Aviseringar
Rensa alla

Ska du rösta i EU-valet?


Ja.


   
SvaraCitera

Man måste rösta i Eu-valet tycker jag, framförallt för att inte de främlingsfientliga, konservativa och högerpopulistiska ska få oproportionerligt stort inflytande och påverka Europa.       


   
SvaraCitera

presidente:

vilken mardröm.

vilken dröm, skulle man slippa Sverige och bara flytta nån annanstans


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Sägmig: vilken dröm, skulle man slippa Sverige och bara flytta nån annanstans

flytta då.


   
SvaraCitera

presidente:

Har inte råd, ge mig pengar och jobb och jag är här ifrån snabbare än Usain bolt  


   
SvaraCitera
time
 time

Redaktionen: Ja

Men har inte riktigt hittat en kandidat som passar mig än. Ledsen


   
SvaraCitera

Sägmig: r inte råd, ge mig pengar och jobb och jag är här ifrån snabbare än Usain bolt

du får redan flytta hur du vill i eu


   
SvaraCitera

röstar man på samma partier som för rikdagsvalet? 


   
SvaraCitera

Carolineelisabeth95:
röstar man på samma partier som för rikdagsvalet? 

ja


   
SvaraCitera
mynona

Självklart för mig att göra det om jag har rösträtt eftersom de som har motsatta åsikter definitivt kommer att göra det

Carolineelisabeth95:
röstar man på samma partier som för rikdagsvalet? 

Ja. 


   
SvaraCitera

Ja. Och med största sannolikhet blir det en röst på SD. Finns en liten ådra i mig som vill proteströsta mot SD på vänsterpartiet istället men den tanken känns dock fortfarande ganska osannolik.


   
SvaraCitera

Kommer nog inte att rösta, främst för att jag inte har en aning om vart någon vallokal kommer befinna sig här, och dels för att demokrati suger


   
SvaraCitera

Ja det kommer jag. Inte för att jag ser EU-valet som i närheten av lika viktigt som riksdagsvalet så är det ju ett val och jag tycker att alla bör använda sin rätt att rösta när folk i andra länder offrar sina liv för att få den chansen.


   
SvaraCitera

Viktigaste frågorna inför EU-valet är att minska invandringen till EU så mycket som möjligt, helst genom en total omläggning av flyktingpolitiken. En mycket större reglering av den fria rörligheten i Europa. Och framförallt att stoppa förflyttningen av makten från de nationella parlamenten till EU som gjort att EU numera i extremt många frågor tar beslut över de EUs nationella befolkningar. 


   
SvaraCitera