Aviseringar
Rensa alla

Ska jag ta steget eller vänta?


Kullie
Ämnesstartare

Hej jag har precis börjat trean på gymnasiet. På Valborg i år berättade min kompis att hon tycker att jag och en kille i klassen skulle passa bra tillsammans. Vi kan ha väldigt roligt tillsammans även om det inte handlar om något speciellt. Vi skämtade till exempel i en kvart om att han ville låna en stol från bordet jag och mina kompisar satt vid i matsalen. Med andra ord har vi lite samma (dåliga) humor.

Jag har själv aldrig tänkt på att han "är en möjlighet" innan mina kompisar påpekade det för mej och det är därför jag inte vet om jag verkligen gillar honom eller om jag bara är "desperat".

Ett problem som kan dyka upp är att han är ganska lättpåverkad och hans två "bästa kompisar" i klassen är två tjejer som behandlar honom ganska dåligt. De är väldigt bitchiga och jag skulle inte vilja ha dem som vänner. Detta skulle bli ett problem om jag och killen skulle bestämma oss för att försöka vara ett par, då vi kanske inte skulle kunna träffas tillsammans med hans kompisar utan att jag skulle känna mej osäker.

Vi har aldrig pratat om våra känslor med varandra och vi träffas aldrig utanför skolan som ni kanske förstår, på grund av hans kompisar.

Jag vet inte vad han tycker, men jag tror att han gillar mej eftersom både jag och mina kompisar har fått den känslan.

Jag har tidigare aldrig haft en pojkvän som jag kan säga att jag har varit kär i så jag har inget att jämföra med. Mina ex har bara varit bra killkompisar som har velat lite mer. Jag är även oskuld.

Jag vill gärna veta vad ni tycker. Ska jag prata mer med honom och försöka att få mer kontakt eller ska jag bara låta det vara och se det som ett förhållande som aldrig skulle fungera?

Hoppas att det inte blev allt för rörigt.


   
Citera

Tycker verkligen att du ska försöka! Se inte problemen i förväg utan testa kanske är denna killen ditt livs kärlek, kanske inte. Men sånt vet man inte innan och om du gillar honom ska du verkligen försöka.

Hur du känner för hans kompisar spelar ingen roll, när ni ses behöver ju inte de två tjejerna vara med om det inte skulle funka. Go for it!


   
SvaraCitera

Bara töntar väntar


   
SvaraCitera

Kärlek har inga hinder. Skit i hans kompisar och visa att du är intresserad av han (om du är det förstås)


   
SvaraCitera

Tycker du ska vara säker på att du är intresserad innan du försöker. Det blir sjukt jobbigt om du kommer på att du inte är intresserad sen när det väl börjar bli seriöst, att såra folk är inte kul.


   
SvaraCitera

Du kan vänja dig vid hans vänner, de är säkert snälla när man lär känna dem. Vore tråkigt om du går miste om en eventuellt bra relation pga tredje part, kör på säger jag!


   
SvaraCitera