Aviseringar
Rensa alla

Ska jag avregga mig? 🙂


Ämnesstartare

Anarkandi:

Nä, cannabisrökrelse räknas inte, man blir inte hög på lukten X)

Aha, rökelse. Trodde du skrev att du skulle börja med "cannabisrökning". [crazy]

Anarkandi:

Hahaha. Vad brukar du posta för inlägg då? 🙂

Typ, vanliga fast lite gladare kanske? :S Brukar nog inte skriva så politiska grejer när jag är påverkad av något.

Anarkandi:

jag är 24/7, du är, ja, ungefär lika ofta som jag, online, tror jag. [cute]

Jag glömmer iofs ofta att jag är inne och går ifrån, men kan nog stämma. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Brukar nog inte skriva så politiska grejer när jag är påverkad av något.

Nä, ska nu börja spekulera kring ifall du är påverkad av något eller ej när jag läser dina posts. [crazy]

Konsumtionshets:

Trodde du skrev att du skulle börja med "cannabisrökning". [crazy]

Tsk, vill inte stödja drogindustrin då den är smutsig, förtryckande och jag på samma gång stöttar allt från brottslighet till missbrukare för att ge mig själv något mindre rus då och då. Sen vet jag inte om så många platser i sverige säljer cannabisrökelse heller. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nä, ska nu börja spekulera kring ifall du är påverkad av något eller ej när jag läser dina posts. [crazy]

Haha. [bigsmile]

Anarkandi:

Tsk, vill inte stödja drogindustrin då den är smutsig, förtryckande och jag på samma gång stöttar allt från brottslighet till missbrukare för att ge mig själv något mindre rus då och då. Sen vet jag inte om så många platser i sverige säljer cannabisrökelse heller. 😛

Om man nu ska ställa sig helt utanför samhället och vägra allt som är smutsigt och förtryckande så kan man ju fan inte göra nånting. Som motargument kan man ju i så fall ställa att chanserna på att få det legaliserat och därmed förbättra villkoren är att många brukar produkten, ungefär som att fildelning antagligen kommer legaliseras tack vare att så många gör det att det blir omöjligt att förhindra. Eller så kan man bara sluta tramsa och istället ge sig på frågor man faktiskt kan påverka själv. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Om man nu ska ställa sig helt utanför samhället och vägra allt som är smutsigt och förtryckande så kan man ju fan inte göra nånting

Man kan ju göra ganska mycket. Jag har en ekonomisk makt i och med att jag är medelklass, och jag vill inte nyttja den för att gynna prostitution/porr/drogindustrin. Kan ladda ner porr istället, och satsa på att vara naturalistiskt drogfri, mig själv istället för en bedövad/påverkad variant av mig själv. Vill inte höra till någon av dem som förklarar bort sin egna makt och skyller allt på kapitalism och stora företag. Problemen ligger ju i bådas händer. Både systemet och individens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spammer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Man kan ju göra ganska mycket. Jag har en ekonomisk makt i och med att jag är medelklass, och jag vill inte nyttja den för att gynna prostitution/porr/drogindustrin. Kan ladda ner porr istället, och satsa på att vara naturalistiskt drogfri, mig själv istället för en bedövad/påverkad variant av mig själv. Vill inte höra till någon av dem som förklarar bort sin egna makt och skyller allt på kapitalism och stora företag. Problemen ligger ju i bådas händer. Både systemet och individens.

Menade mer att t.ex. kakao och bananindustrin är ju tusentals gånger värre än drogindustrin, men du käkar säker choklad och banan ändå? Många legala branscher är långt mycket värre än drogindustrin. Porr och prostitution håller jag dock med om eftersom själva yrkena i sig också är totalt vidriga och exploaterande. Och jag säger inte att individen inte har ett ansvar, då hade jag ju inte varit vegan t.ex., men att ta avstånd från ALLT förtryckande är ju inte logiskt för fem öre då förtryck finns överallt. Hälsoaspekten/naturlighetsdelen av nykterismen håller jag dock med om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

men du käkar säker choklad och banan ändå?

