Aviseringar
Rensa alla

Ska ha sex för första gången


Knarko:

Myt du vet? ;D

Nej, det visste jag faktiskt inte

Artie:

flickan vet väl iaf var slidan sitter.
det är bara att stoppa in den

Det är inte så jävla enkelt om man aldrig har gjort det tidigare. Man ser ju hur många som frågor hur man ska göra, varför tror du att de frågar?


   
SvaraCitera

Barfota:

det är något med att den inte har spruckit, därför gör det ont. googla på "mödomshinna" vetja 🙂

du kan inte vara 23 år och fortfarande tro att det är någonting som behöver spräckas [mad][mad]
Smisk på dig isf

ont: Använd kondom, stressa inte, ha lååååååååååångt förspel, avbryt om det inte känns bra och inse att det inte kommer att bli någon vidare himlastormande upplevelse


   
SvaraCitera

+ använd glidmedel om du känner för det och: (detta är typ lika viktigt som kondomen) SLAPPNA AVVVVVVVVVVVVVVVVVV


   
SvaraCitera

Barfota:

Det är inte så jävla enkelt om man aldrig har gjort det tidigare.

visste du inte var din slida satt innan du hade sex första gången?

isola:

+ använd glidmedel

jag skulle råda alla oskuldsflickor:
det är bättre med en kraftig lubrikation och om den är där, behövs inget glidmedel, och om den inte är där, ska man inte ha sex innan den kommit. Om upphetsningen inte gett lubrikation har antagligen inte heller slidväggen utvidgats, vilket är nödvändigt för en smärtfri penetration.

så - skrota glidmedlet, det är lätt att fuska med fittans upphetsningsstadium vid användandet av sådant, särskilt då det inte behövs om man är tillräckligt upphetsad.

Barfota:

Nej, det visste jag faktiskt inte

mödomshinnan finns inte, vissa tjejer har däremot ett för stort hymen (slemhinneveck i fittan) vilket gör att de kan få problem vid första samlaget. De flesta kvinnor har ingen sådan problematik, och hur kunnig man än är kan man omöjligt se skillnad på en oskuldsfitta och en fitta som varit med om lite mer.
hymen kan få sprickor i sig oavsett om man är oskuld eller inte, om man genomför ett samlag trots att man inte är tillräckligt upphetsad. Antagligen får de oskulder som får ont, oftare ont på grund av otillräcklig upphetsning och dåliga förväntingar, än av att hymen på grund av sin storlek/tjocklek spricker.


   
SvaraCitera

Artie:

om den inte är där, ska man inte ha sex innan den kommit.

Det är en mkt bra point, tänkte skriva till den och borde ha gjort.
GLIDMEDEL ÄR ALLTSÅ INTE TILL FÖR ATT SKIPPA FÖRSPELT OSV


   
SvaraCitera

Artie:

visste du inte var din slida satt innan du hade sex första gången?

Att veta var slidan sitter och att ha sex är inte samma sak. Hur kan du ens jämföra det?

Artie:

mödomshinnan finns inte

Okej.


   
SvaraCitera

Barfota:

Att veta var slidan sitter och att ha sex är inte samma sak. Hur kan du ens jämföra det?

alltså
om man vet var slidan sitter så vet man ju var penis ska stoppas in.
att ha sex (samlag) innebär att man stoppar in penis i slidan
penis är inte så svår att hitta då den är ganska framträdande i den nedre regionen på en naken man.
jag förstår inte hur man inte vet hur man ska genomföra ett samlag första gången man har sex. man har väl åtminstone sett en porrfilm och gått på en sexualupplysningslektion i sitt liv innan den dagen kommer.

(har aldrig sett någon fråga hur man genomför ett samlag heller)


   
SvaraCitera

Artie:

alltså
om man vet var slidan sitter så vet man ju var penis ska stoppas in.
att ha sex (samlag) innebär att man stoppar in penis i slidan

Förlåt, men du måste vara dum.

Det är klart att man vet var penis ska stoppas in, men sex är väl liite mer än så va? Det gäller att röra sig på "rätt", och de flesta är nervösa första gången. Att vara nervös är väl inte riktigt samma som att inte veta, men du får det att låta som att det bara är att stoppa in penis så har man haft sex.

De flesta tjejer vill nog inte att sex ska vara som i en porrfilm. Inte jag i alla fall.


   
SvaraCitera

Sen vill jag säga en till sak. Det är inte säkert att man har onanerat eller använt tampong innan man har sex första gången.


   
SvaraCitera

Barfota:

Förlåt, men du måste vara dum.

nää

Barfota:

Det gäller att röra sig på "rätt"

jucka är inte så svårt arbete

Barfota:

Det är inte säkert att man har onanerat eller använt tampong innan man har sex första gången.

nej då kanske man inte vet var slidan sitter, du har rätt.


   
SvaraCitera

Artie:

jucka är inte så svårt arbete

Du förstår ju ingenting. Har du ens haft sex? Det verkar inte så.

Artie:

nej då kanske man inte vet var slidan sitter, du har rätt.

ja menar att det då kan vara svårare att komma in, men jag kanske har fel.


   
SvaraCitera

Barfota:

Har du ens haft sex?

ja många ggr vad är det jag inte förstår.

Barfota:

ja menar att det då kan vara svårare att komma in, men jag kanske har fel.

antagligen inte.
fast om man aldrig onanerat har man uppenbarligen ingen sexlust och då kan det ju vara svårt att bli upphetsad med mera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Du förstår ju ingenting

Är du säker på att du förstår?


   
SvaraCitera

Artie:

vad är det jag inte förstår.

Att vissa kan undra HUR man har sex, vilket iofs kanske mest har att göra med att de är nervösa och mindre med att de faktiskt undrar hur man gör. Men det jag ville få fram är att nervositet kan styra väldigt mycket och då är man inte så säker bara för att man vet var slidan sitter.

Artie:

fast om man aldrig onanerat har man uppenbarligen ingen sexlust och då kan det ju vara svårt att bli upphetsad med mera.

Det är inte det jag menar, även fast det också spelar in. Jag läste på en sida (vårdguiden tror jag det var) att det kan vara svårare (göra ondare) att ha sex om man aldrig har haft något "där inne".


   
SvaraCitera

Barfota:

nervositet kan styra väldigt mycket och då är man inte så säker bara för att man vet var slidan sitter.

hur menar du nu?


   
SvaraCitera