Aviseringar
Rensa alla

Ska jag fråga henne?


Ämnesstartare

Jag och en tjej började skriva på tinder för 1 månad sedan ungefär, det gick snabbt därifrån till snapchat och facebook o.s.v. Vi har nu skrivit med varandra varje dag under den här ~30 dagars perioden och jag gillar verkligen den här tjejen, jag tror hon vet om det också. Efter att vi skrivit i typ 2-3 veckor så var det som att jag skrev med min bästa kompis, det var då jag fick riktiga känslor för den här tjejen. Efter det har det blivit mindre och mindre, jag känner mig bara som en jobbig börda som skriver och hon svarar fast hon egentligen inte vill. Hur som helst häromdagen frågade jag då denna tjejen om hon ville träffas, vilket hon inte kunde pga förhinder. Jag frågade henne om ens ville träffa mig då svarade hon ja så jag föreslog att hon skriver när hon kan ses(Känns dumt nu i efterhand att jag sköt de över till henne då det känns som det inte kommer bli av). Jag vet ju att jag borde frågat under den perioden vi skrev som mest men jag var en jävla fegis och vågade inte. Iallafall, det finns en annan kille. Den här killen verkar väldigt på och t.ex. Taggar tjejen i massa posts på facebook att han vill gifta sig och sån skit, känns väl väldigt halvhjärtat men det känns ändå som att dom har något på gång, det gör ont som fan i hela kroppen varje gång jag ser att han taggat henne i sån skit och skrivit massa romantisk skit.Nu mitt problem, tjejen är på fest och jag misstänker att han närvarar och jag är orolig som fan att nånting ska hända mellan dom ikväll, jag menar med alkohol och allt inblandat, det gör ont i hjärtat att bara tänka på det.. Grejen är ju att jag vet inte om killen är på den här festen, borde jag fråga om han är där? Och om hon nu säger ja, ska jag fråga om hon har känslor för honom? Det känns liksom som att man inte låter henne leva om jag ska va på henne som en jävla igel.. Snälla hjälp mig!!


   
Citera

Jag är en sådan som skulle säga: kör på.

Blir det bra så blir du lyckligare.
Blir det dåligt blir du klokare.


   
SvaraCitera

Crazyeyes: Grejen är ju att jag vet inte om killen är på den här festen, borde jag fråga om han är där? Och om hon nu säger ja, ska jag fråga om hon har känslor för honom?

Nää det låter som none of your business, fråga om hon vill träffa dig ba och verkar hon inte sugen på det så är det nog dags att gå vidare.


   
SvaraCitera

Säg vad du känner för henne ist  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:

Nää det låter som none of your business, fråga om hon vill träffa dig ba och verkar hon inte sugen på det så är det nog dags att gå vidare.

De va lite det jag kände med, non of mine business. Men jag ska inte vänta någon dag och se om hon faktiskt tar tag i det själv? Jag vill varken vara för på eller av liksom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mad:
Säg vad du känner för henne ist  

Jag önskar jag hade mod men det kommer liksom från ingenstans om jag bara skriver det liksom. Jag menar liksom det är ett jävla sett att dra igång en konversation på att skriva: jag gillar dig, du är det enda jag tänker på bla bla bla. Hur fan gör man det lite snyggt?


   
SvaraCitera

Crazyeyes: De va lite det jag kände med, non of mine business. Men jag ska inte vänta någon dag och se om hon faktiskt tar tag i det själv? Jag vill varken vara för på eller av liksom..

Det är nog svårt för oss att avgöra härifrån, men känner du att du är jobbig så är det kanske rimligt att backa lite. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:

Det är nog svårt för oss att avgöra härifrån, men känner du att du är jobbig så är det kanske rimligt att backa lite. 

Mad:
Säg vad du känner för henne ist  

Jag skrev till henne nu och bad henne skriva när hon kommer hem, vet inte hur jävla smart detta är då hon med stor sannolikhet är packad som bara den men jag känner att jag måste få detta ur världen. Jag kommer berätta att jag har känslor för henne. Fan om det går åt helvete nu.. Tack för allas råd och önska mig lycka till.


   
SvaraCitera

Går det åt helvete så går det åt helvete.. då vet du iaf och kan förhoppningsvis gå vidare. Hoppas det går bra iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mad:
Går det åt helvete så går det åt helvete.. då vet du iaf och kan förhoppningsvis gå vidare. Hoppas det går bra iaf!

Jepp, det gick åt helvete.. Det här fick jag som svar: "Okej alltså jag gillar dig bara som vän. Sen känner jag att jag inte träffat dig någon gång heller och vill inte ha något förhållande alls. Jag hoppas vi kan fortsätta va kompisar iallafall och att det fortsätter va normalt mellan oss". Tyvärr blev det som det blev men jag mår faktiskt bättre, klart jag är ledsen och kommer gråta mig till sömns men ångesten som jag haft förrut har känts fan så mycket värre än vad det känns att få nobben. Jag tackar för allas support här, ni har hjälpt mig att ta ett steg framåt i mitt liv! Kärlek till er! <33


   
SvaraCitera