Aviseringar
Rensa alla

Ska börja nian i höst...!


Sonya
Ämnesstartare

Ska börja nian snart.. hur var nian för er? var den hemsk och mycket läxor och plugg...
Jag går i Internationella engelska skolan i stockholm och dethär är mitt andra år nu. Vill inte börja skolan, vill ha längre sommarlov och så. Såklart det ska bli kul att träffa alla lärare och kompisar och så...
Det är sorgligt att jag går sista året nu där [sad][cry]
Hur var nian för er?


   
Citera

Nian var som åttan fast med fler prov. Och sen hade alla i klassen börjat supa å knarka å så så alla fick aids [sad]


   
SvaraCitera

piss


   
SvaraCitera

Jag gick in i väggen i nian.

Hormoner suger. Eller hade kanske bara blivit så gammal att jag förstod en del grejer och började tänka mycket.


   
SvaraCitera
Bakric

Nian var nästan precis som åttan fast lite roligare eftersom vi fick leka med eld på kemin.
Nä men allvarligt, det är faktiskt precis som åttan förutom det faktum att du nu kommer höra till den äldsta gruppen på skolan och därmed troligtvis har mest sociala rättigheter så att säga.
För mig så var nian ungefär tre gånger så mycket plugg som jag har det nu i gymnasiet (börjar andra året på sjöfartslinjen nu) trots att det är meningen att jag ska läsa vidare på högskola (Chalmers eller Kalmar sjöbefälsskola). Kärnämnena är lite svårare, men det är inte alls lika mycket att göra. Du kan t.e.x tenta av hela matte A och B (eller vad det nu heter) i ettan om det är så att du redan kan det eller bara lär dig väldigt fort (blev klar med A innan jul), och sedan är det bara att slappa då du inte behöver gå på lektioner för kurser du redan gjort.
I nian var det bara nöta nöta nöta i precis varje ämne. Särskilt biologin som bara var ointressanta skitsaker.

Dessutom, om du inte ska in på en väldigt eftertraktad linje så behöver du egentligen inte anstränga dig så mycket i högstadiet ö.h.t. Det är absolut ingen mening att ha MVG i allt då det blir totalt värdelöst i ögonblicket du blivit antagen, bättre att ha så pass att du kommer in och istället använda tiden till sådant du gillar:


   
SvaraCitera

elverpigen:

Jag gick in i väggen i nian.

jag sprang in i den råfort med amygdalan först.


   
SvaraCitera

Utspädaren:

jag sprang in i den råfort med amygdalan först.

Skoj.


   
SvaraCitera

elverpigen:

Skoj.

nej 🙁


   
SvaraCitera
Paseo

Det värsta året i mitt liv, fast det var inte pga plugg. Om du längtar efter lärare och skolkamrater har du nog inget att oroa dig för.


   
SvaraCitera

Nian var fan det softaste skolåret. Man var äldst i skolan och man fick ha en projektvecka. Ingen ångest över huvudtaget.


   
SvaraCitera

Kommer inte ihåg så mycket men det var spännande att börja gymnasiet. Jag var en sån som prompt skulle ha högsta betyg i allt, så jag minns att jag pluggade en del, men det var egentligen inte så farligt. Inte mycket bekymmer överhuvudtaget utan mest bara kul. Jag kan sakna den tiden när man fick göra många olika saker och hålla på med både praktiska och teoretiska ämnen.


   
SvaraCitera

det gick snabbare och lättare än vad jag trodde att det skullle gå


   
SvaraCitera

Kommer inte ihåg direkt.


   
SvaraCitera