Aviseringar
Rensa alla

Sjukt gammalt spel


Ämnesstartare

Hittade ett spel från typ 2000 nånting hromdagen, med kass grafik och allt vad det är. Nyfiken som jag är installerade jag det, då jag hade vaga minnen från min barndom om att det var jobbigt och drygt. Vilket det är.

Förvandlingen heter det, av Young Genius. Man spelar ett bi som försöker hitta en myra, och flyger runt och löser massa gåtor. Det är alltså ett sådant där pusselspel, vilket jag råkar suga på, och nu har jag verkligen kört fast.[rolleyes] Har letat Walkthroughs på nätet, men de enda texterna jag hittar om det är på italienska, en forumtext och en recension.

Någon som hört talas om det, kanske till och med spelat det?

Alla som medverkat i spelet är ryssar för i övrigt, vilket roar mig. På italienska heter det La Casa Magica, och på engelska tror jag titeln är Magic Turn.


   
Citera
Ämnesetiketter

Eller så säger du gåtan eller beskriver puzzlet så kanske sådana som ej spelat det kan hjälpa dig lite också. [blush]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Eller så säger du gåtan eller beskriver puzzlet så kanske sådana som ej spelat det kan hjälpa dig lite också.

^Detta.
Alt. har in den italienska walkthroughn i google translate lr motsvarande.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Alt. har in den italienska walkthroughn i google translate lr motsvarande.

Men då får ju inte jag veta ju. [sad]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Men då får ju inte jag veta ju.

Tänkte att hon skulle göra antingen eller, helst det första alternativet, var därför jag skrev det överst [blush]


   
SvaraCitera

Så, fixat [cool]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Tänkte att hon skulle göra antingen eller, helst det första alternativet, var därför jag skrev det överst

Bådeoch. [blush]


   
SvaraCitera

"Sjukt gammalt" är väl att överdriva [no-no]


   
SvaraCitera

Webbitch:

från typ 2000 nånting

mmh vad sjukt gammalt.


   
SvaraCitera

Fejlarn:

"Sjukt gammalt"

farbror gugge:

mmh vad sjukt

Dudes, det är ju 11 år sen. I mjukvarusammanhang äre ju ganska så väldigt lång tid. Windows 2000 hade ju knappt ens kommit ut 😮
Image


   
SvaraCitera

Miceparade:

Dudes, det är ju 11 år sen. I mjukvarusammanhang äre ju ganska så väldigt lång tid. Windows 2000 hade ju knappt ens kommit ut 😮

Quake är fortfarande nytt!!111oneelevenonehundredeleven!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Eller så säger du gåtan eller beskriver puzzlet så kanske sådana som ej spelat det kan hjälpa dig lite också

Problemet med pusslet är att jag inte vet vad jag ska göra. Jag behöver få tag på en gammal kaka av bagarn, som kan användas som drev för järnvägsväxeln, så att jag kan få polisen att hjälpa mig, men jag har ingen aning om hur jag ska göra eller var. Och så undrar jag vad dörren under spisen har att göra med det hela, vem ingen är och hur jag kan öppna den förbannade dörren. Till min hjälp har jag nämligen bara ett visitkort, en åra, en klubba och tandkräm. Samt en kaka som polisen misstänker är en falsk kaka, men huvudkaraktären vägrar berätta för honom att den kom från bagarens bageri, så att jag kan sätta fast den jäveln för småkakasförfalskning. Eh ja. Knark är vad det är.

Fejlarn:

Quake är fortfarande nytt

Hittade Quake 2 häromdagen. x) Minnen [love]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Dudes, det är ju 11 år sen. I

oj, vad fort tiden går :C känns inte som att det är SÅ länge sen D: och liksom, finns många betydligt äldre spel som jag kan spela nu utan att de känns spec gamla.

men mh, är nog jag som börjar bli gammal[sad]


   
SvaraCitera

Tycker det var 2000 nyss [sad]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Tycker det var 2000 nyss [sad]

jag med[sad]


   
SvaraCitera