Aviseringar
Rensa alla

ska klippa mig imorgon (obs viktigt)


Ämnesstartare

snagga på sidorna o spara där uppe som alla andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

som alla andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

Klippadusandej

Om du grejar en frisyr där du snaggar i nacken som folk gärna gör se då till att underhålla denna. Nackskägg är icke balsam för ögat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

hmm, låter snyggt och stiligt, men vet inte om jag skulle passa i det, och vill som sagt ha kvar lite lugg[sad]

det jag syftar på är ju rätt likt den bild som du bifogade en bit upp. och man ska ju ha kvar en hel del lugg med den frisyren, fast jag föreslår nog kortare lugg än på den bilden, med tanke på att du inte har särskilt rakt hår (har jag för mig). om du däremot plattar håret med stor regelbundenhet (vilket jag också har för mig) så kanske det funkar med lite längre lugg. men ja, jag röstar nog ändå på lite kortare lugg.

det känns som att jag har oväntat bra koll på ditt hår. men jag tror att jag skrivit i en annan tråd om vilken frisyr du borde skaffat, för rätt länge sen, så det kan förklara saken.

Zittam:

Jag föreslår också en fin liten jugendfrisyr. Hade min ett bra tag tills jag inte hade råd att klippa mig. (rakade skallen då)

hitlerjugendfrisyr är ju inte särskilt svårt att underhålla själv, om man tar hjälp av en person som iallafall inte är akut jättedålig på att klippa hår. men det är ju inte svårt, direkt. satsar man på varianten med mer eller mindre snaggat hår på sidorna, och tydligare avgränsning mellan långt/kort, så känns det som att man i princip kan göra det själv med en trimmer, det går ju inte riktigt att faila på. men om man vill ha en lite mer standard version (mer uppklippt och utan mycket tydliga avgränsningar) så är det ju något svårare. fast inte alls så svårt att man nödvändigtvis måste gå till en frisör för att fixa. det är ju inte en slump att liknande frisyrer är, och under lång tid har varit vanliga i militära sammanhang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men du ser ju redan ut som på den bilden tycker jag. Klipp en frisyr du inte haft innan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

Bild.

Ser jag månne blivande emotendenser på gosse nummer tre från vänster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Ser jag månne blivande emotendenser på gosse nummer tre från vänster.

jag tycker att alla ser rätt emo ut på den bilden. föredrar hur de framställs i viljans triumf, under delen av filmen som skildrar hitlerjugendlägret. en del gemenskap, två delar homoerotik, och rätt mycket soppa.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

hitlerjugendfrisyr

Jag vet, jag underhöll den så ett bra tag! Däremot så blev luggen alldeles för lång. Den låg bak i nacken.

Ska tillbaks i höst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

jag tycker att alla ser rätt emo ut på den bilden

Jo, men nämnda gosse har ju till och med en begynnande lugg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Jag vet, jag underhöll den så ett bra tag! Däremot så blev luggen alldeles för lång. Den låg bak i nacken.

det borde ju inte vara särskilt svårt att underhålla utan hjälp av frisör heller. det är ju inte jättenoga att det blir extremt jämnt, så har man bara en person med skaplig motorik och en vettig sax så är det ju tio minuters jobb max ett par gånger i månaden.

sen så tycker jag personligen inte att det ser särskilt bra ut med bakåtkammad lugg till den frisyren, snett framåt känns vettigare. typ som killen längst fram i mitten, eller den jätteblonda åt vänster, på bilden.

eller syftar du på håret uppe på huvudet i allmänhet, och inte på luggen?

Nachac:

Jo, men nämnda gosse har ju till och med en begynnande lugg.

fast det är han ju inte riktigt ensam om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

fast det är han ju inte riktigt ensam om.

På den bilden tyckte jag han stack ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

På den bilden tyckte jag han stack ut.

lite, kanske. fast det är ju allmän kunskap att hitlerjugend förhåller sig till emo som velvet underground förhåller sig till sex pistols. proto-emo, helt enkelt. fast med starkare homotendenser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

lite, kanske. fast det är ju allmän kunskap att hitlerjugend förhåller sig till emo som velvet underground förhåller sig till sex pistols. proto-emo, helt enkelt. fast med starkare homotendenser.

Så säger vi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raka av skiten ba!


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

eller syftar du på håret uppe på huvudet i allmänhet, och inte på luggen

http://www.documentingreality.com/forum/attachments/f185/66343d1246966014-ralph-...

Såhära hade jag min, såsom den ska bäras enligt mig!

Men ja, jag låter inte folk som inte kan klippa röra mitt hår. Var extremt mån om det!

Besides så är alla mina vänner fucktards näre gäller att leka frisör. (En av dem kunde inte ens raka mitt huvud..)


   
SvaraCitera