Aviseringar
Rensa alla

ska jag skaffa kungspyton???


aristoteles:

Du har väl fiskar?

Ej mina egentligen. Men ja. Brukar tycka synd om dem. [sad] men vad ska man göra.. släppa ut dem på badstranden??


   
SvaraCitera

isola:

Ej mina egentligen. Men ja. Brukar tycka synd om dem. men vad ska man göra.. släppa ut dem på badstranden??

Sluta stödja sådant beteende om du ogillar det är väl en bra början?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Sluta stödja sådant beteende om du ogillar det är väl en bra början?

Fast då hamnar de ju hos någon annan och måste uppleva en flytt. Men skulle jag helt ensam ta hand om dem skulle de väl få flytta. Kanske.


   
SvaraCitera

isola:

Fast då hamnar de ju hos någon annan och måste uppleva en flytt. Men skulle jag helt ensam ta hand om dem skulle de väl få flytta. Kanske.

...Ja, vi säger så..


   
SvaraCitera

ormar ska inte vara inomhus


   
SvaraCitera

Mina föräldrar hade en strumpebands snok (Minns inte riktig om det hette så) förut och nu har min familj en Majsorm. Dom är relativt lätta att ta hand om. Och väldigt snälla.

Om du aldrig har haft en orm förut så kanske börja med en majsorm? Dom är ju lagom längd och ofarliga om du inte låter dom slingra sig runt din hals 😛

Rekommendera inte en kungspyton som första orm i alla fall.


   
SvaraCitera

det är jävligt mycket jobb och det är svårt att bli av med dem, när du flyttar hemifrån om du ska studera kommer du inte få plats med annat än små terrarium osv.


   
SvaraCitera

Du har ju kungspytonen (pyton regius) i ditt terra då ska det inte vara problem med hunden, sen så är dem grymt läckra också så jag tycker du ska skaffa, jag har själv en ormar men har aldrig haft kungspyton men känner en massa som har haft det.

Sen så får du tänka på att kungspyton kan matvägra vissa gånger, men annars är det en jättebra nybörjar orm

Mvh Remix


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

det är jävligt mycket jobb och det är svårt att bli av med dem, när du flyttar hemifrån om du ska studera kommer du inte få plats med annat än små terrarium osv

Då hugger man huvudet av den, schlafs bara. [party]


   
SvaraCitera

har en kungspyton som du kan få[blush][blush][blush]


   
SvaraCitera

usch fy fan
vem vill ha husdjur som ser en som potentiell föda??????????????


   
SvaraCitera

alexus:

vad tycker ni som har en orm eller har erfarenhet av det???

Verkar det som att det hänger mycket reptilägare här eller? [rolleyes]

http://www.repti.net/modules/Startpage/Default.aspx?portal=reptinet&PortalsModul...

I övrigt har jag familjemedlemmar som äger/har ägt ormar och andra reptiler. Majsormar och såna lagom små arter låter väl som en bra idé, om du nu ska skaffa en. Jag har dock full förståelse för att dina familjemedlemmar inte vill hitta pinkisar i frysen...[chocked]


   
SvaraCitera

MrRemix:

Sen så får du tänka på att kungspyton kan matvägra vissa gånger,

I hear you. En polares kungspytons matvägrade tills de dog. Jag hörde att det kan orsakas när de transporteras?


   
SvaraCitera

nubbie:

En kungspyton är väl inte den bästa nybörjarormen. Varför inte en majsorm? När du skaffar orm är det viktigt att du har ett terrarium som är minst lika stort som ormen så att den kan sträcka ut sig ordentligt, det måste dessutom vara högt så att ormen kan klättra om den vill. Å är du säker på att du verkligen kommer vilja ha den där ormen i 25-30 år?

Varför ska hon skaffa en majssnok om det är en kungspyton som hon är intresserad av ? sedan tycker jag att majssnokar är mer aktiva men det är inget fel på en kungspyton hur snälla som helst.

Mvh Remix


   
SvaraCitera

annoyed:

I hear you. En polares kungspytons matvägrade tills de dog. Jag hörde att det kan orsakas när de transporteras?

Jo det finns flera stycken som har gjort det, men det är inte bara kungspyton, plamhuggormen (cryptelytrops albolabris) brukar också matvägra under vissa perioder. Men sen vet man aldrig vilken orm som helst kan matvägra sen ska det dröja nån månad innan man tvångsmatar om det är nödvändigt.

Mvh Remix


   
SvaraCitera