Aviseringar
Rensa alla

sjukvården kan dö


NEMI:

Vilken intelligent läkare[tard]

absolut. Tror såna som han gör att förtroendet för läkarkåren sjunker. Det tog honom 2 timmar att komma fram till det också, haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det är ganska intressant hur ett yrke med så höga kunkspskrav samlar så många idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varning för gnäll.

OM den där nedrans läkaren inte hade nekat mig att operera bort mina satans halsmandlarna när jag var typ 5 bast och förföljd av halsfluss såå hade jag....
Sluppit få 1 halsböld (nästan 2) + 3 halsinfektioner inom loppet av ett par månader. Hade sluppit få halsbölden punkterad och tömd på var av läkare 6ggr, äta tre pencillin kurer varav två starkare som gjorde att jag sov större delen dygnet.
Hade inte behövt förlänga tre kurser och få IG i matte A. Hade inte behövt vara ännu mer frånvarande från skolan efter allt detta pga operationen och knarkning av smärtstillande efteråt.

Han som fick äran att operera bort halsmandlarna till slut sa att dom var stora, hårda, ärriga och svåra att få bort.
Helmysigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Det tog honom 2 timmar att komma fram till det också, haha.

Haha, oh, kvicktänkt också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ska dock inte klaga[blush] Vi är väldigt bortskämda[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vilka opassande frågor och opassande sätt? Anmälde du detta eller sa till?

Var 11-12 och fick frågor om sex, förhållanden, mens osvosv. Nä, har ej.

Panda:

Man ska dock inte klaga Vi är väldigt bortskämda

Med skit. Jag menar, skall man slösa resurser på något så ska det inte vara för halvdant sloppy skit som ej lönar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poop:

Med skit. Jag menar, skall man slösa resurser på något så ska det inte vara för halvdant sloppy skit som ej lönar sig.

Kompetens växer ej på träd[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Kompetens växer ej på träd

Finns massor av kompetens som vi avvisar.


   
SvaraCitera

finns de som har det sämre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szfgjdf:

finns de som har det sämre

ska vi leva efter dom orden kan vi ju lika gärna lägga oss ner och dö


   
SvaraCitera

poop:

ska vi leva efter dom orden kan vi ju lika gärna lägga oss ner och dö

sant, världen skulle vara en så mycket bättre plats om alla var döda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szfgjdf:

sant, världen skulle vara en så mycket bättre plats om alla var döda

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har så djävla ont och är så djävla irriterad att jag håller på att dö just nu. aj. aj. aj. aj

är invalid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också stött på brister i sjukvården (det har väl alla), men jag tycker absolut inte dina erfarenheter stämmer överens med hur det generellt fungerar inom vården. Det finns så många läkare, sköterskor och annan vårdpersonal som gör ett enastående jobb och verkligen ger av hela sina hjärtan när de arbetar, som är organiserade och gör allt för att patienterna inte ska falla mellan stolarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poop:

Var 11-12 och fick frågor om sex, förhållanden, mens osvosv.

Har också fått vad jag uppfattat som opassande frågor gällande sexualitet och annat privat, och blivit berörd på ett sätt som jag tyckt varit sexuellt. Nu i efterhand tycker jag inte det var så farligt och att det nog bara var min unga ålder som gjorde att jag var lite känslig för vissa frågor.

I 99,9% av fallen tror jag läkare är så proffsiga de bara kan, och frågor om menstruation/sexualitet är ju faktiskt av medicinsk vikt när man kommer upp i 11-12årsåldern.


   
SvaraCitera