Aviseringar
Rensa alla

Ska börja på kass folkhögskola


Ämnesstartare

Skulle egentligen gå på allmänna kursen men det fanns inga platser kvar så jag måste gå på en speciell inriktning men man får behörighet efter ett år, grejen är att förutom de ämnerna jag måste bli godkänd i måste jag läsa annat skit med som jag inte hade behövt om jag gick vanlig allmän kurs, jag var väldigt taggad inför skolan och hade studerat mycket på egen hand. Jag har läst både matte A och B själv på en månad och tycker att det har varit välfigt lätt, men studieledaren säger att det är svårt att läsa både A och B på ett år?
Sen gillar jag inte miljön i skolan det är väldigt fult och gammalt, jag gick in på hemsidan med och såg bilder på andra studenter, oh det var många som var äldre, känns inte riktigt som att jag skulle platsa på ett sånt ställe.
Jag vill ju väldigt gärna fortsätta på högskolan sen det är min största önskan.
Tror ni att jag klarar skitmiljön, människorna och de extra ämnerna? borde jag bite ihop, är det värt det att jag inte kommer att trivas?


   
Citera

Om du läst matematik A och B så behöver du väl inte göra det igen? [tard]

Om du inte tycker att skolan verkar bra, varför har du då valt att gå där?
Och varför blir du förvånad att det är många äldre? Det är lite grejen med folkhögskola, att det är folk i alla åldrar där.

Dessutom försöker många folkhögskolor rikta in sig på det sociala och binda samman eleverna, så att det blir en viss samhörighet. Om din skola är sådan så kommer du säkert trivas, om du har en öppen inställning till det hela. [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera