Aviseringar
Rensa alla

Ska jag berätta?


Ämnesstartare

Jag ska ha sex med en kille. Jag har även herpes. När jag inte har symptom (vilket jag inte har just nu) är chansen att smitta liten, men chansen finns ändå där. Jag har inte sex när jag har symptom och jag har inte tidigare smittat någon. Nu till frågan. Borde jag berätta för honom att jag har herpes? även om jag inte har symptom just nu? Jag vill berätta men vet inte hur han skulle ta det och jag vill även inte att någon mer ska få reda på det. Berätta gärna vad ni tycker, för och nackdelar. När jag har träffat killar mer seriöst har jag berättat innan men med denna killen är det inte lika seriöst därav vet jag inte riktigt om eller hur jag skulle berätta det. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag anser att du ska berätta det innan!
Skulle någon jag har sex med berätta något sådant efteråt skulle jag få något fel. Allra helst om jag blivit smittad. 


   
SvaraCitera

Ja, berätta


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Ja det tycker jag om du bryr dig om personen i fråga annars kan du ju typ "glömma"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Ja, berätta

tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Jag anser att du ska berätta det innan!
Skulle någon jag har sex med berätta något sådant efteråt skulle jag få något fel. Allra helst om jag blivit smittad. 

tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Ja det tycker jag om du bryr dig om personen i fråga annars kan du ju typ "glömma"

tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Några tips på hur man berättar en sådan sak? Speciellt om det inte är med någon "seriös"?


   
SvaraCitera

tomasledin97:
Några tips på hur man berättar en sådan sak? Speciellt om det inte är med någon "seriös"?

"Du jag har herpes"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

"Du jag har herpes"

keep it simple, tack!


   
SvaraCitera

"Du, jag har en sak att berätta innan vi gör något känsligt.. jag har herpes bara så du vet"
Eller något sådant??? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
"Du, jag har en sak att berätta innan vi gör något känsligt.. jag har herpes bara så du vet"
Eller något sådant??? 

Ja något sånt, sedan får det bära eller brista.


   
SvaraCitera