad har du för bakgrund och varför ser folk ner på dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindabxd:

Folk verkar hata mig jag ser det i deras blickar och beteende på grund av att jag har en annan bakgrund än svensk (även om jag är född i Sverige). Dem ser mig som en utlänning som inte bryr sig om någonting och begår brott. Jag är verkligen inte sådan, men det är deras första intryck 

Prata med någon, hitta någon att se upp till. Visa folk att du är du oavsett om du är Svenne, Finne eller Afrikan. Hitta någon på skolan och/eller Bup att prata med. Se om du kan få någon med liknande uppcäxt att prata med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindabxd:
Hej 

Är inne i en jävligt jobbig fas i mitt liv nu. Skolan har nyss startat, ångest över att vi har 02or i skolan, ångest över att jag blir äldre och äldre, ångest över att jag är ensam, ångest över att jag har crush på någon men att jag inte vågar prata med henne, ångest över att en kompis gått bort, ångest över att min pappa är sjuk, ångest över skolan, ångest över att jag blir behandlad som en orten snubbe även om jag verkligen inte är sådan, men tack vare min etnicitet får jag hatblickar och ingen uppmärksamhet, även när jag är född i Sverige och har bott här hela mitt liv. Att min favorit artist XXXtentacion är död gör det heller inte bättre

du kan alltid prata med mig. jag ska vara ärlig med att jag har hjälpt mer än 5 personer från liknande tvister som din och även om de mår bättre idag så är jag ändå där ifall jag skulle behövas (vilket aldrig har hänt). jag är väl erfaren om psykisk ohälsa och hur det är att ha så jag vet vad jag for ut mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:

du kan alltid prata med mig. jag ska vara ärlig med att jag har hjälpt mer än 5 personer från liknande tvister som din och även om de mår bättre idag så är jag ändå där ifall jag skulle behövas (vilket aldrig har hänt). jag är väl erfaren om psykisk ohälsa och hur det är att ha så jag vet vad jag for ut mig.

men om jag är en främling eller något annat som får dig att tveka eller förneka,  it's ok. men jag bryr mig ärligt talat om dig


   
SvaraCitera