Aviseringar
Rensa alla

72% av statlig skatt till ensamkommandes boende. Rätt eller fel?


Ämnesstartare

aristoteles: Är det så?

Ja. Asylsökande får inte visum till Sverige och kan därför inte ta sig hit med flygplan. Enda sättet är landvägen och det är inte krig i något land som gränsar till Sverige. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Det finns såklart en del som utnyttjar situationen etc, men att påstå att ALLA gör så är ju ganska fördomsfullt och naivt. :$

Alla som kommer till Sverige har gjort det via säkra länder. Man kan nämligen inte flyga till Sverige som flykting och det är fred i samtliga länder som gränsar till Sverige. Det är inte krig i Norge eller Danmark om du trodde det. Det är du som är naiv alternativt extremt okunnig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

du kommer tydligtvis att fortsätta ställa dumma frågor så länge jag pallar, eftersom du är en tråkig provokatör utan finess.

om inte denna i sig legitima fråga hade föregåtts av en riktigt skitkorkad fråga så hade jag varit mer benägen att ta din undran på allvar.

nåväl, varsågod:

http://www.svd.se/hur-manga-ensamkommande-barn-ar-vuxna

Man behöver inte heller ens grotta ner sig i statistik för att förstå läget utan enbart använda sunt förnuft och faktiskt titta på bilder på ensamkommande flyktingbarn som publiceras relativt ofta i media. Det är ju inte raketforskning direkt.

CLJukXiWgAE015Z.jpg:large
Inbäddad bildlänk
snabbaste-14-c3a5ringen1.gif
2014-01-19-19-04-25_skrattretande_ensamk
ensamkommande-blir-yngre-e1445461005602.
2012-11-24-05-23-04_ensamkommande.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:
Älskar typ att alla flykting"barn/tonåringar" på mitt gymnasium ser ut att vara ca 25-35 år gamla.
Man kan ju undra varför.Rullar ögonen

I min skola med. Årskurs 7 till 9 men ändå så ser många från FK (förberedelseklassen) ut att vara 20+ Trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Man behöver inte heller ens grotta ner sig i statistik för att förstå läget utan enbart använda sunt förnuft och faktiskt titta på bilder på ensamkommande flyktingbarn som publiceras relativt ofta i media. Det är ju inte raketforskning direkt.

CLJukXiWgAE015Z.jpg:large
Inbäddad bildlänk
snabbaste-14-c3a5ringen1.gif
2014-01-19-19-04-25_skrattretande_ensamk
ensamkommande-blir-yngre-e1445461005602.
2012-11-24-05-23-04_ensamkommande.jpg

självklart - eller varför ens gå så långt egentligen? det räcker ju med att konstatera att incitamenten finns.

men nu ombads jag bevis och då tog jag fram det mest direkt empiriska jag känner till.


   
SvaraCitera
soviet

Niklas:
Man behöver inte heller ens grotta ner sig i statistik för att förstå läget utan enbart använda sunt förnuft och faktiskt titta på bilder på ensamkommande flyktingbarn som publiceras relativt ofta i media. Det är ju inte raketforskning direkt.

CLJukXiWgAE015Z.jpg:large
Inbäddad bildlänk
snabbaste-14-c3a5ringen1.gif
2014-01-19-19-04-25_skrattretande_ensamk
ensamkommande-blir-yngre-e1445461005602.
2012-11-24-05-23-04_ensamkommande.jpg

asså hahahahah fyfan.... vilka patetiska människor så jävla vidrigt att kolla på 


   
SvaraCitera
soviet

tror helt ärligt inte någon kan vara så dum som på allvar tror att de är barn/tonåringar. varför förnekar folk sanningen? varför vill man hjälpa sådana


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas

CLJukXiWgAE015Z.jpg:large

       

Shit, han till höger, tredje raden med peace kan fan inte vara ungFörvånad


   
SvaraCitera
soviet

Niklas:
Alla som kommer till Sverige har gjort det via säkra länder. Man kan nämligen inte flyga till Sverige som flykting och det är fred i samtliga länder som gränsar till Sverige. Det är inte krig i Norge eller Danmark om du trodde det. Det är du som är naiv alternativt extremt okunnig.

haha jaa. vissa blir ju inte ens nöjd om de inte får bo i storstäderna här också. 

http://www.expressen.se/nyheter/migranter-vagrar-lamna-en-buss/  
bevisar verkligen hur mkt deras liv var i fara innan sverige 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Ja. Asylsökande får inte visum till Sverige och kan därför inte ta sig hit med flygplan. Enda sättet är landvägen och det är inte krig i något land som gränsar till Sverige.

Jag förstår, har ingen vidare koll på just asyl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soviet:
tror helt ärligt inte någon kan vara så dum som på allvar tror att de är barn/tonåringar. varför förnekar folk sanningen? varför vill man hjälpa sådana

Det kan man nog göra stora psykologiska analyser på. Men det har väl att göra med att folk vill att verkligheten ska vara på ett visst sätt och att man därför lever i förnekelse för sig själv när verkligheten inte passar. Det finns ju massvis med liknande exempel på det när människor förnekar de mest uppenbara sakerna för att slippa möta det jobbiga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soviet:

haha jaa. vissa blir ju inte ens nöjd om de inte får bo i storstäderna här också. 

http://www.expressen.se/nyheter/migranter-vagrar-lamna-en-buss/  
bevisar verkligen hur mkt deras liv var i fara innan sverige 

Ja. Och det är ju inte bara ensamkommande flyktingbarn som ofta kan vara bedragare utan även många av de vanliga asylsökande som är i Europa. De flesta är yngre män, många ljuger om var de kommit ifrån, och väldigt många har med sig obehagliga värderingar. Fuskare, islamister och annat löst folk gömmer sig i asylströmmarna.

De verkliga flyktingarna, barnfamiljerna, är allt som oftast kvar i flyktingläger då de kan eller vill ta sig till Europa. Det är dessa människor Sverige skär ner stödet till för att ge till fuskarna som tar sig hit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Alla som kommer till Sverige har gjort det via säkra länder.

Ja? De flyr fortfarande från krig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soviet:

asså hahahahah fyfan.... vilka patetiska människor så jävla vidrigt att kolla på 

Verkligen! Värre avskum till människor får man leta efter. Snacka om att inte ha det minsta av heder i sig. Hade gärna sett att Sverige kriminaliserade sådant asylfuskande och att personerna fick spendera några år i specialfängelser i Sverige innan de utvisades på livstid. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera