Aviseringar
Rensa alla

Ska 18-årsåldern sänkas?


Ämnesstartare

Tycker ni att personer under 18 år borde få bestämma själva om de vill pierca sig, tex?


   
Citera
Ämnesstartare

Piercing tycker jag borde sänkas. Dock borde det vara 18år utan undantag på tatueringar och andra body mod saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mja, känns nästan som att alla gör det i fjortisperioden och ångrar sig sen resten av livet, iaf med tatueringar. Men bryr mig inte egentligen så visst, sänk den...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Piercingar borde sänkas.


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns ju faktist ingen lag på att folk under 18 inte får tatuera eller pierca sig... det beror helt på piercaren/tatueraren själv vad han väljer att ha för åldersgräns.

Jag tycker att det är så otroligt korkat med alla kommentarer om att man kommer ångra sig sen.
Alla gör inte det!
och dessutom - om så vore, vad fan stör det er?! Låt folk göra sina egna misstag, tss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker åldersgränsen är bra som den är... egebtligen - du BEHÖVER ju inte tatuera/pierca dej 😛 det är ju bara snyggt 😛 man KAN vänta tills man blir 18


   
SvaraCitera

astapasta_the one:

du BEHÖVER ju inte tatuera/pierca dej

Precis! Jag blir så irriterad på såna som fyller 18 och bara för att de känner sig stora så måste de tatuera sig och så blir resultatet nånting halvstaskigt.

Och sådana som känner att de bara MÅSTE ha en tatuering för den är SÅ snygg så får de tillstånd av sina parentals och gör den då de är 15-16. Om du nu vill ha en tatuering så mycket kan du vänta 2-3 år till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrastyle:

Precis! Jag blir så irriterad på såna som fyller 18 och bara för att de känner sig stora så måste de tatuera sig och så blir resultatet nånting halvstaskigt.

hehe jag är nog en sån [ops] men jag har velat ha en speciell grej i typ ett år nu,. och vill jag fortfarande ha den när jag blir 18 så har jag ju haft ett tag att fundera på - så tänker jag [y]

men resten har du rätt i xD
det är lite läskigt när 14åringar gör stora tatueringar som dom kommer ha heeela livet... herregud, VAD gör man egentligen i den åldern som man INTE kommer att ångra senare??


   
SvaraCitera

astapasta_the one:

och vill jag fortfarande ha den när jag blir 18 så har jag ju haft ett tag att fundera på - så tänker jag [y]

Du är en mycket vis quinna.


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tatuering: 18 år

piercing: 15 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan dom inte gå efter IQ istället? En IQ-gräns på 110. Så ingen som har under 110 får pierca eller tatuera sig. Yes!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NickoKick:

Kan dom inte gå efter IQ istället? En IQ-gräns på 110. Så ingen som har under 110 får pierca eller tatuera sig.

110 ? bara 16 % av vår befolkning som ligger på den nivån. Varför just Iq ? Hade kanske förstått om du menade Eq.


   
SvaraCitera