Aviseringar
Rensa alla

sjunger lite, vad tkr ni om det här?


korv osv:

okej. brukar inte sjunga och så får väl försöka att börja kontrollera min röst mer, haha. men du tkr alltså det är värt att försöka förbättra? eller borde jag bara lägga av? [smile]

Tror snarare att du skulle tjäna på att släppa kontrollen och slappna av i rösten. Tycker inte alls du borde lägga av, utan försök förbättra grunderna (sjunga från magen, slappna av etc.) och lägg upp en till video istället. [y]


   
SvaraCitera

Du har en väldigt krystad och luftig ton. Den är lite svajig också. Men du har samtidigt en rätt fin ton som du säkert kan göra något av. Jobba med att låta halspartiet och stämbanden slappna av - sjung från magen istället. Ett tips är att sätta händerna i midjan när du sjunger. Känner du då hur musklerna där arbetar gör du rätt. Du måste våga sjunga ut också, låter som att du håller tillbaka ganska mycket. Ordentligt med luft är viktigt inte bara för att få mer volym, utan även för att stabilisera rösten så att du får en rak ton som inte svajar.


   
SvaraCitera

Varför låter det som att du har sex med mikrofonen? [smile]
I övrigt helt okej röst.

Lägg ner stönandet och sjung ut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Ja klart det är strongt av dig, det säger jag inte emot! Bra att du gör det. Om du har svårt att utvecklas på egen hand tycker jag att du ska söka upp en sångpedagog

är otroligt kul att sjunga, men känner inte att det är nått jag egentligen behöver bli bra på. så får se det där med sångpedagog, men det är klart. skulle säkert vara jävligt kul [smile]

Cornucopia:

Tror snarare att du skulle tjäna på att släppa kontrollen och slappna av i rösten. Tycker inte alls du borde lägga av, utan försök förbättra grunderna (sjunga från magen, slappna av etc.) och lägg upp en till video istället

sjunga från magen, ja, borde försöka med det. stå upp när man sjunger kan ju också vara en fördel, hehe [smile]

Capture:

Du har en väldigt krystad och luftig ton. Den är lite svajig också. Men du har samtidigt en rätt fin ton som du säkert kan göra något av.

kul att du tror det iaf, ska ta åt mig din kritik! [y]

lazertits:

Varför låter det som att du har sex med mikrofonen?

fniss, jag har det [cute] haha, nejdå.

lazertits:

I övrigt helt okej röst.

Lägg ner stönandet och sjung ut

ska försöka. har fått massa fina tips av andra [smile]


   
SvaraCitera

korv osv:

stå upp när man sjunger kan ju också vara en fördel, hehe [smile]

Duschen är ett utmärkt ställe att sjunga ståendes på! [crazy]

Om du verkligen vill utveckla din sångröst så skulle du kunna pröva att gå till sångpedagog.


   
SvaraCitera

korv osv:

är otroligt kul att sjunga, men känner inte att det är nått jag egentligen behöver bli bra på. så får se det där med sångpedagog, men det är klart. skulle säkert vara jävligt kul

Även om det inte är något man kanske vill arbeta med eller osv kan det vara väldigt roligt att kunna sjunga professionellt. Men ja man ska ju vilja det också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Om du verkligen vill utveckla din sångröst så skulle du kunna pröva att gå till sångpedagog.

Zapetta:

Även om det inte är något man kanske vill arbeta med eller osv kan det vara väldigt roligt att kunna sjunga professionellt. Men ja man ska ju vilja det också

skulle säkert vara jätte kul. det är ju jätte roligt att sjunga. har alltid låtar i huvudet. men, av nån anledning tkr jag det känns fel att gå till en sångpedagog om man inte är speciellt bra redan. känns lite som "man tror man kan bli nått", om ni förstår? haha. kanske bara jag som fjantar mig när jag säger så [crazy]


   
SvaraCitera

korv osv:

kanske bara jag som fjantar mig när jag säger så

Aa det tycker jag [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Aa det tycker jag

hm, kanske, hehe [cute] kul att du tar dig tiden att tipsa mig företsen [y]


   
SvaraCitera

Sävligt men det skulle kunna ordna upp sig.


   
SvaraCitera

korv osv:

kul att du tar dig tiden att tipsa mig företsen

Äh, ingen fara [love]


   
SvaraCitera

korv osv:

känns lite som "man tror man kan bli nått"

Jag känner igen mig i det där, funderar själv på att gå till sångpedagog nämligen. Tror jag ska köra på det, man har ju inte direkt något att förlora. [bigcheers]


   
SvaraCitera

det var inte dåligt, tror du sjunger riktigt bra om du tränar lite mer, blir mer säker på vad din röst pallar och du lägger lite mer tryck bakom. Våga sjunga högt!


   
SvaraCitera

Lol, lyssnade på detta och så startade introt till emil jensen - syster på wmp, men jag kopplade och tänkte bara att "varför sjunger du till någon helt skum melodi?". Sedan började han sjunga och då tänkte jag "va, har ni gjort någon cepig duett av den här låten, på engelska/SKÅNSKA av alla grejer? 😐

Sen insåg jag hur dum i huvudet jag är.


   
SvaraCitera
zIGGE

Låter som robyn, men att i mitten blir du täppt i näsan.


   
SvaraCitera