Aviseringar
Rensa alla

Sjukt deprimerad


Ämnesstartare

Hej, Jag är en 17 åring kille .
Är väldigt deprimerad. Har gått så långt att jag försökt ta självmord 3 gånger. De två första gångerna misslyckades jag totalt men senaste gången så behövde jag åka till sjukhuset. Men de sjukaste av allt är att när jag åkte så var jag så jävla lycklig å var inte lycklig för att de åkte och hämta. mig. Var lyckligt för att jag trodde jag skulle dö [sad] (Jag var så SJUKT jävla nära på att dö)

Men mina problem är att jag är sjukt värdelös i skolan och har valt en alldeles för svår linje.
Har massa allergier och är ful/har inte vänner.
De kanske inte låter så mycket men de är faktiskt den psykiska mobbningen som tar kol på mig ( att jag inte har några vänner)
Har fått tag på grejer så jag skulle kunna ta mitt liv och tänker att jag ska ta mitt liv varje dag. Vad ska jag göra? Ta självmord? P.S kommer inte hjälpa att snacka med någon. Redan gjort de men så är man glad i några veckor sen är man tillbaks 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

Blir du utfryst? Att vara ensam är ju annars ingen mobbing, fast ska ej klyva hår.
Ta tag i dina problem istället. Byt linje till att börja med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du vill inte dö, hade du velat dö, hade du vart död för längesedan.. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ska dö när man är på topp, annars blir det bara patetiskt


   
SvaraCitera

Kakorochmjölk:

mina problem är

Kakorochmjölk:

jag är sjukt värdelös i skolan och har valt en alldeles för svår linje

byt linje.

Kakorochmjölk:

Har massa allergier

inget problem normalt om man inte gör det till ett problem. knappast något man behöver ta livet av sig för.

Kakorochmjölk:

är ful/har inte vänner

om du är ful så hör det inte ihop med att du inte har dina vänner. du tycker troligtvis att du är ful för att du har låg självkänsla, om du gör något åt den kommer du inte vara ful längre. din låga självkänsla kan eventuellt också vara en anledning till att du inbte har några vänner då deppiga människor med låg självkänsla ofta kan bli sjukt egocentrerade.

Kakorochmjölk:

De kanske inte låter så mycket men de är faktiskt den psykiska mobbningen som tar kol på mig ( att jag inte har några vänner)

att inte ha några vänner är inte detsamma som att vara mobbad. vänner får man inte bara sådär, man måste kämpa lite. hitta intressen och lär känna nya människor på så vis.

Kakorochmjölk:

Vad ska jag göra?

det jag skrivit ovan + prata med kurator/psykolog och eventuellt försök få en tid hos psyk så att du kan få antideprissiva piller

Kakorochmjölk:

Ta självmord?

nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Blir du utfryst? Att vara ensam är ju annars ingen mobbing, fast ska ej klyva hår.
Ta tag i dina problem istället. Byt linje till att börja med.

Nej men de blir ju som mobbning. När man ska gå och käka går man själv och ser när alla andra går med några.
Men har redan bytt linje en gång och vill utbilda mig till de jag blir av mig linje.

S3ON:

Du vill inte dö, hade du velat dö, hade du vart död för längesedan.. [crazy]

De är inte så lätt. Har försökt ta mitt liv. Är typ sjuksvårt att ta sitt liv :/ Och vill inte använda kniv/hoppa för tänk att städa upp efter mig.

Blivande_japan:

byt linje.

Vill sjukt mycket bli de jag kan bli efter linjen.

Blivande_japan:

inget problem normalt om man inte gör det till ett problem. knappast något man behöver ta livet av sig för.

Men jag har sjuktmånga och sjukt störiga allergier.

Blivande_japan:

om du är ful så hör det inte ihop med att du inte har dina vänner

Skrev bara ihop de för att jag inte ivlle att de skulle vara så mycket text. Men de jag mena är att jag har inga vänner eller en tjej så är ful pga därför.

Blivande_japan:

det jag skrivit ovan + prata med kurator/psykolog och eventuellt försök få en tid hos psyk så att du kan få antideprissiva piller

Vill helst inte snacka men någon sån. För då kommer mina föräldrar få veta. Och de skulle jag inte palla med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakorochmjölk:

tänk att städa upp efter mig.

Är la inte så hemskt mkt att städa ändå.. Timar du tiden så att det regnar i sammanhanget så regnar la den mesta "köttfärsen" bort så att säga.

Ne men vafan.. Dra till ica och köp en massa choklad och glass dirr, så ska du se att det blir bra! [love][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakorochmjölk:

Nej men de blir ju som mobbning. När man ska gå och käka går man själv och ser när alla andra går med några.

Gå fram och prata med dem! Någon trevlig bekantskap kan du säkert finna bara du anstränger dig lite.

Kakorochmjölk:

och vill utbilda mig till de jag blir av mig linje.

Vad får du för yrkesutbildning av en gymnasielinje?
Du kan ju plugga in de kurser som behövs sen.
Min kompis som gick någon frisörlinje pluggar till läkare nu tex.


   
SvaraCitera

Kakorochmjölk:

Vill sjukt mycket bli de jag kan bli efter linjen.

inte för att vara elak, men om du inte klarar gymnasielinjen, är du då säker på att du komme rklara av den utbildningen sen?
och om du absolut vill gå linjen får du bita ihop och sluta whinea över att det är för svårt, för det är ett val DU gjort.

