Aviseringar
Rensa alla

Ska ha en egen idrottslektion ute! Snälla kan man få tips?


Ämnesstartare

Tjena. 

Ska ha en egen idrottslektion om 6 dagar, behöver tips på leker/övningar jag kan ha. Ska köra själv, dom andra körde doppboll! Det var vanligt, tänkte köra det samt kedje datt i början! Det ska vara en uppvärmning på cirka 15 minuter! Min lektion ska vara 50 minuter lång,  är väldigt nervös för detta! Tips på ett avslut och även en kommentar på vad ni tycker om dessa aktiviteter jag valt. Ungdoms grupp på 15 år,  helst inte brännboll,fotboll och basket! Tacksam för svar!


   
Citera

Kör volleyboll?


   
SvaraCitera

La crosse
Ultimate frisbiee
Basket
Brännboll 
Baseboll 
amerikans fotboll
Kubb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för tipsen. Amerikansk fotboll verkár bra. Men läraren sa att de är något som ska passa alla och alla kan vara med på.  Känns som om ja väljer amerikansk fotboll så kommer bara några vilja delta


   
SvaraCitera

Kör något som inte är så mainstream och tråkigt så betygsätter de din kreativitet, 

mvh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack! 

Såhär hade jag tänkt att ha de:

1: Spring 4 varv runt planen inklusive stretching efter 15 min
2 kedje datt  15 min
3 dopp boll av något slag 20 min


   
SvaraCitera

Vet ej vad kedjedatt är men det ska ej särskrivas. Varför ska du ta doppboll om det redan är andra som tagit det? Det känns ju lite tråkigt. 


   
SvaraCitera

Fågelskådning! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men kommer inte på något. Doppboll känns bra och då blir de inte så att folk tycker mitt är speciellt. Kedjedatt är när man ska datta folk, sedan blir man flera stycken som en kedja. Vill mest ha tips för min sista övning


   
SvaraCitera

Spökboll kanske? Minns att det var himla kul. 


   
SvaraCitera

Säg bara åt dem att springa i 50 min. Klart. 


   
SvaraCitera

Hoppas att du skojar när du skriver att ni ska stretcha på uppvärmningen 


   
SvaraCitera

har kört typ amerikansk fotboll, o eftersom man inte fick tacklas vilket halva sporten går ut på så va de skittråkigt, o så åkte bollen av planen mer än den va på nästan

MackanBoy:
Tack för tipsen. Amerikansk fotboll verkár bra. Men läraren sa att de är något som ska passa alla och alla kan vara med på.  Känns som om ja väljer amerikansk fotboll så kommer bara några vilja delta


   
SvaraCitera
Cobrak

adaq:
Basket
Brännboll 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är riktigt kul och bra idé . Men är tyvärr ute, önska det va inne i just detta läg


   
SvaraCitera