Aviseringar
Rensa alla

ska en 19 åringe kille få utegångsförbud?


Ämnesstartare

Hejsan jag undrar om en 19 åringe kille ska få utgångsförbud?   jag har fått det av mina föräldrar.


   
Citera

Du är myndig. Dina föräldrar kan således inte ge dig utegångsförbud.


   
SvaraCitera

för vad?


   
SvaraCitera

tycker s ynd om dig


   
SvaraCitera

niclas222:
Hejsan jag undrar om en 19 åringe kille ska få utgångsförbud?   jag har fått det av mina föräldrar.

Du frågar dig fel frågor.
Ska en 19 åring bo hemma hos mamma?


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera

Ncole96:

Du frågar dig fel frågor.
Ska en 19 åring bo hemma hos mamma?

Många som bor kvar hemma när de är 20+ då det inte är särskilt lätt att få tag på boende. För att få tag på det behöver man en inkomst. För att ha en inkomst behövs något arbete och ungdomsarbetslösheten i Sverige är ganska så hög. 
Vid 19 års ålder brukar man oftast precis ha tagit studenten så att man bor hemma då är inte konstigt. 


   
SvaraCitera

nä, överväg att rymma alt. ringa snuten på dem! 


   
SvaraCitera

Det är väl bara att gå ut ändå? Eftersom att du är myndig har du rätt att göra i princip vad du vill (förutom olagliga handlingar) och ingen kan längre bestämma över dig.


   
SvaraCitera

du ska drämma till dina föräldrar över tinningen


   
SvaraCitera
Exner

säg att det ät ett fritt land


   
SvaraCitera

de kan nog knappast hindra dig lagligt från att gå ut. dock kan de nog slänga ut dig om de har lust om du gått ur gymnasiet.

det tråkiga med att bo hos sina föräldrar är väl att man måste följa deras regler (kan jag tänka mig).


   
SvaraCitera

Ncole96:

Du frågar dig fel frågor.
Ska en 19 åring bo hemma hos mamma?

hörru vännen, ni kanske inte lär er så mycket matte i skolan längre, men de flesta bor hemma under gymnasiet, och många är just 19 när de tar studenten. vilket i sin tur betyder att de faktiskt bott hemma när de varit 19. Gissningsvis kommer du också göra det om du fyller under första halvan av året.


   
SvaraCitera

Oh vänta, du kanske bor i nån av storstäderna, glömde bort dem.. flåt! =P
Det är ju mindre vanligt i bruksställen att man bor med sina föräldrar efter 18.
Det råder inte om bostadsbrist.


   
SvaraCitera
salmon

Varför får du inte gå ut? Skeptisk


   
SvaraCitera