Aviseringar
Rensa alla

Ska jag sluta ringa, alltså ringer du mig?


Skogsmullen:

Nu för ca...3-4 veckor sedan tror jag kom anledningen upp till varför hon slutade pratade med mig första gången och sedan dess har hon inte velat träffa mig.

Kan du ta kontakt med henne i person på något sätt?
Genom skola eller sådär, det är svårt att ignorera någon i person men lätt att låta bli att svara i telefon t.ex.


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Fördelar:
Korrekt svenska
Inte jobbigt att läsa
Inte sjukt patetiskt
Du sparar din X-tangent så du kan skriva mitt namn oftare.

Så jävlar patetiskt att klaga på det istället för att hjälpa.

Skogsmullen:

Vad skulle ni ha gjort och känt?

Jag hade antingen bara skitit i "X" men eftersom det svaret inte var uppskattat så säger jag att du bör dra hem till denna person och prata face to face.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill hon inte träffa dig så får du respektera det. Att försöka tjata eller tvinga till dig ett samtal är respektlöst och lär inte leda till att någonting blir utrett. Vill du inte strunta i det helt så är det du kan göra att skicka ett mail/sms/brev och förklara att du gärna vill prata, berätta varför, och be henne kontakta dig om hon bestämmer sig för att hon är villig att prata ut med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gloende:

Så jävlar patetiskt att klaga på det istället för att hjälpa.

Näe, det är patetiskt att skriva X åt en person [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Näe, det är patetiskt att skriva X åt en person

Håll dig till ämnet.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

gloende:

et istä

Du också.


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Jaha, så dem skriver det i tidningarna fast dem ändrar det givetvis till normal skrift när dem publicerar på webben

Orka läsa tidningsartiklar på webben. Det man läser på webben är ju självklart det man inte kan läsa i papperstidningen... eller du kanske är sådan att du bara sitter här för att klaga på folk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

försök att prata med denna vän då, varför det har blivit som det har blivit om du har gjort något fel eller om det är något annat som är fel.
om ditt "X" inte vill prata med dig om det så gå vidare och skit i detta "X" för det/den/hon/han är tydligen inte intresserad längre av att vara med dig. Sånt händer alla så du ska inte ta illa upp av det, de är inte ditt problem att denna vän inte vill vara med dig eftersom du är som du är och tydligen så har vännen tröttnat på det och de är ju inte ditt problem anser jaag iaf!! man tröttnar och går vidare det är normalt. vet att det är svårt att acceptera men låt de ta lite tid så ska du se att de ordnar sig 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gloende:

Orka läsa tidningsartiklar på webben. Det man läser på webben är ju självklart det man inte kan läsa i papperstidningen

Fel, det du kan läsa på webben är exakt det du kan läsa i papperstidningen + nyare nyheter.

gloende:

eller du kanske är sådan att du bara sitter här för att klaga på folk?

Du har fel, det är värt att klaga på


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Fel, det du kan läsa på webben är exakt det du kan läsa i papperstidningen + nyare nyheter.

Har jag sagt att man inte KAN läsa samma? [confused]
Patetiska idiot!

ChickiBull:

Du har fel, det är värt att klaga på

Nej, jag tycker man ska göra som en av de föregående: Hålla sig till ämnet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gloende:

Har jag sagt att man inte KAN läsa samma? [confused]

Dåså, länka till en artikel som anger en person som en variabel

gloende:

Nej, jag tycker man ska göra som en av de föregående: Hålla sig till ämnet!

Haha gör det själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv ett vackert brev som doftar blommor där du förklarar precis hur du känner och även ställer alla frågor.
Skicka brevet till din vän.
Sitt och vänta vid ett fönster med blicken fäst på din postlåda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej


   
SvaraCitera

antrax:

Skriv ett vackert brev som doftar blommor där du förklarar precis hur du känner och även ställer alla frågor.
Skicka brevet till din vän.
Sitt och vänta vid ett fönster med blicken fäst på din postlåda.

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är väldigt tacksam för alla svar jag har fått (den större delen var i alla fall seriösa och höll sig till ämnet istället för den svenska grammatiken.)

Det jag har gjort som ett sista försök nu är att jag har pratat länge och väl med en gemensam chef till oss och hon i sin tur ska prata med min vän och se vad som egentligen står på. Vi får se om detta leder till något, gör det inte det tänker jag använda tipsen jag fått här och bara låta det vara.

Tack igen för svaren!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Skriv ett vackert brev som doftar blommor där du förklarar precis hur du känner och även ställer alla frågor.
Skicka brevet till din vän.
Sitt och vänta vid ett fönster med blicken fäst på din postlåda

Jag måste bara fråga, vilken romantisk/tragisk film kollade du just på?


   
SvaraCitera