Aviseringar
Rensa alla

ska jag berätta för honom?


Ämnesstartare

jag gillar verkligen en kille och för typ 6 månader sen så var vi med varandra hela tiden och vi strulade och hade jätte mysigt, men vi gjorde inte det. och han sov hos mig fela kvällar nästan varje helg, men alla gånger förutom en så var både jag och han påverkade efter att vi varit på fest eller varit ute med kompisar. och vi skrev varje dag och han sa att han gillade mig, men vi var aldrig tillsammans för att han hade en tjej sen innan och han dumpade inte henne. och under den tiden vi håll på så började jag må sämre och sämre jag gjorde saker på min kropp som jag kommer ha hela mitt liv, och de gjorde jag för att jag kände mig så taskig mot hans tjej. de slutade med att jag fick läggas in för att jag inte ätit och mådde riktigt dåligt och då sa jag till honom att jag inte får prata med honom för ens han dumpade sin tjej. 

vi pratade inte på typ 5 månader men sen skrev jag till honom för att han betyder så mycket för mig. och vi träffades och inget hände vi pratade bara om hur allt gått under tiden vi inte träffats. och då sa han förlåt för allt han gjorde och för att han inte fans där när jag behövde honom, och han sa också att han har dumpat sin tjej och sen gick han. när han gick så fick jag panik jag blev helt stel och började stor gråta för att jag hade saknat honom så himla mycket. så som jag känner för honom har jag aldrig känt för någon förut aldrig. men efter att han blev singel så har allt blivit så stelt mellan oss och jag vågar inte prata med honom på samma sätt längre. jag har tappat mat lusten helt och väger alldeles för lite för min längd och jag kan inte sluta tänka på honom. och varje gång jag skriver till honom så gråter jag för att jag bara vill ha honom bredvid mig och krama honom, och när han svarar så är de som att jag vunnit flera miljoner på lotto och tårarna bara rinner utav glädje och sorg. 

jag vill bara säga till honom hur jag känner och vad som händer med mig när han inte är här, vill bara öppna mig helt för honom berätta allt som han inte vet. vill att han ska veta hur jag mådde under tiden när han inte fanns vid min sida, men varje gång han frågar hur jag egentligen mår så kan jag inte säga sanningen. men när folk runt omkring mig märker att något är fel så kanske jag borde säga till honom hur de egentligen är. men tänk om jag säger allt till honom och han aldrig vill prata med mig igen eller att de blir jätte stelt mellan oss. eller om han säger att han inte har kvar dom känslor för mig som han hade innan för att jag har förändrats.

ska jag säga allt till honom eller vad ska jag göra? jag måste ha hjälp jag orkar snart inte mer! snälla hjälp mig vad ska jag göra????


   
Citera

prata med honom


   
SvaraCitera

ninnisen: så var vi med varandra hela tiden och vi strulade och hade jätte mysigt, men vi gjorde inte det

va, hur ska du ha det egentligen? Rodnar varför ljuger du +_+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi var med varandra när han var tillsammans med en annan tjej. jag vågar inte berätta 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men tänk om han inte känner samma sak eller tycker att jag är för mycket :/ Jag vi berätta för honom men vågar inte 

amsi:
prata med honom


   
SvaraCitera

Du skulle kunna börja med att prata lite med honom, precis som amsi nämnde, och helt enkelt försöka återuppbygga en kontakt. Därefter kanske ni kan umgås och känna av om du verkligen är säker på dina känslor, samt kanske fråga vad han själv vill med er relation.

Visst finns det en chans för att bli helt ratad, men samtidigt en chans för att detta skulle kunna leda till någonting positivt. Ta det bara långsamt och kommunicera med honom.


   
SvaraCitera

ninnisen:
Men tänk om han inte känner samma sak eller tycker att jag är för mycket :/ Jag vi berätta för honom men vågar inte 

bättre att veta än att inte veta


   
SvaraCitera

Jag håller med Amsi. Ovissheten är förjävlig, och oavsett hur han känner eller hur det kommer bli när du har berättat kommer det vara värt det. För om han inte känner likadant för dig kommer det självklart bli jobbigt, men du kommer åtminstone kunna börja gå vidare. Om han däremot har sådana känslor för dig också kommer du bli lycklig. Så ja, prata med honom om det.


   
SvaraCitera
oats
 oats

känns just inte helt pålitlig sen han försökte ha både dig o sin tjej och utan att hon visste, om det var mig så skulle jag göra allt för att mörda mina känslor fullständigt

men om nu det inte alls är på fråga, och du verkligen behöver kontakten osv, så aa prata med honom, umgås, när ni får tid tillsammans blir ni nog mer avslappnade 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea:
Du skulle kunna börja med att prata lite med honom, precis som amsi nämnde, och helt enkelt försöka återuppbygga en kontakt. Därefter kanske ni kan umgås och känna av om du verkligen är säker på dina känslor, samt kanske fråga vad han själv vill med er relation.

Visst finns det en chans för att bli helt ratad, men samtidigt en chans för att detta skulle kunna leda till någonting positivt. Ta det bara långsamt och kommunicera med honom.

ja du har nog rätt, får börja långsamt och se vart de går 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oats:
känns just inte helt pålitlig sen han försökte ha både dig o sin tjej och utan att hon visste, om det var mig så skulle jag göra allt för att mörda mina känslor fullständigt

men om nu det inte alls är på fråga, och du verkligen behöver kontakten osv, så aa prata med honom, umgås, när ni får tid tillsammans blir ni nog mer avslappnade 

jag vet har tänkt så innan men de går inte, han betyder för mycket för mig. hoppas prata funkar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni har rätt jag borde prata med hnm för om jag inte gör de så vet jag inte vad de kommer leda och om de inte blir något så kan jag å vidare. får ta de lungt en sak i taget 


   
SvaraCitera
oats
 oats

ninnisen:
ni har rätt jag borde prata med hnm för om jag inte gör de så vet jag inte vad de kommer leda och om de inte blir något så kan jag å vidare. får ta de lungt en sak i taget 

aa låter bra 


   
SvaraCitera

Han är inget att ha om man hade tjej redan när han var med dig samtidigt. Hur mycket du tycker om honom så är du värd mycket mer. 


   
SvaraCitera

du skulle kunnat kortat ner det där med 90 procent o ändå få fram ditt budskap. Det är inte kung lear liksom. 


   
SvaraCitera