Aviseringar
Rensa alla

Ska jag dricka?


Ämnesstartare

Jag är 16år och har ALDRIG druckit! Och anledningen var att jag helt enkelt inte var intresserad men nu på senaste tiden så vill jag.Och nu i helgen är jag bjuden på en fest hos min kompis jag kommer sova där efter men frågan är om jag ska dricka vad tycker ni? Jag känner lite press då alla tjatar på mig att jag ska dricka för de vill se mig full[censur] Då de aldrig sett mig full efter som det är första året på gymnasiet och första festen typ. Jag har sagt att jag har druckit förut så dom tror inte att det är en sån stor grej att jag ska dricka..... HUR SKA JAG GÖRA???


   
Citera
Ämnesetiketter

Skit i det. Kommer förmodligen gå åt helvete.


   
SvaraCitera

Med tanke på pressen osv.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men tjejen vi ska vara hos fyller år (anledningen till festen) känns som att jag är taskig som inte kommer...[sad] sen känns det som att man missar något roligt när man inte kommer på sånt här


   
SvaraCitera

Hannamedi:

sen känns det som att man missar något roligt när man inte kommer på sånt här

Kommer fler fester. Sällan det händer något som aldrig kommer hända igen [cute] Allt går på repeat [cool]


   
SvaraCitera

Jag var 20 första gången jag drack och ångrar inte en sekund att jag väntade. Att alla vill se dig full är inget bra argument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ända jag tänker på är att det finns massa argument att gå men näsan inga att inte gå men ändå har jag en liten magkänsla att inte gå....[shake]


   
SvaraCitera

Schism:

Jag var 20 första gången jag drack och ångrar inte en sekund att jag väntade.


   
SvaraCitera

Dra på festen du kommer ångra dig annars!!!!! och drick mycket roligare så [wink]


   
SvaraCitera

passa på att ligga första gången också om du inte gjort det [bigcheers]


   
SvaraCitera

[tard][tard] på de senaste två inläggen

du kan gå på festen utan att bli full. drick någon öl bara. fast det blir man kanske full på om man inte druckit innan. eller drick ingenting. säg bara att du inte vill eller att du inte känner för det, vilka dumma snorungar dina kompisar är om de anmärker på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vad ska jag i såna fall göra medans alla andra dricker titta på ? ( tacksam för svar? [smile] )


   
SvaraCitera
time
 time

Hannamedi:

Men vad ska jag i såna fall göra medans alla andra dricker titta på ?

Prata med folk, drick läsk eller något annat du tycker är gott [y] Första gången man dricker brukar gå åt helvete för man har ingen aning om vad man håller på med. Man dricker oftast för mycket/för fort/har grundat dåligt osv och sen mår man bara illa. Händer de flesta i alla fall.

Det låter himla märkligt att du känner att du inte kan gå på festen om du inte dricker, massor med människor går på fest nyktra och det är inget konstigt. Var som vanligt bara och smaka nån klunk om du känner för det men du ska absolut inte dricka för att nån annan vill det. Det ÄR trots allt gift man häller i sig.


   
SvaraCitera

Om du inte vill dricka: drick inte.
Om du känner att du vill testa: DRICK FÖR FAN INTE MASSA VODKABLANDAD LÄSK. Var lite classy. I alla fall som förstagångare gällande alkohol. Jag blev lite förgiftad när jag drack typ 6 vodkagroggar och spydde 7 ggr när jag vaknade upp på dagen första gången jag drack [wink]


   
SvaraCitera