Aviseringar
Rensa alla

Ska Ari byta jobb eller?


Ämnesstartare

Har ett rätt trevligt jobb med fin företagskultur och trevliga kollegor. Det betalar ok men börjar bli lite tråkigt och jag ser inte att företaget har någon framtid.

Frågan är, ska jag byta till ett nytt företag som betalar bättre och har bättre framtid eller stanna hos mina polare i tryggheten och värmen?

Det nya företaget verkar najs, men man vet ju aldrig vilka man kommer jobba med..


   
Citera
Ämnesstartare

Är det värt risken att man inte kommer trivs för att skrapa in mer pengar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja, fungerar det för dig med den lön som du har nu så kan du nog stanna. Men om du nu har möjlighet att byta till ett mer välbetalt jobb borde du nog göra det egentligen, om man ska se på det långsiktiga. Och du kommer nog att tecknad bra på det andra också, man brukar ju alltid hitta någon som man kan komma bra överens med.

Men, fundera lite till och bestäm dig sedan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah, byt ut alla "man" mot "en" när du läser min kommentar, är du snäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att pengarna ska spela en underordnad roll om du inte är i en mycket ansträngd ekonomisk situation. Däremot vet jag inte vad som är viktigare, personlig utveckling/utmaningar eller fina arbetskamrater.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nea: Men, fundera lite till och bestäm dig sedan?

Mjo, jag har inte bråtton precis. Det känns som om jag borde byta, det är fler än jag som valt att sluta på sistone. Jag antar att det vore bra för karriären, jobba lite bredare och lära känna fler i branschen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Tycker att pengarna ska spela en underordnad roll om du inte är i en mycket ansträngd ekonomisk situation. Däremot vet jag inte vad som är viktigare, personlig utveckling/utmaningar eller fina arbetskamrater.

Precis, det känns som om jag kommer få fler utmaningar och utvecklas mer om jag byter. Men jag kommer sakna många kollegor också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och jo jag gillar pengar ocksåRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Mjo, jag har inte bråtton precis. Det känns som om jag borde byta, det är fler än jag som valt att sluta på sistone. Jag antar att det vore bra för karriären, jobba lite bredare och lära känna fler i branschen.

Det låter bra. Mm, ja. Jag anser nog att du borde byta, tror att det hade varit en bra idé. Men lyssna inte på mig, det är ditt val och ditt arbete. c:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nea: Det låter bra. Mm, ja. Jag anser nog att du borde byta, tror att det hade varit en bra idé. Men lyssna inte på mig, det är ditt val och ditt arbete. c:

Jo visst är det så, jag ska fundera vidare. Det brukar hjälpa att isf tala med sina kollegor, de kommer be mig dra xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jo visst är det så, jag ska fundera vidare. Det brukar hjälpa att isf tala med sina kollegor, de kommer be mig dra xD

Gör så. Ahahah aws, du får la ta och göra det då om det lutar mot att byta men du inte helt har bestämt dig.


   
SvaraCitera
Mario

Vad gör du nu och vad vill du göra istället? Varför tror du inte på firmans framtid? Kanske kan du leda ett coolt projekt som tar företaget dit du vill och tjänar pengar på kuppen?

Också relevant: Är du på ett nystartat företag eller ett etablerat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nånting annat (Du röstade på detta alternativ)

Kollegor kommer och går. Företag kommer och går. Pengar kommer och går. Ens uttråkning består, och i värsta fall förstärks med tiden om inget görs.

De flesta arbetsplatser har ett rätt skönt gäng personer som trivs med varandra och samarbetar väl så chansen är rätt stor att du lyckas hitta en ny bra arbetsplats. Pengar är viktigt för dig har du skrivit så den parametern behöver du absolut ta med i beslutet. Sen det viktigaste av allt om du frågar mig, det är arbetsuppgifterna. Om du känner att du håller på att bli uttråkad och om du kan extrapolera detta till en framtid med ännu tråkigare vardag, då är svaret givet.

Om du frågar mig känner jag spontant, byt jobb! Frågan är inte om, utan snarare när. Känner du dig redo att göra det just nu eller vill du hellre vänta ett halvår eller nått?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

: Är du på ett nystartat företag eller ett etablerat?

Etablerat företag som varit riktigt stort men som spelat ut sin roll.


Mario
: Vad gör du nu och vad vill du göra istället? Varför tror du inte på firmans framtid? Kanske kan du leda ett coolt projekt som tar företaget dit du vill och tjänar pengar på kuppen?

Sitter som sysadmin, leder automatiseringsprojektet typ. Jobbar för ett spelbolag som snart förlorat alla kunder och endast lever på ett modersbolags plånbok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Om du känner att du håller på att bli uttråkad och om du kan extrapolera detta till en framtid med ännu tråkigare vardag, då är svaret givet.

Ja, det lutar åt att jag flyttar mig. Jag tror det kommer vara mer givande i längden, och kollegorna finns ju kvar även om jag inte jobbar med dom.


   
SvaraCitera