Aviseringar
Rensa alla

Ska gå ner i vikt tänkandet


Ämnesstartare

Känns som varje dag man ser någon som har en fin kropp eller någon som inte äter något så kommer tänkandet i huvudet 'sluuta ät, gå ner i vikt nu för i helvete mikaela'!!
Jag vet att jag inte är tjock, jag vet det även om jag inte vill se mig som smal längre.
Känns som det är någon som säger i mig 'se dig som tjock'.
Sen är det också kompisar som håller på. Mot sig själv.
Att dom inte äter och att dom tränar får mig också att ångra att jag äter.
Och jag äter som vanligt, och jag vet att jag gör rätt också, men ändå, det jävla tänkandet.

Vad är grejen med att se sig som tjock även om man inte är det?

Dold text: Vet inte ens vad jag skriver nu.


   
Citera

men typ.. dumpa dina kompisar och ääääät!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm just det, då hade jag rätt trots allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladfisk:

dumpa dina kompisar

nja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dålig självbild, känna sig värdelös etc.


   
SvaraCitera

m3lis:

Vad är grejen med att se sig som tjock även om man inte är det?

Kanske för att det alltid finns någon som är snyggare och smalare och viktnedgång, även om den inte behövs, kan ses som ett sätt att bli "snyggare".

Eller vad vet jag... [zzz]


   
SvaraCitera
kachin

tänkte lite så när jag var kanske 10-12-årsåldern (gjorde inget åt det), men inte nu längre [cool] sitter å käkar choklad nu [party]

och för att bidra till tråden på något sätt ska kan det ju bero på;
egna självförtroendet
andras självförtoenden (smala kompisar som säger att de är ZÅ TRJÅCKA OMGAAd)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör som folk och ÄT, skit i vad andra tycker/tänker[zzz]


   
SvaraCitera

dålig självkänsla och tror att folk ska gilla dig bättre om du e smal?


   
SvaraCitera

Jag känner igen mig. Man vet att man inte är tjock, men ändå så vill man bli smalare. Jag vet till och med att jag är smal. Inte överdrivet smal, men rätt lagom. Ändå finns längtan efter att bli ännu lite smalare. Konstigt, det där.


   
SvaraCitera

känner precis samma sak! är smal och jag vet det, men tänker att jag är tjock[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gammal tråd, men.
Fattar vad du menar, kind of. Alla håller fan på och tjatar om hur tjocka de är, omg omg. Och man blir påverkad av det. Klart man blir påverkade av andra. Men låt det inte gå ut över dig själv, tyck istället synd om dem för att de inte lägger tid på annat än att tjata om sitt eget utseende.


   
SvaraCitera

Bara skit i det. Man blir inte smal av ätstörningar, man blir bara feeeeet.
Ju mer ätstörd man blir destu mer medveten om varje lilla gram fett blir man. Så be dina äs-tankar att hålla käften och strunta i alla och allt som påverkar dig.


   
SvaraCitera

Jo, fast sen om man känner att man faktiskt skulle må bättre av att vara lite smalare kanske man borde bli det? Varja nöjd och känns sig bekväm med sin kropp är väldigt viktigt även det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det känns lönlöst att ens ge en hjälpande hand när m3lis själv har raderat sitt konto. :'/


   
SvaraCitera