Aviseringar
Rensa alla

Ska jag byta????!!


Ämnesstartare

Jag valde individuella val att läsa engelska 7 och hade andra lektionen idag men det var inte alls som jag tänkte mig, det var väldigt svårt också. Ligger på C-B nivå innan men vet inte om jag klarar att ligga på denna nivå i år då denna lärare är mycket strängare och hård med betygen. Funderar på att byta till privatjuridik då det intresserar mig mer. Men då kommer jag inte få det där extra merit poänget. Tror jag kommer få bra betyg i privatjuridik då det intresserar mig mer. Älskar engelska men inte med denna lärare och det finns inte möjlighet att byta lärare. 

Vad tycker ni jag ska göra? Vara kvar på engelska 7 där jag troligen kommer få dåligt betyg men 1 meritpoäng eller läsa privatjuridik och troligen få bättre betyg och ämnet intresserar mig mer!


   
Citera

Vi tycker att du skall lita på din egen magkänsla! 


   
SvaraCitera

Håller med föregående talare gå på magkänslan och det som du känner är roligast. Att göra det man tycker är kul istället för det som alla andra tycker är bäst för en är oftast det bästa alternativet.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Det är upp till dig. Låter som att du vet egentligen vad du vill! 

(Tycker privatjuridik låter som ett givet val i ditt fall) Meritpoäng räknas ju inte heller som meritpoäng till allt man söker.


   
SvaraCitera
Yaren

Jag sket totalt i engelska 7, hoppade av fysiken och läste franska istället. Bästa jag gjort. Fast ah, vi får se vad jag känner när jag ska börja plugga på högskolan... 

Men men. Om du hellre vill läsa privatjuridik, go for it! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren:
Jag sket totalt i engelska 7, hoppade av fysiken och läste franska istället. Bästa jag gjort. Fast ah, vi får se vad jag känner när jag ska börja plugga på högskolan... 

Men men. Om du hellre vill läsa privatjuridik, go for it! 

Lycka till med dina studier 🙂
Jo, jag har ansökt om att byta och det känns lite bättre med privatjuridik men vet dessvärre inte ännu om det finns plats i klassen....

PMR:
Det är upp till dig. Låter som att du vet egentligen vad du vill! 

(Tycker privatjuridik låter som ett givet val i ditt fall) Meritpoäng räknas ju inte heller som meritpoäng till allt man söker.

Har ändrat och valt det nu men håller tummarna att det finns plats i den klassen! 🙂


   
SvaraCitera