Nah. 😛 Händer faktiskt att jag äter en chiquitabanan, som du säger går det inte att vara perfekt. Men köper rättvisemärkt om det finns. Drogindustrin i sig har ju många mellanhänder som är djupt kriminella, rotade i missbruk och som inte vet något annat än droger. Genom att köpa av dem finansierar man ju deras missbruk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nah. 😛 Händer faktiskt att jag äter en chiquitabanan, som du säger går det inte att vara perfekt. Men köper rättvisemärkt om det finns.

Samma här, fast skulle aldrig äta Chiquitabananer. :S Är ju som att äta diskmedel med alla kemikalier och allt skit. Äter typ bara organiskt, fast mest av hälsoskäl.

Anarkandi:

Drogindustrin i sig har ju många mellanhänder som är djupt kriminella, rotade i missbruk och som inte vet något annat än droger. Genom att köpa av dem finansierar man ju deras missbruk.

Bättre det än att de begår grövre brott för att få pengar och hamnar i fängelse eller i skuld till fel typer? Det låter ju lika dumt som att man inte ska ge pengar till tiggare. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Äter typ bara organiskt, fast mest av hälsoskäl.

eko, menar du? ja, jag kör också på det, men är ju bara 17 och får leva på det förädlrarna försöker tvinga i en, men

Konsumtionshets:

Bättre det än att de begår grövre brott för att få pengar och hamnar i fängelse eller i skuld till fel typer?

Så brukar jag resonera när jag ger pengar till tiggare. Men jag tror att jag hellre stödjer gatuartister, människor som kreativt försöker göra något för att tjäna pengar som tiggare, etc, än att köpa droger för att stötta dem. Det som händer >

Pengar till den som säljer droger > Denne köper droger av producent, som får mer pengar och kan satsa på mer droger, och göra dem billigare. Mellanhanden får in billigare droger och kan tjäna in pengar på att få in fler i missbruk, o.s.v.

Det är ju lika dumt som att säga att man ska köpa sex för att ge de prostituerade mer pengar. X)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

eko, menar du? ja, jag kör också på det, men är ju bara 17 och får leva på det förädlrarna försöker tvinga i en, men

Köper min mat själv för studiebidrag. [cool] Nä organiskt, det är ännu coolare. Organisk mat måste vara 100% eko och får inte odlas ihop med oekologiskt. Ekologisk mat kräver bara en viss procent eko och får odlas ihop med besprutad skit.

Anarkandi:

Så brukar jag resonera när jag ger pengar till tiggare. Men jag tror att jag hellre stödjer gatuartister, människor som kreativt försöker göra något för att tjäna pengar som tiggare, etc, än att köpa droger för att stötta dem.

Köper hellre droger då missbrukare oftast löper större risk att begå grova brott om de inte kan få in pengar, och sen finns det som sagt värre branscher som man också borde bojkotta ifall man nu ska vara Superman.

Anarkandi:

Pengar till den som säljer droger > Denne köper droger av producent, som får mer pengar och kan satsa på mer droger, och göra dem billigare. Mellanhanden får in billigare droger och kan tjäna in pengar på att få in fler i missbruk, o.s.v.

Det är lika dumt som att säga att man inte ska handla någonting av någon som missbrukar något, t.ex. cigarettrökare och alkisar. De kommer ju bara köpa sprit/cigg, vilket båda är mycket farligare än t.ex. cannabis.

