Aviseringar
Rensa alla

Ska börja snusa när jag fyller 18


penja

Vilken lökig plan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:

Är la inte sånt misstag att ta nå styck för att det är gott
sen inser man åhfan blev lite beroende

Har för mig de flesta nästan spyr första gången de testar, för att det inte är gott. Tror man hinner bli beroende innan man faktiskt börjar uppskatta smaken. Fan vet jag, har aldrig testat själv Mycket glad


   
SvaraCitera
oscar.

Getrekt:

Har för mig de flesta nästan spyr första gången de testar, för att det inte är gott. Tror man hinner bli beroende innan man faktiskt börjar uppskatta smaken. Fan vet jag, har aldrig testat själv Mycket glad

Det stämmer många blir ila mående när de testar snus för första gången och en del känner sig även lite yr. 


   
SvaraCitera

Punda:
dock ä det dyrt och onödigt

ja verkligen, dom pengarna kan man lägga på mat eller nåt


   
SvaraCitera

Getrekt:
Vem bestämmer sig för att börja bli beroende av ciggaretter/snus? "När jag fyller 18 ska jag börja snusa och bli beroende." Trodde sådana vanor var något man av misstag hamnade i.

ja precis, nåt som blir av grupptryck eller nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är dyrt och onödigt, det finns så många andra, så mycket bättre njutningsmedel.
Man anses ofta som äcklig av det också.


   
SvaraCitera

jag har hört att samir tycker att det är riktigt äckligt med snus


   
SvaraCitera
Berit

Getrekt:

Har för mig de flesta nästan spyr första gången de testar, för att det inte är gott. Tror man hinner bli beroende innan man faktiskt börjar uppskatta smaken. Fan vet jag, har aldrig testat själv Mycket glad

beror på vad man tar, visst smaken är ovan i början
skitkul att bli snusfull, höll på att ramla in i bagaget på bilen en gång


   
SvaraCitera

Snus innehåller mycket mer nikotin än tobak, dessutom är det onödigt och kostar mycket.


   
SvaraCitera

nog inte smaken utan när de börjar värka, en kompis provade o han blev skitdålig då snus va ingen idé för honom sen haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlomkålsPaprika:
Snus innehåller mycket mer nikotin än tobak, dessutom är det onödigt och kostar mycket.

Du menar ciggaretter. Snus är tobak. Snus har ju dock fördelen att det inte skadar någon annan än brukaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är först främst dyrt men onödigt vet jag inte om skulle kalla det, det är ju för mig personligen inte dummare än exempelvis kaffe. Det är måhända inte nyttigt i något slags hälsosynvinkel men ändå klart bättre än det oundvikliga jämförelseobjektet cigaretter. Du byter ett visst mån av njutning och kanske tom prestationshöjning mot en viss hälsorisk, så som folk gör med rött kött, socker, cigaretter och vad nu må vara. Är det onödigt? Visst det är inte något du behöver för att överleva likt syre eller mat men det är i stort sett upp till dig själv att avgöra, Det är dock relativt dyrt att underhålla ett nikotinberoende på studiebidraget vill jag som sagt poängtera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaah är 14 år rökte första gången PAL MAL när jag var 8 snusade första gången när jag var 9 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:
Tj läste mycket på Flasback att det inte är  farligt att snusa det är inte så hälsorisk sant som alla tror kan ni få upp några statistiker som visar att snus inte allt är så jävla farligt som många tror:)

Vilket snus tänkte du köra? Janne-Vajje?


   
SvaraCitera

Danne_cars:
Tj läste mycket på Flasback att det inte är  farligt att snusa det är inte så hälsorisk sant som alla tror kan ni få upp några statistiker som visar att snus inte allt är så jävla farligt som många tror:)

Tjejerna kommer fly ifrån dig haha! 
Sen är att sluta snusa svårare än med cigg så tänk på det! 


   
SvaraCitera