Kakorochmjölk:

Men jag har sjuktmånga och sjukt störiga allergier.

och? jag känner jättemånga allergiska människor och är själv allergisk, men ingen av oss vill dö för det. klart det kan vara skitjobbigt och irriterande, men det är sånt man får acceptera, för annars blir livet förbannat jobbigt.

Kakorochmjölk:

Skrev bara ihop de för att jag inte ivlle att de skulle vara så mycket text. Men de jag mena är att jag har inga vänner eller en tjej så är ful pga därför.

man blir inte ful för att man inte har några vänner eller någon flickvän.

Kakorochmjölk:

Vill helst inte snacka men någon sån. För då kommer mina föräldrar få veta. Och de skulle jag inte palla med

tro mig, om dina föräldrar är såpass korkade att de inte fattat något efter att du hamnat på sjukhus så kommer de inte fatta något nu heller! [smile]

sen tror jag att dina föräldrar också vill att du ska må bra, så troligtvis har de inget emot att du uppsöker kurator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ne men vafan.. Dra till ica och köp en massa choklad och glass dirr, så ska du se att det blir bra! [love][smile]

Tror inte de kommer hjälpa. Har mått dåligt i över 4 år.

isola:

Gå fram och prata med dem! Någon trevlig bekantskap kan du säkert finna bara du anstränger dig lite.

De är inte de. De är att ingen vill vara min kompis.
Jag kan ju typ snacka men någon men de skulle ju aldrig börja snacka med mig.

isola:

Vad får du för yrkesutbildning av en gymnasielinje?
Du kan ju plugga in de kurser som behövs sen.
Min kompis som gick någon frisörlinje pluggar till läkare nu tex.

Vill helst inte säga vill inte spoila vem jag är ifall någon som går i min klass läser eller så.

Så ifall jag får F i några ämnen kan man plugga in de sen? För jag måste gå på högskola för att kunna bli någon efter min utbildning

Blivande_japan:

inte för att vara elak, men om du inte klarar gymnasielinjen, är du då säker på att du komme rklara av den utbildningen sen?

De är de jag vill jobba med. Är de enda jag skulle kunan tänka mig att jobba som.:'(

Blivande_japan:

man blir inte ful för att man inte har några vänner eller någon flickvän.

Jag är 17 år och har aldrig kramat en tjej. (Förutom släkt/familj) detta är ju pga att ingen vill t.ex. krama mig för att jag är så ful. Har aldrig haft kontakt men en tjej. ALDRIG hör att någon tycker jag är fin/söt/snygg

Blivande_japan:

tro mig, om dina föräldrar är såpass korkade att de inte fattat något efter att du hamnat på sjukhus så kommer de inte fatta något nu heller!

Ne men ingen på sjukhuset fattade något heller 😛 Jag åt gift. De var bara en läkare som sa att de kan vara någon fuckat eller att jag fått i mig något och min föräldrar tror inte jag har fått i mig något så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakorochmjölk:

Så ifall jag får F i några ämnen kan man plugga in de sen? För jag måste gå på högskola för att kunna bli någon efter min utbildning

Du kan gå om, gå folkhögskola, plugga in dem på komvux när eller distansutbildningar el så.

Kakorochmjölk:

De är inte de. De är att ingen vill vara min kompis.
Jag kan ju typ snacka men någon men de skulle ju aldrig börja snacka med mig.

Pratar du mer med dem så skulle de nog det. Sen kan du ju söka dig utanför din klass och linje också, finns säkert andra att prata med. Om du inte går i ett väldigt litet gymnasium så finns där ju mängder av folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakorochmjölk:

Tror inte de kommer hjälpa. Har mått dåligt i över 4 år.

Men du har aldrig testat? [confused]

Det andra tipset: skit i skola och allt som har med det att göra! Det löser sig ändå skall du se!

Arbetsförmedlingen har ett sånt där speciellt program för de i din sits.. Går i ett sådant program själv. Det är inget känt sådant.. Hålls snarare lite "hemligt" så att säga..

Skicka ett pm till mig för mer info. [y]


   
SvaraCitera
höna

Kakorochmjölk:

Vill sjukt mycket bli de jag kan bli efter linjen.

det låter som om du har lite hopp iaf. lev på det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad alla är stigmatiserande... Klart du får ta livet av dig om du vill. Dock känns det som att du ändå har lite hopp och någonting att leva för (t.ex. ett framtida yrke) och det faktum att du har skapat en tråd där du ber om hjälp visar på att du kanske inte vill dö trots allt.

Mitt tips är: släpp skolan, det löser sig alltid senare. Ta kontakt med psykvården, även om det är så att de kontaktar dina föräldrar (med stor sannolikhet gör det de pga självmordsrisk) och försök i alla fall må bra innan du ger upp.


   
SvaraCitera

Birger:

Mitt tips är: släpp skolan, det löser sig alltid senare. Ta kontakt med psykvården, även om det är så att de kontaktar dina föräldrar (med stor sannolikhet gör det de pga självmordsrisk) och försök i alla fall må bra innan du ger upp.

jag gillar dig så himla mycket birger. Tänkte skriva liknande inlägg som du redan gjort.


   
SvaraCitera