Anarkandi:

Det är ju lika dumt som att säga att man ska köpa sex för att ge de prostituerade mer pengar. X)

Alltså, det tycker jag definitivt inte du kan jämföra med. Langare i sig är det inte något fel på, men yrket prostitution är något folk tvingas in i på ett helt annat sätt. Sen tycker jag hela grejen med att köpa sex är fel, vilket jag inte tycker om att köpa droger. Jag hade inte gått till prostituerade oavsett om de var exploaterade eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Köper min mat själv för studiebidrag. [cool]

Var hittar du sådant, organiskt? I luleå har vi väldigt begränsat utbud, men ska börja shoppa via en organisk/närodlad shop jag hittat. Sedan har jag en väldigt tight budget 😛 visserligen 1050 i månaden men jag har lite längre resor jag behöver göra än du.

Konsumtionshets:

. Sen tycker jag hela grejen med att köpa sex är fel, vilket jag inte tycker om att köpa droger.

Well, tekniskt sett kan man ju skada andra också när man är drogpåverkad om man snedtänder, men jo, jag förstår vad du menar.

Konsumtionshets:

Det är lika dumt som att säga att man inte ska handla någonting av någon som missbrukar något, t.ex. cigarettrökare och alkisar.

Fast det ska man ju inte göra ;P finns ju systembolag och affärer ist. Även om ciggaretindustrin även den är väldigt smutsig.

Konsumtionshets:

Köper hellre droger då missbrukare oftast löper större risk att begå grova brott om de inte kan få in pengar,

Sant, de löper större risk att hamna i sådana situationer. Mitt största argument mot droger är att jag aldrig vill hamna i en sådan situation, då jag är utlämnad till samhället och att sälja droger för att fylla mitt behov och överleva. Ibland ser jag när ungdomar försöker köpa ut av de värsta missbrukarna i stan, undrar vad de tänker när de håller på så.

Jag funderar dock på om man borde ge missbrukare drogen för att hålla denne lugn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Var hittar du sådant, organiskt? I luleå har vi väldigt begränsat utbud, men ska börja shoppa via en organisk/närodlad shop jag hittat. Sedan har jag en väldigt tight budget 😛 visserligen 1050 i månaden men jag har lite längre resor jag behöver göra än du.

Hehe, Mr. Important. [wink][wink][wink][wink]

Anarkandi:

Well, tekniskt sett kan man ju skada andra också när man är drogpåverkad om man snedtänder, men jo, jag förstår vad du menar.

Kan man om man haft en dålig dag också ju. [bigsmile]

Anarkandi:

Fast det ska man ju inte göra ;P finns ju systembolag och affärer ist. Även om ciggaretindustrin även den är väldigt smutsig.

Tänkte mer att inte stödja företag som har rökande anställda eftersom dessa kommer köpa cigg för lönen, eller att folk som missbrukar inte ska få bidrag och sjukvård och liknande dumheter. [rolleyes] Man kan bli hur långsökt som helst, men nånstans blir det bara knäppt liksom.

Anarkandi:

Sant, de löper större risk att hamna i sådana situationer. Mitt största argument mot droger är att jag aldrig vill hamna i en sådan situation, då jag är utlämnad till samhället och att sälja droger för att fylla mitt behov och överleva. Ibland ser jag när ungdomar försöker köpa ut av de värsta missbrukarna i stan, undrar vad de tänker när de håller på så.

Förstår hur du tänker.

Anarkandi:

Jag funderar dock på om man borde ge missbrukare drogen för att hålla denne lugn.

Jag tycker folk ska få missbruka om de vill. Tycker det är idiotiskt att droger är illegala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Edit:Dold text: Skulle dock återkomma, med nytt namn.

Är du nöjd med ditt nuvarande nick, och din användare i allmänhet?
Isåfall känns det onödigt att avregistrera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Hehe, Mr. Important. [wink][wink][wink][wink]

Yeah. [cool] Är man språkrör så är man. [cute] Du kommer säket få höra om den gröna revoulutionen här uppe efter valet 2010. X)

Konsumtionshets:

Man kan bli hur långsökt som helst, men nånstans blir det bara knäppt liksom.

Ja, jag har aldrig, aldrig, aldrig tänkt så. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm, BTA är ett stort lol.


   
SvaraCitera